- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 november 2008 om 13:03 #434777
Super vet ding Edjuh
13 november 2008 om 17:15 #434779hehe hij kan hem wel op z’n rug binden:)
19 november 2008 om 21:08 #434883Het miniblokje ligt er alweer af, de eerste startpoging op het dak stootte hij rook tussen carter en cilinder uit, nieuwe pakking snijden dus.
Vandaag heb ik een minipaddock gemaakt op school:

Is nog niet af want ik wist de preciese breedte niet, en er steken schroeven uit enzo:P maar ik vind het er wel gaaf uit zien. Ik zou hem ook nog rood kunnen spuiten. Materiaal is mdf(vezelplaat).
Verder weer eens aan de bravos gewerkt, weer was vandaag sleutelgunstig dus ik heb de kromme brug van de ouwe bravo vervangen en hem proberen te starten. Hij vonkte eerst niet, cdi veranderd en hij vonkte maar startte niet, ik moet nog een andere carb proberen.
Helaas gaat het weer vanaf nu echt richting winter, dus ik moet de ouwe snel rijdend hebben.
Dat was het weer.
20 november 2008 om 00:08 #434887Das zeker een leuke paddock simpel but effective
denk dat ik dit idee ooit wel eens van je leen want ik zat altijd moeilijk met staal te denken maar goed hout is net zo goed en makkelijker om mee te werken.En hopelijk start je ouwe weer snel want weer word idd hard minder:(
20 november 2008 om 06:41 #434889Mooi bokkie!
20 november 2008 om 06:49 #434890Thx!
Als iemand interesse heeft in zoiets(met verbindingsstuk in de breedte natuurlijk), pm.
20 november 2008 om 17:42 #434897Nou nou,als ik terugdenk hoeveel tijd ik in die wieltjes gestoken heb….Verdomme,wat een centreerwerk heb ik daaraan gehad.
Had het al eens gedaan voor de mijne,maar het blijft hetzelfde geknoei.
Met dat blok ga je zeker verongelukken.Onderschat de trekkracht niet met een standaard blok.Maar die kleine poulie zal wel wat goedmaken.
En dat hoog stuur vervang je best door een laag stuur.Met de mijne kan ik absoluut geen rechte lijn rijden.Een laag stuurtje doet het prima.
Ben blij dat je alles zo mooi afgekregen hebt.En bouw er nu zelf ééntje.Net zoals ik wilde doen,maar met een zijspan.HA.
Mijne mini staat nog steeds ready to race in de garage.

Hier de mijne,zo krijg je misschien nog wat ideetjes.
20 november 2008 om 22:59 #434912echt vet die mini’s, vooral met zo’n setup edjuh

waar zijn die wieltjes van? past dat allemaal zomaar?21 november 2008 om 05:15 #434916De naven zijn van een ciao met spaakwielen.De velgen zijn van een kinder mountainbike.En nee,dat past niet zomaar.
21 november 2008 om 08:26 #434919De wielen zijn erg mooi gemaakt, zelfs mooier dan die van barry zelf.
Als ik uitgevogeld heb waar ik de wielen verwarmd kan spuiten ga ik dat eens doen, dan ziet hij er echt sportief uit:)
Barry de jouwe ken ik natuurlijk al goed, ik heb er nog op gereden als ik me goed herinner, maar er zijn dingen die ik niet mooi vind zoals: koplamp, stuur en uitlaat. Kleur vind ik ook niet vespa en dat is ook wel jammer. Maar het blijft een mooi stukje speelgoed. Dat is het ook echt want stel je bent 5 en je ziet zo’n ding, dan wil je die toch dolgraag hebben, ik vroeger wel in ieder geval.
21 november 2008 om 08:44 #434921barry :
De naven zijn van een ciao met spaakwielen.De velgen zijn van een kinder mountainbike.En nee,dat past niet zomaar.Dat heb ik me wel eens afgevraagd, wat een enorme hoeveelheid werk er in die wieltjes zit:P
Edjuh, dan spuit je ze zeker zwart of niet ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 november 2008 om 10:07 #434924Zwart is nep, te gewoontjes en te onopvallend. WIT worden ze, sportief en een ori vespa combo.
Ik was vandaag nog even buiten aan de bravo aan het werken, maar de wind en de regen bevielen me toch erg slecht, en de bravo wou nog niet starten dus ik heb haar maar weer de trap opgezeuld:

Lekker warm sleutelen 🙂 En een brommer moet kunnen starten in deze kamer heb ik al bewezen.
Ik heb een 43,8mm alfaerre zuiger op scooterenminibikeshop.nl besteld, dus de polini 43 moet er toch af om gehoond te worden. Bij elkaar ben ik dan ongeveer 60 euro kwijt, maar dan heb ik wel een zgan getjoende ’44 polini’:D
21 november 2008 om 15:29 #434928Dat stuur is echt nodig,of je kust de wereldbol keihard.En tja,die uitlaat.Ik kreeg er niets anders onder wegens de minimale grondspeling.En met zo’n getuned blok moeten de gassen toch wegraken.
Misschien dat ik de demper er wel eens afslijp & hem recht eroplas????22 november 2008 om 14:11 #434939
Tom ciaoStuur staam m goed 🙂
En die uitlaat zou ik iets naar onder buigen of omlassen, zo verbrand je je kont toch ofniet? :lolEn Edjuh, die mini van jou word ook zeker mooi

succes ermee22 november 2008 om 16:06 #434940Nee hoor,ik heb nog niets verbrand.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.