- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 november 2007 om 13:10 #425232
Nu ik weet hoe het er aan toe gaat, snel een afspraak voor een tiffany maken!8)
23 november 2007 om 19:26 #425662Vandaag even naar de mini ciao gekeken, ik ging er met een staalborstel overheen en meteen kwamen er gaatjes in de tank tevoorschijn. Nu weet ik niet wat ik moet doen, opnieuw laten lassen of misschien kneedbaar staal gebruiken? Want het zijn echt hele kleine gaatjes en van de tank zal niet veel gevraagd worden gezien het meer een showding is natuurlijk en de tank niet eens vol hoeft te zijn.
Tips zijn welkom. Er moet ook nog plamuur overheen en verf.
Wat plaatjes(mooie dag!):

Ik heb ook over de zit nagedacht, dat wordt een bewerkte bagagedrager met een zitje er op, hier een voorproefje(onbewerkte drager):

Uitlaat moet een opmaatje worden, misschien met de maten van een proma cc(dan zit ik in ieder geval goed), en met 2 malossi dempers onder het zitje:

De setup zal een bewerkt blokje worden met waarschijnlijk mijn homegetjoende Autisa 43mm of de 50cc polini.
De kleur ben ik nog niet over uit.
Met de zuiger voor de polini cilinder ben ik ook even beziggeweest:

Het is dus een gewone 38,4 zuiger.
Mooie zonsondergang vandaag:
23 november 2007 om 19:29 #425665Nice zuigertje ziet er goed uit , slotjes ook op de juiste plek dan 🙂
Ik zou gewoon eerst met die 50 polini beginnen eens kijken wat die met een 50cc doet
23 november 2007 om 19:36 #425667Een slotje loopt iets in de w-poort, maar net naast zo’n spijltje dus hij krijgt genoeg steun dus ik vertrouw het wel. Het andere slotje loopt precies over het andere w-poort spijtje dus dat is mooi.
Het 50Polini blokje wordt binnenkort op een tiffany getest als het goed is.
Eigenlijk maakt het geen zak uit wat er onder komt, echt hard wil je toch niet op dat ding lijkt me, maar ik wil wel dat hij ruig klinkt en ook hard kan🙂 (de mini).
23 november 2007 om 19:39 #425668Tja jongen,hij was nog niet gecontroleerd op lekkages,maar deze moet je dichtsolderen.De sterkte van de lassingen zijn er wel hoor.Wat moet je doen.
Zorgen voor een:
-gasbrander.
-Soldeertin.
-vloeimiddel.Dus alles even mooi schuren met een fijn schuurpapiertje.
Daarna breng je vloeimiddel aan.
Het te dichten stuk verwarmen & met het soldeertin laten dichtvloeien.
Hoe warm????Even proberen op een stuke afval van ijzer.
Wanneer het soldeertin brokjes maakt is de ondergrond te koud.
Wanneer het tin wegspringt is de ondergrond te heet.Doe het zo & je hebt een absoluut dichte tank.
Succes ermee23 november 2007 om 19:44 #425669De gaten kwamen pas na het schuren, maar het was kennelijk heel dun want ik zat er zo doorheen.
Wat is dat vloeimiddel precies?
Bedankt voor de tip.
Ik vergat nog het nieuwe sportmodel Tiffany 75 te posten:

😀
23 november 2007 om 19:50 #425671Het vloeimiddel???Gewoon S39 vragen.
23 november 2007 om 20:00 #425672Ik vergat nog het nieuwe sportmodel Tiffany 75 te posten:

😀
wat een prachtding;) leuk geshopt die tiff:P
25 november 2007 om 21:49 #425744Hehe, nou het is een vluggertje maar dat zie je ook wel.
Ik speel met het idee om een tiffany van een volle kuip te voorzien. Maar dat is een nogal vergaand plan, en er komt ook meer dan de kuip zelf bij kijken, want ik zou dan ook een geveerde swingarm willen maken. Ook zouden er natuurlijk geen 26 inch wielen in hangen.
Maar goed, je moet je afvragen of je zeldzame apparaten wel wil verminken om je frankenstein fantasieen waar te maken.
Hier wat foto’s van de 50cc Polini:

