Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

just1991
    Bijdrager

het ziet er echt super netjes uit ! ik ben je eeuwig dankbaar ! ik ben benieuwd hoe het rijd ! 😀

dan maken we een afspraak (via PM) warneer ik hem kan komen ophalen

Edjuh
      Topic starter

Ik heb ook zo’n vliegwiel en dat heeft me toch veel hoofdbrekens gekost, dwz pastte bijna nergens op, liep aan etc. Maar kennelijk is er zoveel verschillend spul dat jij daar geen last van hebt. Vliegwiel is ook zwaarder dan de meesten.

Oh en mijn nieuwe bromboer 5km verderop die wat vespaspul heeft beweerde dat er een 2e soort krukaslager bestaat(andere maat), ik liet hem praten maar zei wel nadrukkelijk dat ik na heeeel veel blokjes open gehad te hebben, van oud tot nieuw, nooit iets anders dan een gewoon 6202 gevonden heb.

Just, komt goed : -) Eerst kijken of hij rijdt, maar jij hebt het blokje rijdend gedemonteerd toch? dat zou moeten betekenen dat het soldeerkunstje geen problemen geeft.

En volgende keer moet je het zelf doen he, anders leer je er weinig van, maar je hebt straks mooiere spullen dan ik tot je beschikking.

just1991
        Bijdrager

het blokje kwam lopend van de ciao trok wel superlangzaam op en ONMOGELIJK met 2 personen uvel zou nu wel verholpen zijn8)

ik weet wel dat ik zelf de onsteking moest vergroten hij stond op 0.13 😛 waarscheinlijk heeft het ooit een klap gehad vandaar ook dat die spoelen niet meer recht zijn… maar toch met 0.13 starte het soepel ik heb toen het blok er onder vandaan was hem vergroot naar 0.45 weet nooit wat daar het resultaat van is geweest maar dat zou in ieder geval beter zijn geweest

en ik zal het ook zeker de volgende keer zelf doen(probleem nu is dat ik de spullen er niet voor had en de ervaring)
          Vind het leuk de techniek doe me opleiding er ook naar en als ik die af heb: Eigen shuur vol met gereedschap en bankjes brommers onderdelen oude auto’s etc etc

FonS
          Bijdrager

Daan777 :
            Ik denk niet dat die condo standaard is, misschien later gesoldeerd.

Hoe het zit is wel standaard, maar deze is opnieuw gesoldeerd (ik neem aan dat de condensator eens vervangen is) :

@ Just: Dat slechte optrekken komt voornamelijk door het loodzware vliegwiel, dus verwacht niet dat hij straks duizend keer beter optrekt (natuurlijk wel beter dan eerst, vanwege de cp afstand).

@ Edo: Hij kan hooguit het grote lager van de Eurocilindro turbo zij-inlaat bedoelen, verder is er nooit een ander lager geweest zover ik weet.

peter139
            Bijdrager

leuk edje

leuk detail is dat het carter ook geen uitsparing voor de uitlaat heeft. Je slotspeling meet je niet goed zo. De zuigerveren moet je in het gedeelte leggen waar het ook slijt dus niet bij de cilinderhemd.

Ik heb zelf ook nog een paar oltimer spulletjes liggen en ook zo’n krukas met die gaten erin. Zou dit voor balanceren zijn geweest??

Piet30
              Donateur

the holes in the krukaswangen have a thread in the wange of small carter half side. They are in that you can press the krukas out of the small carter half if you screw screws in. 😉

This was a nice thing on old krukas, very handy.8)

Edjuh
                Topic starter

Ah, interesting, that’s good to know, even though the engine isn’t mine.

Zelfde geldt voor peter, inderdaad een stuk logischer om daar te meten.

SpeedDemon
                  Bijdrager

Bij God dat is handig. En de polini 207 is een gietstalen cilinder en die loopt volgens mij ook een heel klein beetje conisch, dit zodat bij bedrijftemperatuur de cilinder…. cilindrisch is. Dus waar zou je het meten als alles koud is?

Edjuh
                    Topic starter

Vandaag mn 46,4 polini opgehaald:

Hij is eigenlijk nog niet klaar, de boosters moeten nog recht gemaakt worden en afgewerkt. De scherpe randjes zijn wel weg en ik ga hem eerst eens proberen op mn gare speedengine(die ik niet kon laten vlakken, dwz niet voor een redelijke prijs omdat ze niet wisten hoe ze de carters moesten inspannen).

Als vergelijking de standaard 46pm:

Die van Michel(door arvid):

Veel grotere poorten en veel beter afgewerkt : -)

Peter:

Nou, ik ga het blokje eens in elkaar draaien.

barry
                      Donateur

Ziet er schitterend uit.Enkel vind ik de hoonsporen zo raar lopen.Normaal lopen deze mooi kruislings,en deze zitten zo wat kris-kras erin.
                        Waarschijnlijk uit de hand gedaan & de persoon die het gedaan heeft had er niet veel zin in.

Edjuh
                        Topic starter

Ja dat klopt, ik heb er geen verstand van verder, maar heeft dit nog nadelen?

Ik heb 30 euro voor het boren/honen betaald. Gelukkig was de zuiger redelijk goedkoop(25 op easyparts), en de cilinder gratis:D(danke webmeischter).

Daan777
                          Moderator

Dat is een leuke goedkope cilinder dan 🙂

speedbuxy
                            Bijdrager

Ziet er fris uit edjuh:thumb idd wel hand na gewerkt maar dat maakt verder niks uit.
                              Maar had je deze 80 nou ook bewerkt op de uitlaatpoort?

En die boost poorten doen niet zoveel das een winst die niet tot nauwlijks merkbaar is.
                              De uitlaatpoort is veeel intressanter voor winst, want die is zoals je zelf ook al aangaf veel kleiner als arvids 43mm.

Die van arvid(daan777)ligt zoals ik op het oog kan zien wel op 90% van de max.
                              Maar die heeft die presties door de uitlaatpoort, die verbreede boost poorten hebben daar niet veel aan toe gedragen.

Dus als ik jou was zou ik de uitlaatpoort nog een 20 tot 25% verbreden dat kan ie makkelijk hebben en dat leverd een leuke winst op:thumb
                              En gezien een 80 ook vrij laagtoerig is kan ie ook makkelijk een 2mm omhoog.

TimoO_
                              Donateur

Edjuh :
                                Ja dat klopt, ik heb er geen verstand van verder, maar heeft dit nog nadelen?

Lijkt mij niet he 😀 Beetje voorzichtiger inrijden misschien, na het inrijden heeft het zowiezo geen nadelen meer he :thumb Zie er wel netjes uit hoor knetterkijker!

ArvidW
                                Donateur

Ziet er prachtig uit zo Ed :thumb Voor huis-tuin en keuken scheurwerk zou ik hem lekker zo laten:)

@Buxy, met bovenstaande polini 80 heeft Michel nog nooit gereden (helaas:( ) Boosterpoorten dragen trouwens echt een mooi steentje bij in het middengebied heb ik gemerkt met mijn 50cc’tjes met en zonder boosterpoorten. (max vermogen scheelt idd niet zo heel veel)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.