- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 mei 2009 om 20:26 #439744
Als ik hem afgesteld krijg:D
Ja er komt zeker een filmpje, heb er ook 1 van de limbotoer tegoed maar die zal opnieuw gemaakt moeten worden, het lieft niet meer met movie maker dus ik hou me aanbevolen…..
Zal ik nog even de mededeling doen dat ik het grootste deel van mn zolderinhoud in mn uppie naar mn nieuwe zolder heb verhuisd, ik denk dat sommigen wel snappen wat een bevalling dat geweest is:P.
29 mei 2009 om 20:30 #452135Hij is wel erg mooi geworden zeg =) maar jij hat er tog eerst en telescoop vork erin zitten? Wat voor vork was dat? 😕
30 mei 2009 om 16:18 #452148Die mini is echt geweldig! lekker over je dak heen schuren 😛
De Heineken demper is ook wel vet!Je ciao vind ik een beetje “te”, hij lijkt nu meer op een kermis attractie, maar toch wel uniek dat dan weer wel!
30 mei 2009 om 17:31 #452150Kan die mini ook voor de gein niet mee naar de VCT09 ik zou der graag een rondje op willen rijden :D!
30 mei 2009 om 21:40 #452158Als hij iets kleiner was geweest kon hij zo mee in een rugzakje 😛
31 mei 2009 om 06:34 #452159Hans, misschien op een meeting of uitlaattest, anders bouw ik er een aanhangertje voor dat hij mee kan achter de brom, maar niet voor de vct uiteraard.
De ciao is inderdaad overdreven qua kleuren, maar ik was ook niet van plan het zo te laten, de spatborden en drager moeten nog paars gecoat worden. Ik ga wel zo de vct rijden, ben al met het blokje bezig, zie hiernaast, maar het vliegwiel loopt aan. De vork was een ebr voor tomos, gaar ding gekocht van monstercitta.
Ik heb verder het malossi blok opengetrokken en daar was geen warmloper te bekennen, wel een gesprongen koppakking. Het viel me wel op hoeveel speling de zuiger heeft, volgens mij is het niet normaal dat hij meebeweegt met mn vinger, maar het reed wel dus kennelijk kan het.
Het Olympia blokje wat op mn oranje bravo zat is wel degelijk warmgelopen, zowel de cilinder als de zuiger(imi) zijn gehavend. De cilinder is nog wel te gebruiken maar dat zal voorlopig niet gebeuren. De bravo staat er sowieso zielig bij want de voorvork is ook op, veert en dempt niet meer, dus daar zit wat werk aan, gelukkig zijn het dezelfde poten als een citta.
Nou vandaag weer verder met mn speedengine, hopelijk weet ik een oplossing te vinden anders moet ik een ander blokje klaarmaken.
Ik ben inmiddels verhuisd maar internet is nog niet aangesloten en het is een puinhoop nog, maar ik heb een noodhospitaal voor de brommers ingericht.
31 mei 2009 om 16:38 #452165haha,
vet over dat dak crossen,
pas wel op aan een kant is er geen muurtje ?
of hoe je het ook zegt 😛31 mei 2009 om 18:21 #452169Prachtig om mijn werk nog eens terug te zien.Mijne staat al dik 2 jaar stil.
Meesterlijk die uitlaat trouwens.
Nu nog een vario erop & hij is niet op de grond te houden.1 juni 2009 om 21:49 #4522116 jaar na ik mn ouwe telefoon kocht weet ik eindelijk hoe je de foto’s naar de computer overzet(met infrarood), dus hierbij wat grappige plaatjes die ik nog te goed had:

Dit is 1 van de 2 cba’s die ik in 2006 in Rome aantrof als verloren, en terwijl de paus zijn paasboodschap op het st. pietersplein sprak ging ik met een vriendelijke kater bij mn vakantievriendin weg om eens lekker op straat te sleutelen! De brommer had ik met een scheef oog opgemerkt de nacht ervoor toen we uitgingen, was redelijk uit het centrum maar hij stond recht voor een treinstation. De ander staat ook ergens in mn perso geloof ik. Wel grappig verhaaltje toch? Ik was natuurlijk dolgelukkig met die eerste vondst. Ik was een maand in rome en heb uiteindelijk 3 sloopvespa’s gevonden en op klaarlichte dag van hun vario’tjes afgeholpen. Wel een hoop voor gewandeld om ze te vinden, beetje geluk moet er ook zijn maar de volgende keren heb ik nooit meer iets gezien.
Hier is de andere, stond ong. 500meter van de St. Pieter:

