Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Waarom monteer je niet een koppakking ?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

De kop moet je geen vloeibaar op doen, dat kan niet.
        Gewoon een koppakking van alu/blik? tussen monteren.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

barry
        Donateur

Inderdaad,ik vind de Gianelly hyper een top uitlaatje.

Edjuh
          Topic starter

Ik heb de 42 alu op een ander (cp)blokje ‘geprobeerd’, maar ging niet aan waar ik de ontsteking de schuld voor gaf. Terug op de elec. speedengine startte hij ook niet dus er moest iets raars zijn. Bleek uiteindelijk dat de decompressie op een of andere manier ingedrukt werd, niet door de kabel maar de beugel draaide mee met aandraaien en drukte kennelijk naar binnen. Stom dus ik probeer maar een ander cil. op het cp blokje en dan gaat dat misschien als reserve mee naar de meeting.

Hij lijkt nu wel beter te rijden, maar ik heb vandaag met 80 poelie gereden en de boost is mooi maar hij maakte iets teveel toeren. Morgen of 70 poelie, of simo koppeling proberen en dan kijken of het een beetje netjes rijdt. Blokje ligt nu op de bravo trouwens omdat ik de slechte vering van de ciao zat ben en de rit naar groningen en terug liever iets comfortabeler doe.

Ik heb trouwens de gianelli fire eronder, morgen weer de andere testen om te kijken of het door de koppakking beter is geworden of dat hij door de uitlaat/poelie meer toeren maakt(poelie sowieso, maar hij lijkt ook meer koppel te maken).

Hoe mooi komen de 42alu en de se overeen?:

ArvidW
            Donateur

Dat loopt idd wel heel netjes over 😮

Het blijft wel vreemd dat jouw nieuwe 42alu niet overtuigend 80km/uur of iets dergelijks loopt, snelheden die je aangeeft zijn dat snelheden rechtopzittend op de brommer of liggend?

42alu’tje van Thijs liep op gevijld cartertje met snorkruk net 60 rechtopzittend en liggend 70km/uur dat was met een 65pully op citta wat omgerekend op een ciao uitkomt op een 76mm pully. Dan ontplofte hij op 70km/uur wel bijna van de toeren:p (9000tpm)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Edjuh
              Topic starter

Ik geloof dat hij nu met koppakking wel sneller loopt, het kan ook zijn dat het decompressieverhaal van hierboven meespeelde. De boost lijkt ook overtuigender. Morgen op de meeting maar even langs iemand met een digiteller rijden voor de feitelijke snelheid. Ik heb nu geen decompressie voor de zekerheid maar hij start prima. Vandaag nog een 65 poelie aangeschaft die als reserve zal dienen. Ik had ook eigenlijk een 68 sproeier moeten halen maar zoals altijd vergeet ik in de winkel wat ik allemaal hebben moet. Dus ik zet er toch maar een 70 in, wat meer koeling voor de lange rit.

speedbuxy
                Bijdrager

Das idd een mooi pas vlak voor een 42 polini:thumb
                  Idd raar dat de praties dan wel achter blijven want de 42 polini zou idd goed hard moeten willen lopen.

hansieb
                  Moderator

Erg vreemd edjuh, die 42 alu zou in combinatie met pully gewoon een mooie 85km/h moeten lopen met pully.

Misschien na de meeting een elec blokje inlkaar bakken met geveilde inlaat , poorten gefreesd en een krukas berekend voor de EVO.

Edjuh
                    Topic starter

We gaan morgen wel even klokken, ALS ik tot in groningen kom 😛

Edjuh
                      Topic starter

Vandaag even naar wormerveer gereden op de bravo voor wat oldtimerspul:

Oh ik vergeet het zadel.

Ik heb ook het blokje van just1991 meegenomen om het inlaatje te doen en een revisie, daarvan maak ik ook een verslagje.

speedbuxy
                        Bijdrager

Dat ziet er oud uit edjuh wat in dit geval beter is:thumb

just1991
                          Bijdrager

Hey naar dat verslagje ben ik wel benieuwd 😛 aangezien me blokje ook aardig oud is hopelijk krijg je hem heel uit en in elkaar ben ook zeker benieuwd naar me prestatie vooruit gang ! (hopelijk nog net geen begrenzer werk) in ieder geval bedankt ! jij bent wat spullen rijker en zo goed als voor niets 😉 en ik heb binnenkort (?) een goed blokje !

thanks8)

Piet30
                            Donateur

nice old parts, I like that stuff :thumb

Edjuh
                              Topic starter

Een oldtimerblokje:

Een paar oldtimer kenmerken: schroefdraad bovenop cilinder voor koelkapje, massastekkertje op het carter bevestigd.

Vies koppie

Oud piaggio logo op binnenzijde kopje.

Kool op de zuiger, even schuren en….

De geheime boodschap komt tevoorschijn! (scarico=uitlaat)

12pen zuiger, dikke zuigerveren, geen L-veer bovenop. Zie ook de verdikking op het cilinderhemd.

Slotspeling nog zeeeeer klein!(niet eens gemeten), gaan nog wel even mee dus.

Vliegwiel: Langere koelvinnen, minder vinnen, klein afstelgat en rubbertje.

Dikke magneetring, past ook niet goed op andere blokjes geloof ik.

Andere spoelen, draad naar bobine zit op de condensator gesoldeerd : -S

Kijk goed naar het kleine carter, is anders dan nieuw.

Balansgaten in de krukaswangen, ik denk door vorige eigenaar gedaan, blokje is al open geweest namelijk. Waar het kleinste gaatje voor dient weet ik niet.

Inlaat nog standaard, je kan eigenlijk alleen vijlen richting de ‘open kant’, sluitkant zit hij al op het randje zoals je ziet. lagergat afgeplakt, scheelt weer vijlsel opruimen na het vijlen.

Inlaatje gevijld, het is voor 50cc dus niet te gek, bovendien weet ik niet of veel vroeger open wel nuttig is. Als hij later moet sluiten zal er aan de krukas gefreesd moeten worden, dat is voorlopig niet aan de orde(tenzij just na 1 ritje al sneller wil).

Uitlaatpoort mag ook opgeschoond worden, je doet een wc papiertje in de poort bovenin zodat je niet al het roet uit de spoelpoorten moet blazen, en zet er een schuurrol oid in:

Beter.

Blokje zit al weer in elkaar met uiteraard nieuwe lagers en pakking, zal na het weekend wel klaar zijn(werk) dus ik hoor het wel just. Ik zal hem nog even onder de bravo hangen om te kijken of hij wil. Hopelijk is de ontsteking nog ok.

Daan777
                                Moderator

Nice edo, vers.

Ik heb precies zo’n zelfde blokje liggen.

Ik denk niet dat die condo standaard is, misschien later gesoldeerd.

Dit is ook zeker niet standaard, daarom denk ik dus ook dat er later aan gebeund is (soldeer op condo bijv.)
                                  Ik heb die spoelen ook en die zijn straight.

Ik heb hier ook even naar zitten kijken, maar nu heb ik 3 krukken liggen met die gaten.. dus ik denk dat het van piaggio zelf komt.

De magneetring van je vliegwiel oogt wat dik omdat dit oude model niet zo’n bruine magneetstrip heeft zoals de nieuwe.
                                  Past wel gewoon in andere blokken.
                                  Dit is btw hetzelfde vliegwiel als die van de Berini, alleen dan met gat.
                                  Het lijkt me daarom ook dat je elk willekeurig cp wiel op de berini kunt gooien.. maar dat kan ik mis hebben.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.