- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 februari 2009 om 18:32 #437796
Ik zou het er niet op wagen, je zuiger kantelt namelijk precies over die 2 “pinnen” heen. (zie rode rondje, dat is het punt waar die “pinnen” zitten.

De kanteling is maar minimaal, maar het “hemd” van je zuiger wordt op dat punt wel het hoogst belast.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 maart 2009 om 13:11 #438292Ok, dan moet ik maar een ander zuigertje zoeken, zonde maar ja, al doende leert men…
of zal ik die pinnen er ook maar afslijpen ;- )
Update:
Mijn custom spruitstukken zijn gearriveerd!

Mooi spul, zeker wel de investering waard, dit moet zeker wel schelen tov de malossi spruitjes.
En nog een jmpb bestelling:

Ik heb de ’26mm’ polini 42 uitlaatpoort opgemeten en die is 25mm extern:? Op de polini verpakking staat 26,7:con
Maar goed, ik zorg dat er een passend uitlaatje komt zodat die cilinder mooi zn gassen kwijt kan.Het malossi blokje heb ik net van een andere krukas voorzien, de oude was bij het schroefdraad helemaal krom.
13 maart 2009 om 13:13 #438293Leuk spul edo.
Ligt het nou aan mij of zit de bout gewoon open en bloot ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 maart 2009 om 13:20 #438294Herr FlicK :
Leuk spul edo.Ligt het nou aan mij of zit de bout gewoon open en bloot ?
Dat is wel vreemd inderdaad, hij gaat daar wel lucht zuigen denk ik.
Zullen we maar iets op moeten verzinnen, een kwakje pakking ofzo.
13 maart 2009 om 14:23 #438295Edjuh :

Wat een heerlijk recht inlaattraject 😀
Ga je de 42alu nog aanpassen voor de 26mm flens? Het kanaal naar flens toe is niet heel erg groot…:duivel;)
Home made engine dyno13 maart 2009 om 15:08 #438297De 42 wordt zeker aangepast en gekieteld maar eerst moet hij nog ingereden worden. Ik wou hem net op het RV blokje monteren maar hij pastte niet, de uitlaatflens kwam tegen het carter. Ik had geen zin om te vijlen dus heb ik de polini 43 krokettjoent gemonteerd met een imi zuiger en nieuwe imi veren. Ik heb ook nog een getjoende deps om te proberen, maar die is nog niet af en ik moet nog heel veel vijlsel uit de poorten zien te krijgen(geen compressor).
Het nieuwe spruitstuk wordt helaas ook nog niet gemonteerd want daar is geen ruimte voor, voor nu gewoon de 13mm : -).
2 april 2009 om 20:28 #438838Vandaag was de perfecte dag om de mini op het dak te gooien en dus moest er een oplossing voor de uitlaat komen.
Ik had al met een kapotte homoet gerommeld maar dat was erg lastig om vloeiend te krijgen. Ik dacht aan de gare HM die ik nog had liggen, gaar genoeg om te verbouwen: veel deuken, schaafplekken etc.
Dus slijptol en lasapparaat gepakt:

De voorbocht is van een citypowerEn gelast:

Hij is niet geheel gasdicht dus ik smeer er maar metaallijm op want beter dan dit krijg ik hem niet gelast met mn aldi lasbak. Hij was ook niet lek als een mandje wand ik kon er flink op blazen en mn hoofd zwelde aardig op.
Toen had ik dit:

Het blokje is CP met een 43mm olympia die ik nog niet geprobeerd had, startte meteen, ik blij en mn vertrouwen in cp ontsteking weer enigzins hersteld.
Dus afgetankt, mn heinekendemper tevoorschijn gehaald:D, en even flink gerost op het dak!

Was echt een superleuke dag=)
2 april 2009 om 20:32 #438839Haha, ik keek er al naar uit Edjuh!:D
Dit is echt lache!:lol
Leuke uitlaat ook:P2 april 2009 om 20:33 #438840Hahaahhah edo!!!!!
Gewoon over het dak heen rossen 😀waar blijven die wheelies?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 april 2009 om 20:35 #438841Gruwelijk vet filmpje!
Dik scheuren over het dak :lol:D
Leuk ding die miniciao, uitlaat ziet er ook zeker bruut uit.
2 april 2009 om 20:39 #438842Haha, ik vlieg zo het dak af, maar dan eindig ik wel in stijl:rules op mijn stalen pony.
Rijden was echt eng, zadel ‘aan de kleine kant’, geen degelijke stepjes, geen voorrem, kleine zwenkwieltjes……
Dus er is nog wat te verbeteren, maar het blijf natuurlijk gewoon een showdingetje(slappe smoes).
Blokje gaat trouwens onder de bravo of ciao, volgens mij wel een goed en zuinig toerblokje.
Wat een lol op dat dak. En zga niemand die er last van heeft.
2 april 2009 om 20:40 #438843dik prive-circuit :lol, leuk gedaan en je kunt in het filmpje zien dat je er veel lol in hebt.
2 april 2009 om 20:40 #438844vette uitlaat zo 😀
mijn aangepaste handmade loopt ook een beetje vaag langs de brommer 😛2 april 2009 om 20:42 #438846Haha, mijne is een stuk korter trouwens, we zouden ze eens op hetzelfde blok moeten testen.
Hij past volgens mij ook nog op hele brommers.
Het viel me op hoe stil die pijp is, zelfs zonder demper is het te doen en mn homemade demper heeft geen wol en het klonk zeer beschaafd. Zal wel aan het dikke staal liggen. 1mm nogwat.
Dak is helemaal te gek ja, ik ga het zwaar missen als ik verhuis:( Dit was iets wat ik ook echt nog gedaan MOEST hebben voor ik weg ga(nog niet bekend wanneer).
2 april 2009 om 20:42 #438847Yaaa 😀 Echt geweldig filmpje 😀
Geweldig brommertje maar ook een geweldig dak, met die onboard cam bevind je je net in een mario-game waar je schoorstenen moet ontwijken:worshippy
Als hij nog achterin de auto past, neem je hem dan ook mee naar de limburgtoer / 11stedentoer / vespa-ciao toer. Ik zou hem graag eens zien;)
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.