- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 december 2009 om 17:46 #456795
Kom tie dan he:
Berini !! Dus van de blokjes waar we onze geliefde “Berini CP vervanger” vandaan halen.
Ik heb eens een compleet, zo goed als nieuw, Berini blok gekocht. Vandaar.
Er zit dus een zwarte 50cc cilinder + kop op.29 december 2009 om 17:59 #456797Ik heb een blok van een tiffany 25 easy waar ook standaard een berini ontsteking in zat,
en een kickkruk pen 12!Loopt je blokje al vers edo?
29 december 2009 om 18:09 #456798Nee want de bravo ligt nog in stukken, ik zou het blokje evt. in de mini kunnen testen.
Berini eh?! geinig hoor, het is wel een leuk ding.
29 december 2009 om 18:57 #456804Ik heb er nog een foto van gevonden 🙂 Het is inderdaad een aparte verbrandingskamer.
@ Daan: Dit was ook een pen 12, geen kick natuurlijk.
Cilinder had de hoonsporen nog erin, echt een prachtblokje.
29 december 2009 om 19:20 #456805Edjuh :
Ik weet niet, maar die gaten in de zuiger zullen wel wat doen, en gezien een deps daar ook grotendeels afhankelijk van is en best kan knallen geef ik deze setup ook wel een kans.Eerst zien, maar ik heb geen zin dit schone blokje open te halen.
De spoelers lijkt mij ook niet z,on probleem, ik doel meer op de kleine inlaat en carb, en das bij een deps veel mooier.
Maar jij bent volgens mij toch niet z,on snelheids freak dus die zal voor jou vast meer dan goed lopen
(of schat ik je nou helemaal verkeerd in:D)29 december 2009 om 19:25 #456806sorry voor de offtopic:p maare, wat een vage uitlaatpoort, of kijk ik daar nou raar tegen aan
30 december 2009 om 00:01 #441963Daar kijk je dan idd wat raar tegen aan(wat wil je met z,on knie:D)
Want de uitlaatpoort lijkt hier vrij netjes
28 januari 2010 om 17:50 #457501Vandaag weer wat gesleuteld, maar eerst laat ik mn nieuwe aanwinsten zien, gratis tiffany onderdelen!
Frame met kromme vork, spatborden, 2 redelijke voorwielen en (zoals altijd) een slecht achterwiel:

3 blokjes, 1 zit vast, 1 is in topstaat(snor met goeie 12-10), 1 moet ik nog checken en is een beetje vies(tiff blokje, voor):

2 tankjes, fijne dingen:

Italjet breed stuur, anders dan op mn andere tiff zit, deze wil ik op de mini zetten zodat hij wat bestuurbaarder wordt:

Een omgelaste gianelli power:D :

Ik heb de man een fles wijn gegeven als dank, goeie deal toch? Ik moest er alleen voor naar hilversum rijden.
Ook heb ik een cp vervanger binnengekregen die waarschijnlijk op het snorblokje gaat en een 46,5 malossi kop(ligt op mn werk).
Vandaag ben ik met de bravo bezig geweest:

vario klaar voor actieIk heb het frame en het achterwiel even afgesopt:

En de deestones erom gelegd, wat echt een verschrikkelijke k*tklus was, stijve snotbanden!

maar wel mooiHet blokje(zie boven) hangt al in de brug, nu kan ik de boel in elkaar zetten en dan moeten er nieuwe kabels gelegd worden. De wielen zouden eerst rood worden, dat gaat niet door, ik wou ze wit spuiten maar dat laat ik nu ook maar even wachten zodat hij snel in elkaar kan. Kabels worden wit. Koplamp wil ik anders maar ik weet nog niet hoe of wat. En ik moet nog nieuwe veren hebben.
De uitlaat wordt een gianelli hyper of proma cannon, beide SI uitlaten. En dan kan dit beestje er weer tegenaan voor dit seizoen!
28 januari 2010 om 17:58 #457502Mooi spul edo:D Die bandjes zijn de laatste 10 cm beetje stijf ja maar ze rijden heerlijk
Zal dat flenslassen nog ff voor je uitproberen;)28 januari 2010 om 18:12 #457503Wowow 😀 edo is weer aan de slag!
28 januari 2010 om 18:13 #457504mooie aanwinst
mooie band ook!, ben benieuwd wat het blokje zal doen.passen dit soort bandjes ook op een vespa ciao mix eigenlijk? ik kan nergens van die brede banden vinden 😉
mvg Bromfreak666
28 januari 2010 om 18:14 #457505Ja, dit zijn ook gewoon 16 inch velgen dus op een mix passen ze ook. Je vind ze bij jmpb.
Volgens mij heb ik nog nooit zo gevloekt tijdens sleutelen:boos Echt moeilijk vond ik het terwijl normaal een bandje er zo op zit. Ik hoop dat ik geen lekke band krijg.
Maar goed, bravo’tje zit binnenkort weer in elkaar, hopelijk wil dat blokje goed blazen.
Martijn, mooi!
28 januari 2010 om 21:40 #436649is dat bandje de 70-90 of 80-90 want ik had de 70-90 en die kreeg ik er zonder veel moeite op.. gewoon beetje zeep gebruiken en hij glijdt er zo op
28 januari 2010 om 21:51 #43636270-90
Komt zeker door mn wijvenhandjes!
Ik gebruik ook zeep, maar het nadeel is dat je handen ook geen grip meer hebben. Ik ben op de band gaan staan en heb met de steel van een hamer steeds een stukje erop geduwd. Het laatste stukje wil hij wel maar als hij iets minder dan de helft over heeft staat hij echt strak en heb je totaal geen grip wat heel frustrerend is. Soit, hij ligt erop, maar ik weet niet of ik het nog een keer wil doen met deze rubbers.
28 januari 2010 om 22:07 #436357ik ga met me knieen op de band liggen en dan druk ik hem er zo op..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.