Je zou hem liever in zn geheel willen nietwaar?
Deze gespot in breukelen:

Vandaag lekker weertje om mn 42 polini in te rijden. Helaas deed hij onderin erg weinig. Eerst was de sproeier ook te groot(70), maar met 66 heeft hij nog steeds een dip. Ik ben bang dat de speedengine met een krukas die 5/10 gefreesd is toch teveel is qua inlaattiming(volgens mij zit hij richting 180). Werd natuurlijk wel lekker fel boven de 30. Ik heb de elec. onstekingsstator ook iets gedraaid als vervroeging.
Maar goed, als hij met poelie 80 al niet lekker trekt wordt het geen lol met 65 poelie karren op de vct. Dus of er moet vario op, maar ik rijd liever mono op de toer, of een andere kruk.
Dus ik moet nog even flink sleutelen, gelukkig ben ik morgen vrij.
2 juni 2009 om 05:17 #452212Leuke foto’s Ed ! Rijdt je nogsteeds met je itiliaanse variosetjes of zijn deze helaas al overleden?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 juni 2009 om 07:30 #452213Ja ik rijd er nog mee, soms in onderdelen(koppeling).
Op het vliegveld dachten ze trouwens dat het bommen oid waren, ik had er 1 in mn handbagage en terwijl ik hem op het rontgenscherm te zien kreeg moest ik uitleggen wat het was(ze geloofden me), en 2 in mn koffer die niet meekwam naar amsterdam en achteraf geleverd werd met een security screen sticker van het vliegveld(met olie op mn kleren, bedankt). Ik wou trouwens nog een foto nemen van dat scherm maar dat vonden ze niet leuk:P
2 juni 2009 om 09:05 #452214Haha misschien moet ik ook maar eens naar italie gaan:) Leuke fototjes inderdaad.
Enneeem, waarom heb je die zijkap niet meegenomen? Zeldzame citta variokap:D
1 augustus 2009 om 08:58 #439085Om even verder te gaan met het simo blokje: zo zag de kop er uit toen ik hem monteerde:

En zo toen hij gedemonteerd was:

:'(
Op de ciao ligt nu:
Speedengine elek
Krukas gefreesd
13mm met 70 sproeier(bougie wordt donker, maar hij klinkt beter dan met 66)
42 Polini alu
Gianelli Hyper
Poelie 70Hiermee wil ik volgende week naar groningen rijden. Gisteren even getest, toen hij warm was begon de inlaattiming zn tol te eisen, met metalen polini veertjes raakte hij in een eindeloze dip, dwz hij kwam niet eens meer in zn powerband, nou als het meezat na 1 minuut. Ik bedacht me dat die veertjes toch niet echt strak(meer) zijn want veel toeren maakte hij niet, maar ja het zijn wel de strakste, van polini.
Toch maar eens die malossi veertjes proberen dan, want die zijn stukken sterker:

goeie methode als je strakke veertjes monteert, de segmenten halverwege de pinnen laten hangen en dan 1 voor 1 de veertjes vervangenResultaat, hij trekt hem bijna direkt in zn powerband! Ik blij, want ik was al bang dat dit blok alleen met vario leuk zou rijden, maar nu met poelie 70 vind ik het zelfs voor in de stad te doen. Normaal rij ik 80 als ik poelie rij maar dit is een toersetup.
Snelheid ben ik nog niet helemaal tevreden mee, misschien is het de afstelling of de uitlaat, maar ik heb het idee dat hij niet genoeg toeren draait. Hij zou wel snel moeten zijn gezien de speedengine inlaat en gefreesde(5-10) krukas.
Ik ga nog een beugeltje maken voor de vorkdempers want ik stuiter nog teveel bij hobbels, en dan maar naar groningen knallen voor de meeting : -)
1 augustus 2009 om 09:12 #428180Raaaar van je simo blok, rare prut zit er in je kop.
Hopen dat het blokje wat je nu eronder hebt goed blijft lopen, kun je lekker naar de meeting cruisen!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 augustus 2009 om 09:20 #428174ik heb het ook weleens gehad van die prut in mn kop.
bij mij was het mn filter die opgevreten werd. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.