Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

masterman
    Bijdrager

Ik zie dat je je simonini carter verder gefreesd heb maar zit je nu niet door je schroefdraad van je inlaat spruitstuk heen?

het ziet er wel lekker ruim uit 🙂

Edjuh
      Topic starter

Yuri, er zit wel een gaatje, maar daar komt een boutje in dus dat is geen probleem.

Hans, ja je moet toch wat op zo’n dag, gelukkig had op sleutelgebied nog wat te doen binnen.

En het gasfornuis werkt prima, en ontploft ook niet zomaar.

Edjuh
        Topic starter

Kleine update, de tiffany zit weer in elkaar met wat vespaspul; wielen, koplamp en motor.

Het blijft een lelijk hok:P Wat ik wel grappig vind is dat hij zo laag bij de grond staat met vespawielen(10 inch= 25,40cm lager!).

Desondanks is het nog steeds doodeng om te rijden dus ik zit nog te kijken naar verbeterpunten(o.a voorvork, zit, etc.).

Ook vermoed ik een afwijking in mn wiel want hij had een bobbel schijnbaar in de band, maar na vervangen van binnen- en buitenband had hij het nog steeds.

Een paar plaatjes:

Metallic blue

Door dit enorm handige uitlaatje pastten de 16inchers niet.

Fietslicht, kentekenhouder

Lowwwwrider

Nu ik de foto’s zie vind ik die koplamp toch wel een heel slecht idee. Maar standaard zit er dynamo licht op en dat ging niet echt met 16 inch wielen samen. Nou ja, het komt wel goed met het ding.

Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=UaMvFHmozJs

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Vet gaaf edo 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Zeer vet edjuh! De tiffany’s zijn egt apparte dingen. Lijkt me egt grappig om daar vario en snel blok onder te gooien!:lol

Edjuh
              Topic starter

.-{2F4OV}-. :
                Zeer vet edjuh! De tiffany’s zijn egt apparte dingen. Lijkt me egt grappig om daar vario en snel blok onder te gooien!:lol

Grappig? Je poept haar onder van angst:ehh

Hehe nou, het vervelende is dat de poelie nu al tegen de brug aanloopt(eerder schampt), met vario is dat niet te doen tenzij je de brug wat dunner maakt. Nou denk je misschien: gekkewerk, maar het is ongeveer 2 keer zo dik als een ciao brug. Toch heb ik daar geen zin in, zeker niet bij deze want deze is qua lak nog het mooist.

Het lastige is de onstabiele zit. Ik denk dat dit op te lossen is door o.a een steviger voorvork, een lagere zit(misschien op de bagagedrager) en een verstevigingsstang.

Maar goed het blijft een snorrie, en er zit nu al een bromblok+naaf in dus dat is voorlopig opgevoerd genoeg.

Ik ga nu ff het spruitstuk opmeten btw.

Ow, en speciaal voor jou nog dit:

Voor de toekomst:D

Crullie
                Donateur

Schitterend ik blijf het mooie frampjes vinden :thumb, volgens mij zit er niet alleen een bromnaaf in dat frame =)

TICKLING BARN

hansieb
                  Moderator

Vind die 4 ster erin niks edjuh dat orginele wieltje staat hem veel en veel mooier 😉

Edjuh
                    Topic starter

Dat ori wiel komt van de ouwe italiaan, die is met vario en met SPIEBAAN!, oftewel die varionaaf kan alleen in dat wiel, en dat wiel kan niet in de tiff(door de vario).

Ik vind het ook niet top, maar ik wou hem zo snel mogelijk in elkaar hebben want hij stond, zoals je op sommige foto’s zien, bij mij in de slaapkamer:P

Edjuh
                      Topic starter

Om terug te komen op de bobbel in het wiel:

edit: Dat krijg je van je band oppompen met het moertje van het ventiel vast…..

Leuker nieuws:

De ori inlaat van het Pinasco monsterblok mooi afgesloten, ik kan niet wachten om het blok te proberen, er moet alleen nog een 19mm spruitstuk+carb op:

Ook heb ik het 38,4 Polini blok van onststeking voorzien, als het morgen droog is ga ik het onder de bravo leggen.

Mike
                        Bijdrager

holy shit edo:D

ik ben echt MEGAA benieuwt hoe dat pinasco lel het gaat doen, das volgens mij egt een koppelbeest! té gek man!:D

en van die nieuwe binne band,, das wel weird, ik denk een productie foutje ofzo

Mike

JP
                          Bijdrager

heb je niet toevallig een moertje op het ventiel gedraait voor dat je de band op pomte?

Edjuh
                            Topic starter

Ja, ik zet hem al vast voor ik de buitenband op de velg leg! Godver is dat verkeerd dan?

@Mike, ja ik ook, ik moet het echt eens proberen, maar dat moet i.v.m zij-inlaat of op mn aangepaste bravo brug die er net onderuit is(geen standaard), OF op de simo ciao. Ik hoop op een reedvalve killer:)

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Ja edo, dat moertje moet niet eerst op je binnenband en dan ding er doorheen.

gewoon moerloos er doorheen, dan met een klein moertje handvast zetten , probleem gevonden 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Edjuh
                                Topic starter

Update 29-02-08:

Ik maakte laatst een varionaaf open met de bedoeling mn malossi vertanding te proberen(die tot nu toe nergens in wil draaien), eerst loopt er een zeer donkere met metallic flakes gemixde olie uit, oh oh, dat ziet er niet goed uit, maar een tandwielkast die het zo lang goed heeft gedaan kan toch niet zomaar aanlopen?

Nou, opengemaakt, en…..

Tandwiel heeft het lager dus compleet weggegeten, de naaldjes in het lager zijn dus in 100000 stukjes gedraaid:(, en zelfs het lagerhuisje is dus half weggedraaid.

Bah, wat moet ik hier in godsnaam mee? Ik denk niet dat een normaal lagertje nog past omdat het gat is uitgelubberd. Bovendien is het tandwiel dus ook ‘afgedraaid’.

Dan iets anders, de Tiff met kenteken wordt zondag opgehaald, ik moet wat broms kwijt.

En nog iets, vandaag kwam een Pinasco 42mm alu binnen, en het is echt een prachtcilinder! Hij heeft veel potentie volgens mij.

Dikke uitlaatpoort en een zeer welgevormde W-poort.

Deze heeft Speedbuxy opgestuurd, ik ga hem op een blokje leggen en afstellen en dan zijn kant op voor een uitgebreide uitlatentest op de rollenbank:)

Hij komt op een CP blokje met getjoende inlaat, geen boosterpoortjes en een standaard krukas.

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.