Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Volgensmij is het een 43mm Michel.
      Maar zal even goed wel blazen:D

Michel
      Bijdrager

Ooo 😛 Foutje!

Evengoed succes ermee 😉

Edjuh
        Topic starter

Wat verder afgewerkt, niet perfect, maar het is toch een krascilinder dus ik ga me niet uit den naad schuren voor dat ding. Het ziet er overigens groffer aan dan het voelt.

Als het weer deze week meezit komt er wel een testritje.

speedbuxy
          Bijdrager

Ik vind het er zo al zeer netjes uitzien:thumb
            Als ie zich bewezen heeft zou ik hem ook eens laten honen is tevens namelijk ook tuning, want denk dat je door al die krasjes wel z,on 10% power inleverd.

Crullie
            Donateur

Mooi gedaan Ed, goed groot ruim uitlaatpoortje, goeie expansie erop en testen die hap.
              Cilinder is wel gekrast inderdaad, ff honen met een overmaatje zuiger zal deze cilinder nieuw leven geven.
              Maar loopt zo ook wel hoor, wel ff een iets dikkere sproeier plaatsen, 70 of zo.

Succes met het testen.:thumb

TICKLING BARN

Edjuh
              Topic starter

Het weer zit mee, dus het eerste testritje met de getjoende 43 polini zit er op.

Setup:

43mm polini kraseditie met uitlaatpoort tjoening
                Elec. carter inlaat bewerkt, poorten voor athena cilinders(tjsa..)
                Getjoende krukas(niet door mij, volgens mij is de timing vrij heftig)
                12-12(mn 13 is vies :-)) met 58 sproeier(66 was veel te groot)
                Gianelli Fire
                Metalen(zwaarste) polini trekveertjes

Hij trekt eigenlijk beter dan ik verwachtte, getjoende kruk, uitlaatpoort hoger, krassen etc., dat werkt niet in mn voordeel. Het is niet veel soeps, maar rijdbaar. Bovenin gaat hij los:D, ik heb nog niet op top gereden maar volgens mij zit er een mooie top in. Het blokje is ideaal voor vario merk ik wel maar die zijn momenteel niet beschikbaar(ik heb er verdomme 4 en allen zijn ze naar de tering).
                Geluid is ge-wel-dig, een fijne roffel, dat is dan wel het mooie van de poelie: de mooie toerenopbouw.

Verder nog 2 mooie aanwinsten:

42mm alu polini nieuw
                Electrische carters met ontsteking

Weet iemand trouwens waar ik een overmaat zuiger voor deze cilinder kan krijgen? Behalve ebay.it.

Tonni
                Moderator

Wat is er dan allemaal mis met je vario collectie Ed? (en met je hele CP blokken collectie..)

Ben benieuwd wat je met de polini haalt.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                  Moderator

Filmpie edjuh 😛

Edjuh
                    Topic starter

Je wil zeker dat ik me met mn fietspedalen voor schut zet!

Tonni, ik zal het per stuk verklaren:

1 naaf heeft een gat in bij de bout

1 naaf heeft een uitgevreten lagerhuis(zie boven)

1 naaf wil nog met malossi nog met normale vertanding draaien

De 4e weet ik even niet uit mn hoofd wat het probleem is, maar als hij goed was zou ik er wel mee rijden 🙂

Het is allemaal wel te verhelpen maar daar gaat veel tijd in zitten. Op de malossi vertanding na dan, daar kon heuvel zelfs niks mee:S

Cp blokken, raadselachtig, ik heb geen flauw idee wat de problemen zijn! Spoelen of vliegwielen zijn eigenlijk de enige dingen die het kunnen zijn gezien ik al genoeg nieuwe cp’s, condensators, bougies en bobines heb geprobeerd.

ArvidW
                      Donateur

Kun je die naaf met dat gat bij de bout niet gewoon dichtlijmen met iets, of gewoon van dat teflon loodgietersspul om je bout heen doen zodat hij rondom het schroefdraad niet meer kan lekken ?

Komt die 42alu van die gast die er nog 3 had liggen ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Edjuh
                        Topic starter

Ja daar is wel wat mee te doen. Bedankt voor de tips, ik ga er zsm naar kijken.

Vandaag nog wat verder getest: zoals gewoonlijk begint de dip onderin me te ergeren, en met wind tegen komt hij soms niet eens in zn powerband, dus ik moet wel zo snel mogelijk vario hebben. De power die hij bovenin heeft is wel tof en hij wil zeker hard, maar in de stad kan je gewoon niet 20 seconden wachten op je vermogen.

Klopt ja van die 42 alu, hij werkt ook in amsterdam dus dat kwam goed uit.

Edjuh
                          Topic starter

Vario zit er nu op, rijdt echt bruuut! Dikke doortrekkracht en een mooie top. Ik zat met een dikke smile op de brommer vandaag:D Alleen pakt hij hem nog te vroeg op dus er moeten andere trekveren in, wat helaas met deze koppeling niet gaat(althans niet met de normale veren). Ook ga ik morgen het pinasco vliegwiel ipv het normale proberen, ik ben benieuwd of dat helpt bij het optrekken. Een 13mm moet er uiteindelijk ook weer opkomen.

De getjoende 43 bevalt me iig zo goed dat ik hem laat honen, alleen moet de zuiger weer uit italie komen gezien ik geen idee heb waar ik die hier kan krijgen.

Wel een probleempje wat ik vroeger ook had, elke keer na het rijden willen de startsegmenten niet meer aangrijpen omdat de koppeling vet wordt:( Moet ik de naaldlagers in de koppeling droogmaken? die hebben toch hun vet nodig? maar dat wordt dus elke keer naar buiten geslingerd waardoor ik elke keer de boel moet schoonmaken om te starten. Tips?

Morgen maak ik in ieder geval een filmpje 🙂

Crullie
                            Donateur

Mooi werk, gelukt dus,:thumb en zo goed dat er maar een zuigertje uit Italië moet komen :lol
                              Succes met het vinden van je koppel met je veertjes en gewichtjes en smeering problemen.:thumb

TICKLING BARN

Edjuh
                              Topic starter

Hij zal met de 12mm ook niet alles geven denk ik, hij is nu mooi bruin met een karige 58 sproeier. Ik was te laat om een 60 te halen, maar hij stottert al een beetje dus veel meer zal het niet doen.

Honen, beter afstellen en een lichter vliegwiel en het kan alleen maar beter worden. Dat is een mooi vooruitzicht want het bevalt me nu al zeer goed.

Getjoende cilinder+vario is echt een prachtcombinatie. Dat kon je bij wouzki ook al zien op de zzt. De gianelli fire doet het ook zeer goed in het middengebied en de top is ok, geluid is top, wel scooter, maar dat is des te grappiger uit zo’n omabrommer:P

Tonni
                                Moderator

Ik weet nog wel originele Malossi zuigers in 43,4mm en in 43,8mm. Nieuw, pen 10 en compleet.

Die kosten maar 28 euro per stuk inclusief verzendkosten. Die passen ook prima in de polini, heb je alleen wel zo’n vage ‘halve’ zuiger..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.