- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 september 2009 om 16:50 #454274
speedbuxy :
Die van arvid(daan777)ligt zoals ik op het oog kan zien wel op 90% van de max.
Maar die heeft die presties door de uitlaatpoort, die verbreede boost poorten hebben daar niet veel aan toe gedragen.Klopt, want de boosterpoorten zijn nog standaard.
Of bedoel je die 80 polini? Die is niet van mij hoor 😛
Voor die 97km/h heeft arvid alleen maar de uitlaatpoort hoeven aanpassen.
Heil DR!9 september 2009 om 17:01 #454276Zal wel geen nadelen hebben(?) Maar de mijne zijn altijd schitterend gedaan & voor minder €.Jammer genoeg geen foto’s ervan.
Hoe zit het nu eigenlijk met die 250 schreeuwer van je??
9 september 2009 om 17:07 #454277Ik ga binnenkort weer rijlessen nemen barry, de motor staat mooi binnen in mn geheime brabantse opslag hehe. De cilinder heb ik zelfs in Alkmaar laten honen omdat ik hier niks kon vinden, beetje raar maar als er goede adresjes zijn houd ik me aanbevolen.
Het uitgangspunt was het verbeteren van de cilinder, die bekend staat als tam, en dat ook is : -P Hij is inderdaad bedoelt voor ‘huis tuin en keukenwerk’ zoals arvid zegt, ik hoef hier geen snelheidsrecords mee te breken, maar het mag wel. De uitlaatpoort is een beetje verbreed en opgehoogd, en vooral ruimer gemaakt.
Ik geloof ook dat de boosters best wat uitmaken, deze cilinder heeft namelijk hele kleine spoelpoorten, maar wel dikke gaten in het hemd en de zuiger wat erop duidt dat hij het van zuigervoeding moet hebben. Ik ga de spoelers dus niet vergroten maar dus wel de boosters en ik graaf ze nog wat dieper uit zodat er flink wat doorheen kan.
Als ik de oldtimer bravo aan de praat heb blijf ik er voorlopig vanaf en ga ik de grijze opknappen, het moet een broertje van Piet30’s Crossbravo worden, dus een ‘Senna’, met wegbanden.
Piet’s offroad bravo:

Ik wou zelf een subframe maken maar ik heb geen goed lasapparaat dus ik ga lekker makkelijk voor een SI brug, die citta brugjes ben ik echt zat, zwabberdingen.
btw. @ Iedereen, DIT IS EEN 70CC MET KAPSONES! GEEN 80….
9 september 2009 om 19:31 #454282ArvidW :
Ziet er prachtig uit zo Ed
Voor huis-tuin en keuken scheurwerk zou ik hem lekker zo laten:)@Buxy, met bovenstaande polini 80 heeft Michel nog nooit gereden (helaas:( ) Boosterpoorten dragen trouwens echt een mooi steentje bij in het middengebied heb ik gemerkt met mijn 50cc’tjes met en zonder boosterpoorten. (max vermogen scheelt idd niet zo heel veel)
Ohh het draagt zeker bij als het er niet is zoals in een 50cc orgi.
Maar ik bedoelde meer dat het breder maken in en polini 80 niet echt zoden aan de dijk zet.
Boost poorten door prikken of helemaal erbij maken werkt natuurlijk wel weer
@daan777
Ik meende dat arvid er wel mee bezig was geweest gezien het uitschietertje in de wand bij de boost poorten.
Maar verder haalt die de winst zoals ik al zei voornamelijk uit de uitlaatpoort.Sorry voor de offtopic edjuh.
9 september 2009 om 19:51 #454283Mooi dat het cilindertje uiteindelijk toch weer nieuw leven heeft!
Ik ben benieuwd wanneer hij loopt.Wat voor tolerantie hebben ze gebruikt voor het honen ? (met de 46.4 zuigert)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 september 2009 om 20:02 #454284Edjuh :
btw. @ Iedereen, DIT IS EEN 70CC MET KAPSONES! GEEN 80….Ik snap ook niet wie die 80 de wereld in heeft geholpen 😕
Het gaat om 71,461 echte cc’s.. ik zou hem daarom eerder 70 noemen dan een 43mm.
