Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Is een goeie 43mm polini zoeken en die gewoon nogmaals tunen niet een goedkopere optie ? 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

speedbuxy
      Bijdrager

Voor 28 euro zou ik daar niet moeilijk over doen:)

En mooi om te horen dat je werk beloont is met goeie prestaties.

Edjuh
        Topic starter

Die malossi is dan wel de beste optie denk ik, tonni ik pm jou nog even.

Arvid, dat zou ik zonde van het werk vinden. Bovendien heb ik zat cilinders. Een nieuwe dr ben ik waarschijnlijk ook minder aan kwijt dan honen+zuiger(ik weet niet wat je doorgaans voor boren+honen betaalt?).

Andree, ja daar ben ook blij mee, en dit is de cilinder die het zo slecht deed bij de uitlatentest. Dat was ook wel een ander blokje en zonder getjoende kruk, maar los daarvan is het verschil significant om met een mooi woord te spreken.

ArvidW
          Donateur

Honen bij ons in de buurt is 30-35euro, zuigertje er nog bij van 28 euro en je hebt een DR bijelkaar gehoond 😛

Maarja, dan heb je wel cilinder zuigerspeling die precies goed is, bij DR hebben ze volgens mij wat grote veiligheidsmarges genomen tijdens het op maat brengen van de cilinder:lol

Het zal ongetwijfeld beter lopen dan een nieuwe ongehoonde:), maar ik ben geen fan van die malossi zuiger, slijt nogal hard…

Home made engine dyno

Michel
            Bijdrager

Ik heb hier een cilinder laten honen voor 30 euries incl. de zuiger en die vent weet echt wel waar die mee bezig is. ik hoor af en toe prijzen bij jullie waar geen hout van klopt :P:pest Succes met het cilindertje, altijd naadje wanneer je er zoveel tijd in hebt gestoken.

ArvidW
              Donateur

Dan heb je mazzel. Bij VHS in geldrop zou ik 30-35euro moeten betalen voor mijn cilindertje, thomas heeft 30euro betaald voor zijn 47deps.

Home made engine dyno

speedbuxy
                Bijdrager

Ik zou zeggen honen kost hier ook rond de 15 euro.
                  Dus + de zuiger is dat nog goedkoper dan een DR, + deze cilinder heeft edjuh veel tijd in gestoken en is ook z,n eigen werkje dus daar kan een nieuwe DR natuurlijk ook niet aan tippen ongeacht of het goedkoper is.

@arvid.
                  Ja das ook een dikke oplichter en een prutser.
                  Die vent heeft toen een kruk voor mijn 2fast peugeot project aangepast en toen ik zou banken en afstellen bij xsh er achter kwam dat meneer hem ipv 44slag hem 43slag had gemaakt:(
                  En daarna z,n fout ook niet herkennen, nee dom roepen dan zal jij het wel verkeerd hebben door gegeven want wij doen nooit iets fout.
                  Terwijl ik er met 3 man naartoe ben geweest die alle 3 ook zeiden en 2 ervan ook wisten dat er een 44slag door gegeven is en ook moest gegeven worden.

Maar kon hoog of laag springen ik moest minimaal de helft van het totaal bedrag nog eens betalen anders herstelde die het niet.
                  Want ja was m,n eigen schuld want hun maakten nooit fouten(yeah right)
                  Echt een VET kut bedrijf dus, want daar ben je totaal geen klant en als er iets fout gaat is het gegaradeerd jou eigen schuld.

Sorry voor de offtopic edjuh maar als z,on dikke oplichter cq prutser hier word geadviseerd moet ik daar toch even wat van zeggen.
                  Want erger dan VHS heb ik nog niet meegemaakt qua service.

ArvidW
                  Donateur

Dan is het idd wel lonend:) Nogmaals precies hetzelfde tunen is idd ook niet alles:p

Edit: Ow, mooi dat ik daar mijn cilinder niet heb laten honen..

Home made engine dyno

Tonni
                    Moderator

Heb het net gecontroleerd met een 41 malossi zuiger in een 41 polini cilinder, maar dat blijkt dus NIET te passen. Ik ga er dan maar vanuit dat het bij de 43mm hetzelfde is… Een van de zuigerslotjes van de malossi zuiger loopt ala athena net aan de rand van de uitlaatpoort. Blijkbaar zit de uitlaatpoort bij malossi op een iets andere plek…
                      Ik dacht : malossi heeft veel meer en grotere poorterij als polini, dan moet het met de zuigerslotjes wel goed gaan… Niet dus..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Edjuh
                      Topic starter

Bedankt voor het meedenken mensen:)

Pinasco wiel zit er nu onder, ik merk wel wat maar niet veel verschil. Nog steeds een dipje in het begin dus ik moet snel strakke veren met zo’n lange steel vinden.

Ben nog steeds erg blij met hoe het rijdt, een verschil van dag en nacht vergeleken met poelie.

Filmpje:

Edjuh
                        Topic starter

Mini update voor de mini:

Ik heb een zitje gemaakt van een bagagedrager:

Ja hij is erg klein maar er valt op te zitten, en hij wordt nog bekleed, en de lamp komt er ook nog achter.

Verder ben ik met de laatste lagen plamuur bezig, want hij moet deze week gespoten worden(vakantie!). Kleur= nog onzeker.

Motorisch ben ik nog niet uit maar het wordt zeker een leuk blok, er komt ook simo koppeling en natuurlijk een minipoelie zodat hij niet al te licht vertand is. Uitlaat wordt een opmaat met dempers onder/achter het zitje maar dat duurt nog even.

Zo dus:

Hopelijk over een weekje de eerste rit op het dak!(ideaal minibikecircuit).

Als afsluiter weer een mooie zonsondergang:

speedbuxy
                          Bijdrager

Netjes:thumb ben benieuwd naar het eind resultaat.
                            Is dat achtervelgje wat geslaagt?
                            Of zie ik het verkeerd dat je die zelf in elkaar gelast hebt?

Edjuh
                            Topic starter

Nee ik heb ze zo gekocht, is netjes gedaan. Het meeste werk voor mij kwam door de gaten in de tank, daar waar hij samengevoegd was, was het materiaal zo dun dan ik er met de staalborstel doorheen ging, niet overal want het is wel stevig maar toch.

Voorbeeldje van een uitlaat:

Deze homoet miste al een stuk dus niet zeuren dat het zonde is 😛

G-no
                              Donateur

ziet er leuk uit edo:) misschien een leuk idee om een mini-racer met dezelfde kleuren als je simociao te maken?

VespaAvanti
                                Donateur

Zonde van die homoet:o………..:P
                                  Begint al ergens op te lijken Edjuh, ik kom zeker eens langs als hij klaar is:thumb
                                  Neem ik m’n eigen Midi-Ciao mee, kunnen we wedstrijdje houden bij jou op het dak:worshippy

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.