Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ik zou het er niet op wagen, je zuiger kantelt namelijk precies over die 2 “pinnen” heen. (zie rode rondje, dat is het punt waar die “pinnen” zitten.

De kanteling is maar minimaal, maar het “hemd” van je zuiger wordt op dat punt wel het hoogst belast.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Edjuh
      Topic starter

Ok, dan moet ik maar een ander zuigertje zoeken, zonde maar ja, al doende leert men…

of zal ik die pinnen er ook maar afslijpen ;- )

Update:

Mijn custom spruitstukken zijn gearriveerd!

Mooi spul, zeker wel de investering waard, dit moet zeker wel schelen tov de malossi spruitjes.

En nog een jmpb bestelling:

Ik heb de ’26mm’ polini 42 uitlaatpoort opgemeten en die is 25mm extern:? Op de polini verpakking staat 26,7:con
        Maar goed, ik zorg dat er een passend uitlaatje komt zodat die cilinder mooi zn gassen kwijt kan.

Het malossi blokje heb ik net van een andere krukas voorzien, de oude was bij het schroefdraad helemaal krom.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Leuk spul edo.

Ligt het nou aan mij of zit de bout gewoon open en bloot ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Edjuh
          Topic starter

Herr FlicK :
            Leuk spul edo.

Ligt het nou aan mij of zit de bout gewoon open en bloot ?

Dat is wel vreemd inderdaad, hij gaat daar wel lucht zuigen denk ik.

Zullen we maar iets op moeten verzinnen, een kwakje pakking ofzo.

ArvidW
            Donateur

Edjuh :

Wat een heerlijk recht inlaattraject 😀

Ga je de 42alu nog aanpassen voor de 26mm flens? Het kanaal naar flens toe is niet heel erg groot…:duivel;)

Home made engine dyno

Edjuh
              Topic starter

De 42 wordt zeker aangepast en gekieteld maar eerst moet hij nog ingereden worden. Ik wou hem net op het RV blokje monteren maar hij pastte niet, de uitlaatflens kwam tegen het carter. Ik had geen zin om te vijlen dus heb ik de polini 43 krokettjoent gemonteerd met een imi zuiger en nieuwe imi veren. Ik heb ook nog een getjoende deps om te proberen, maar die is nog niet af en ik moet nog heel veel vijlsel uit de poorten zien te krijgen(geen compressor).

Het nieuwe spruitstuk wordt helaas ook nog niet gemonteerd want daar is geen ruimte voor, voor nu gewoon de 13mm : -).

Edjuh
                Topic starter

Vandaag was de perfecte dag om de mini op het dak te gooien en dus moest er een oplossing voor de uitlaat komen.

Ik had al met een kapotte homoet gerommeld maar dat was erg lastig om vloeiend te krijgen. Ik dacht aan de gare HM die ik nog had liggen, gaar genoeg om te verbouwen: veel deuken, schaafplekken etc.

Dus slijptol en lasapparaat gepakt:

De voorbocht is van een citypower

En gelast:

Hij is niet geheel gasdicht dus ik smeer er maar metaallijm op want beter dan dit krijg ik hem niet gelast met mn aldi lasbak. Hij was ook niet lek als een mandje wand ik kon er flink op blazen en mn hoofd zwelde aardig op.

Toen had ik dit:

Het blokje is CP met een 43mm olympia die ik nog niet geprobeerd had, startte meteen, ik blij en mn vertrouwen in cp ontsteking weer enigzins hersteld.

Dus afgetankt, mn heinekendemper tevoorschijn gehaald:D, en even flink gerost op het dak!

Was echt een superleuke dag=)

VespaAvanti
                  Donateur

Haha, ik keek er al naar uit Edjuh!:D
                    Dit is echt lache!:lol
                    Leuke uitlaat ook:P

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Hahaahhah edo!!!!!
                      Gewoon over het dak heen rossen 😀

waar blijven die wheelies?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Robertez
                      Bijdrager

Gruwelijk vet filmpje!

Dik scheuren over het dak :lol:D

Leuk ding die miniciao, uitlaat ziet er ook zeker bruut uit.

Edjuh
                        Topic starter

Haha, ik vlieg zo het dak af, maar dan eindig ik wel in stijl:rules op mijn stalen pony.

Rijden was echt eng, zadel ‘aan de kleine kant’, geen degelijke stepjes, geen voorrem, kleine zwenkwieltjes……

Dus er is nog wat te verbeteren, maar het blijf natuurlijk gewoon een showdingetje(slappe smoes).

Blokje gaat trouwens onder de bravo of ciao, volgens mij wel een goed en zuinig toerblokje.

Wat een lol op dat dak. En zga niemand die er last van heeft.

tvmierlo
                          Donateur

dik prive-circuit :lol, leuk gedaan en je kunt in het filmpje zien dat je er veel lol in hebt.

RiPe
                            Bijdrager

vette uitlaat zo 😀
                              mijn aangepaste handmade loopt ook een beetje vaag langs de brommer 😛

Edjuh
                              Topic starter

Haha, mijne is een stuk korter trouwens, we zouden ze eens op hetzelfde blok moeten testen.

Hij past volgens mij ook nog op hele brommers.

Het viel me op hoe stil die pijp is, zelfs zonder demper is het te doen en mn homemade demper heeft geen wol en het klonk zeer beschaafd. Zal wel aan het dikke staal liggen. 1mm nogwat.

Dak is helemaal te gek ja, ik ga het zwaar missen als ik verhuis:( Dit was iets wat ik ook echt nog gedaan MOEST hebben voor ik weg ga(nog niet bekend wanneer).

ArvidW
                                Donateur

Yaaa 😀 Echt geweldig filmpje 😀

Geweldig brommertje maar ook een geweldig dak, met die onboard cam bevind je je net in een mario-game waar je schoorstenen moet ontwijken:worshippy

Als hij nog achterin de auto past, neem je hem dan ook mee naar de limburgtoer / 11stedentoer / vespa-ciao toer. Ik zou hem graag eens zien;)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.