Maar als je 70cc polini zegt weet niemand dat je het over de 46mm hebt :lol9 september 2009 om 20:35 #454289Edjuh :
btw. @ Iedereen, DIT IS EEN 70CC MET KAPSONES! GEEN 80….Haha, maar dat past in op 1 regel achter “cilinder:” in je setup :lol
Heb je al een idee kwa kleurencombi voor je crossbravo btw ? Wordt het iets fels zoals je (simo)ciao of wat meer richting je oldscool bravo ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 september 2009 om 20:53 #454290Wil best een brugje voor je bouwen, gelijk met die pijp. Als ik tig-les krijg. Moet toch wat maken;)
10 september 2009 om 06:20 #454293Herr FlicK :
Mooi dat het cilindertje uiteindelijk toch weer nieuw leven heeft!
Ik ben benieuwd wanneer hij loopt.Wat voor tolerantie hebben ze gebruikt voor het honen ? (met de 46.4 zuigert)
Geen idee, niet gevraagd maar ik geloof wel dat ze weten wat ze doen(theo v. baden), hij werd me aangeraden door een andere zaak die geen tijd/zin had.
Daan, daarom zeg ik altijd 46.
Arvid, het frame blijft hetzelfde dus hij wordt net als die van piet metallic grijs met rode wielen. De lak is nog steeds ok dus ik ga hem niet herspuiten.
Martijn, mooi, we hebben het er nog over.
10 september 2009 om 09:16 #454294hehehe, a brother for my off road Bravo, great
As I also have no good possibility to weld a custom subframe, has a SI brug more stiffness than a Kick Bravo brug?
10 september 2009 om 09:46 #431701Nice edo 🙂 kijken of daar wat meer power in zit dan je 42 alu blok.
10 september 2009 om 16:20 #454301Piet30 :
hehehe, a brother for my off road Bravo, great
As I also have no good possibility to weld a custom subframe, has a SI brug more stiffness than a Kick Bravo brug?
A SI-brug is 10X better than a kick bravo-brug Piet.
The only problem is that you cant fit a kick axle in a SI-brug, you must have a special ”SI-kick axle” for itZeer nice Edo, ben benieuwd hoe het gaat lopen
11 september 2009 om 19:15 #454339Yeey, blokje in elkaar gezet, naaide binnen 800 meter al vast 🙁
Geen voelbare kras, geen flauw idee wat het is, sproeier 70 zat er in, 76 was te groot. Ik weet dat er veel met 72 rijden maar dit kan het niet zijn, niet zo snel tenminste. Ik heb tot nu toe alleen de kop eraf getrokken.
edit: hij is dus niet VASTgenaaid maar het leek er wel op.
11 september 2009 om 19:31 #45434270 is groot zat in een speed-engine.
Ik denk dat het ergens anders door komt..
Misschien komt het door de slechte

Succes met het sleutelen verder, het lijkt me allemaal erg de-motiverend als het zo door gaat.
11 september 2009 om 22:00 #454347Slechte honing? hmmm zou best kunnen:P
Olie is goed(castrol power rs) en ik meng meestal 1:45.
Dus het lijkt me dat of:
-Er iets vies in de cilinder terecht gekomen is, zand oid.
of
-De tolerantie niet klopt maar dat lijkt me heel sterk want hij gaat er heel mooi doorheen, niet te stroef en de slotspeling is ook netjes.
Nog steeds vaag dus, eigenlijk moet de cilinder er helemaal af maar ik ga nog 1 keer een rondje rijden en kijken wat er gebeurt.
Heel motiverend is het niet nee, misschien moet ik maar een LX kopen en me aansluiten bij de massa. Het blokje zelf zal het niet aan liggen, die heeft de rit Amsterdam-Groningen-Amsterdam vlekkeloos doorstaan, grotendeels volgas.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.