Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Check je lagers maar eens.
      Heb ook zoiets gehad,tijdens het rijden was er door één-of andere onverklaarbare reden een lager scheef komen te zitten.
      Toen kwam de krukas tegen het carter & daar hangt dan weer een piston aan héy………….
      En aan de olie zal het wel niet liggen,gebruik deze ook in me’n 250RS & ga toch constant tegen de 14K aan hoor.

ArvidW
      Donateur

Edjuh :
        Heel motiverend is het niet nee, misschien moet ik maar een LX kopen en me aansluiten bij de massa. Het blokje zelf zal het niet aan liggen, die heeft de rit Amsterdam-Groningen-Amsterdam vlekkeloos doorstaan, grotendeels volgas.

Houd moed, eventjes netjes openhalen en de schade bekijken. Mocht hij licht warmgelopen zijn dan is daar na paar honderd kilometer niet zo veel meer van te zien aangezien er toch een klein laagje wegslijt.

Wel heel jammer maar een LX zou ik nog niet kopen 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

G-no
        Donateur

komt goed edo, ennuh, mocht je iets anders gaan rijden pak dan aub geen lx:P pk of v50 is veeeel degelijker:thumb

Edjuh
          Topic starter

Haha nee, een LX is echt het laatste wat ik zou kopen, ik ben heel erg vies van massa-hype-trend achtige dingen, en in amsterdam zie je alleen maar lx’jes, belachelijk, ik durf ook te wedden dat de helft hem op afbetaling heeft gekocht want die dingen zijn veel te duur.

Barry, het is wel degelijk een warmloper want er is wel een schaafplekje zichtbaar, alleen voel je niks(misschien op de zuiger wel).

barry
            Donateur

Dan kan ik maar 1 ding zeggen.Effe met de dremel & een snijschijfje je zuigerveren bewerken.Doe ik altijd & heb nog nooit een cilinder ingereden.En nog nooit ééntje kapotgereden.HA.

Daan777
              Moderator

Nog nooit een cilinder ingereden :?,
                maar edo zei dat de slotspeling acceptabel is, en lijkt me dus niet dat het daar aan ligt.
                Je hebt gewoon Speed-engine pech! Net als ik. (daarom is hij de deur uit :P)

Edjuh
                Topic starter

Daan, jij zou een lekke band nog aan een speedengine wijten:?

Btw. morgen is er een oldtimerrace in aalsmeer.

Edit: Net nog even gereden, extra olie en zo’n 20km/u max. Wel, hij zuigt duidelijk valse lucht, niet zo’n beetje ook want het klinkt beroerd en hij heeft ook totaal geen power. Rookte ook tussen carter en cilinder…..

Maar met de 42 alu deed hij niet zo raar…het zal wel, ik blijf van die speedengine af tot hij gevlakt is, daan je hebt gelijk! hehe

Zo ziet het eruit:

Gelukkig is het niet voelbaar, dus het ziet er slechter uit dan het werkelijk is. Nu maar opzoek naar een ander cartertje.

Edjuh
                  Topic starter

De 46,4 polini krijgt een herkansing, ik heb gisteren een mooi blokje van barry binnengekregen: een gekotterd en gestraald elec. blokje met nieuwe olympia krukas, een 13-13 en een polini filter. Er zat ook een (alfaerre?) kopje bij, maar die is niet voor 46mm cilinders. Mijn speedengine is aan fons verkocht.

Foto’s:

Gekotterd carter met krukas

Gecoate kopje, alfaerre of avionic?

Deps pakking past mooi : -) De voeding zal hoofdzakelijk door de zuiger gaan(net als bij de deps).

Gladde uitlaatpoort

Ooooooh : -P

Nog meer poorterij

Blokje compleet! Nu maar hopen dat het doet wat ik ervan verwacht.

Dit blokje komt op de grijze bravo, die een tweeling van die van Piet30 wordt(zonder monoshock en fox koppeling), met vario en stalen koppelingshuis, si brug, 10 spakers en nieuwe kabels etc. Nu de oldtimer in Brabant is heb ik weer sleutelruimte, binnenkort meer.

Zo dus:

Piet30
                    Donateur

ah Edjuh, it looks that your twin will get much power.:D

Interesting to see the twin growing.

speedbuxy
                      Bijdrager

Hmm wat zonde dat je die getunde 80 nu op een orgineel cartertje zet want dat gaat hem beste beperken ben ik bang.
                        Want het 80tje ziet er wel potentie rijk uit zo:thumb

Edjuh
                        Topic starter

Ik weet niet, maar die gaten in de zuiger zullen wel wat doen, en gezien een deps daar ook grotendeels afhankelijk van is en best kan knallen geef ik deze setup ook wel een kans.

Eerst zien, maar ik heb geen zin dit schone blokje open te halen.

ArvidW
                          Donateur

Idd liever een goedlopend niet geheel getuned blok dan een blok wat kapotloopt 🙂 Verder tunen kan altijd nog en dat zou ik zeker doen 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

barry
                            Donateur

Inlaat is wel geboord naar 13mm & vijlen hoeft niet bij een Belgisch carter.(al kan er altijd nog wel wat vanaf natuurlijk).
                              Die cilinderkop heb ik eens ergens tegengekomen & hem meegenomen omdat de verbrandingskamer zo mooi is.Heb er nooit mee gereden of wat dan ook.Heb er enkel eens een vuile bougie ingedraaid.
                              Ik wacht op de maiden run ervan:thumb

FonS
                              Bijdrager

Ik kan je wel vertellen wat voor kopje dat is hoor, heb hem zelf ook.
                                Of laat ik jullie nog even in ontwetendheid… :pest
                                Hint: geen AR, geen Avionic.

Edjuh
                                Topic starter

En ook geen 43mm kop….

Autisa? Proma? Ik heb geen flauw idee, maar er zit een A in het logo.

edit: athena? : -)

FonS: Laat die “A” je niet misleiden, heeft er niks mee te maken.
                                  Ik laat je nog even in het duister tasten, heb er wel plezier aan :duivel

aghum, dr?

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.