Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Geweldig jammer van de 1e foto die moest nog ietsje naar beneden! dan had je een UBER wallpaper gehad =)

TimoO_
      Donateur

kappen wit spuiten 😀 als je walls en je zadel weer mooi wit zijn en dan dat achterste ding nog mooi wit spuit moet het er mooi uitzien. het is natuurlijk wel poetsen. maar aangezien je toch niet veel rijdt 🙂

Edjuh
        Topic starter

De grijze bravo is even gestald, nu is de oldtimer aan de beurt na maanden onder een zeil gestaan te hebben.

Wat er nu onder hangt:

-42mm Pinasco zwarte versie(zie paar posts boven)
          -Carter inlaat gedaan, poorten std.
          -13-13, luchtfilter opengewerkt
          -Gianelli Fire
          -Poelie 65

Zuigerveren zijn nieuw dus ik heb hem niet naar zn top laten gaan, maar hij rijdt zeker niet slecht! Prima voor de zzt met de kleine poelie, rijdt heerlijk rustig 60, dus ik denk dat hij de 70 wel haalt.

Plaatjes:

Op de terugweg van dit ritje reed ik nog langs een rollerbank:D, maar ze hadden pech want ze waren aan de andere kant van de weg en de motormuizen waren niet aanwezig. Dus ik rustig brommer uit en lopen maar, stuk of 3 motors langs zien rijden met agentjes die me raar aankeken heheheh. Eerlijk gezegd speelde ik nog met de gedachte vrijwillig te gaan, puur uit nieuwsgierigheid wat hij zou doen:con

Mja, zzt-klaar dus!

Ik kom binnenkort met een update over de mini ciao….

Edjuh
          Topic starter

Lang niks gepost, was ook niet veel noemenswaardigs, alleen maar gezeik eigenlijk! Zo’n beetje elk CP blok wat ik heb(en dat zijn er aardig wat) liep NIET, en nog steeds niet, ontzettende k*tdingen…

Heb nu een elec. blokje met 50polini, maar is VEEEEl te traag, trekt raar genoeg ook niet goed ondanks dat de inlaat en de krukas standaard zijn. ZO hoogtoerig is die 50polini nou ook weer niet lijkt me…. maar ik moet er metalen polini veertjes in doen om een beetje weg te komen :-S Uiteraard wel weer een goed middengebied/doortrekken.

Er moet dus een sneller schoolblokje komen, dus ik heb mn halfgare polini 43 gepakt, met de bedoeling hem wat te kietelen.

Aanschouw de trieste uitlaatpoort:

Zit op 29,5 ori als ik het goed heb.

Vergelijk met een 43 kit racing(mijne moet nog een uitlaatpoort op gelasd worden):

De normale ziet er nu zo uit:

Uitlaatpoort is verbreed, 2mm opgehoogd(zit nu op 27), en het uitlaatkanaal is ernstig verruimd. Verder zijn er bevels gelegd(afgerond, scherpe randjes weggewerkt) en ik moet nog schuren/gladmaken.

Er komt nog een tapeind a la arvid en michel. Dat alles bij elkaar moet zeker een merkbaar resultaat geven lijkt me.
            Het ziet er niet spectaculair(groot) uit maar de gasstroom heeft veel minder moeite zn weg naar buiten te vinden, en hopelijk heeft hij nu zowel onder als bovenin meer vermogen.

Ik laat jullie weten hoe het loopt.

VespaAvanti
            Donateur

Goed bezig Edjuh:thumb
              Ik ben benieuwd:D

Tonni
              Moderator

Die poort is standaard niet erg groot he? Trekt leuk maar is snel klaar. Ik denk dat je nieuwe poort je wel een stuk hogere top toerental gaat brengen. ben benieuwd.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ArvidW
                Donateur

Netjes:), nu nog ff het kanaal wat vloeiender maken want op de foto ziet het er nog beetje hakkelig uit :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Edjuh
                  Topic starter

@Tonni, ik ben ook benieuwd. Het erge is dat de 46 de zelfde uitlaatpoort heeft, wat voor die cilindermaat echt te klein is volgens mij. Bovendien kunnen ze zoveel ruimer en vloeiender/direkter, ik kan nu eindelijk mn vinger erin steken:P

Arvid, het blijft moeilijk te bereiken met de flens er op, maar het ziet er al erger uit door het verschil in vers gefreesd en waar de kool nog zit. De rest van de flens is natuurlijk weer helemaal schoon, wordt nog gladgemaakt.

Hopelijk wil dat met poelie ook nog een beetje 🙂

Crullie
                    Donateur

Mooi Ed weer een polini die beter gaat lopen. :thumb

De 46mm cilinder heeft in verhouding inderdaad een heel kein uitlaatje maar toch loopt het wel harder en meer toeren.

TICKLING BARN

speedbuxy
                      Bijdrager

Als de uitlaatpoort 27mm hoog is kan je hem wel weggooien volgens mij.
                        Want de hoogte van de uitlaatpoort mag niet groter wezen dan de helft van de slag.
                        En zelfs de helft van de slag is al teveel voor een niet vario of powervalve blok.

Tonni
                        Moderator

Denk dat hij 27mm vanaf deck bedoelt… Was anders idd wel heel groot..:D

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Crullie
                          Donateur

He he Edjuh bedoelt vast en zeker poortmapmaat vanaf deck inderdaad.:lol

TICKLING BARN

speedbuxy
                            Bijdrager

Idd zo had ik het nog niet een bekeken:D
                              Ik meet altijd de uitlaatpoort zelf en das ook het meest gebruikelijk volgens mij, maar als je idd geen schuifmaat doorvoor hebt dan is het bovendeel idd wel veel makkelijker te meten.
                              Btw netjes gedaan hoor edo:thumb dat verschil moet en ga je echt wel merken.

Edjuh
                              Topic starter

Dank! 27mm is inderdaad de hoogte vanaf cilindertop. Ik weet niet of het deck hoger ligt(waarschijnlijk wel een mm’tje).

Ik ben echt benieuwd wat het scheelt. Zondag ga ik een elec. cartertje tjoenen, en als alles meezit doe ik wel een testje.

Michel
                                Bijdrager

Ik vind die Bravo van jouw zo mooi :thumb Echt een gaaf ding.

Succes met je 46mm, gaat vast lekker blazen.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.