Het blokje heb ik vandaag in elkaar gezet, en zal op de tiffany getest worden en later waarschijnlijk op de mini ciao komen.
Setup:
38,4 Polini
Carters aangepast op cilinder en inlaat 14mm
Racekrukas top performance(ja die breekgrage)
13-13
Uitlaat, ik denk dat de proma cc het beste zal zijn, cannon lijkt me te groot.Ik ben benieuwd of de combinatie: getunede inlaat en racekrukas teveel is voor deze cilinder.
25 november 2007 om 23:01 #425750ik denk dat je je over die combinatie geen zorgen hoeft te maken.
zo ziet een 50cc polini er wel een stuk heviger uit :P. heb je de uitlaatpoort trouwens een beetje getuned? wat voor zuiger heb je trouwens? de orginele van Polini? want ik heb wel nog de orginele maar daar zit jammer genoeg een kras in.
trouwens, ik zou de Tiffany echtwel zo laten hoor, dan is de droogheid er ook een beetje vanaf :P. het moet gewoon een fiets blijven.
25 november 2007 om 23:06 #425751Hey Timo0,
Het is een ori zuiger, met een gleuf er in gemaakt:

Ik kon geen ori zuiger vinden….maar ik wil wel zoveel mogelijk uit deze cilinder krijgen! Ik hoop op een kleine 70. De 41mm haalt volgens polini 3,6pk en 75 km/u.
Een slotje loopt precies over een spijl in de w-poort(de wand dus), de ander loopt er net naast, maar heeft voldoende steun volgens mij.
De cilinder is origineel!
Ik ga morgen een tiff met kenteken ophalen dus dan heb ik er 3:), waarvan 1 in februari gekeurd wordt. Ik zat te denken om met 1 te experimenteren, de rest blijft sowieso standaard qua looks.
En de polini, ik vind het een mooie cilinder, qua poorterij gelijk aan zn grote broers maar bescheiden qua inhoud, net goed voor de mini dus!
26 november 2007 om 17:37 #425757Vandaag een Tiffany met kenteken opgehaald!
Tele-pik:

Hij is helemaal standaard.
Heeft de standaard uitlaat(belangrijk, want normale uitlaten passen niet zomaar tenzij je ze omlast of je bv. een proma cc neemt).Minpunten:
Poelie zit op de as vastgelast!
Decompressie niet aangesloten
Achterwiel blokkeert
Licht werkt nietMaar dit zijn kleinigheden.
Dit wordt waarschijnlijk mn schoolbrommer en donor voor de tiffanys die nog gekeurd worden.
26 november 2007 om 18:11 #425760Mooi zo Edjuh.Dus al die brommers staan bij jou op het dak nu?????
2 december 2007 om 23:57 #425879Nou, de meeste wel barry, maar de 2 bravo’s en de tiffany staan buiten.
Kleine update, vandaag was dus dramatisch weer om buiten te sleutelen, dus ik heb net als herr flick mn perso aangepast(zie 1e pagina, wat stuff toegevoegd), en het Pinasco zij-inlaatblok terug in elkaar gezet.
Daar zat eerst zo’n breekgrage top racing reeskruk in, die al breekt op redelijke setups, maar dit moet een heftig blok voorstellen:D Dus de racekrukas is in het 50cc polini blok gegaan, en deze moest een standaard krukkie krijgen.
Net 5 minuten geleden de boel in elkaar gezet, op de manier die iemand laatst zei: niks hamermeppen maar de boel in elkaar draaien met lange carterbouten. Ik moet zeggen, een topmanier! Geen minutenlang gehamer wat ik meestal toch nodig heb ook al werk ik wel met vriezen en verhitten. Dit heb ik nu natuurlijk ook gedaan(vriezen enzo), en het was echt een eitje! Krachten worden mooi gelijk verdeeld en een ander voordeel is dat de bouten de carterpakking netjes op zn plaats houden dus geen scheve pakking op het laatste moment.
Plaatjes:

Hier komt de bewerkte pinasco dus weer op(zie vorige pagina). Ik moet alleen nog een 19mm spruitstuk laten maken want ik heb alleen een simonini groot spruitstuk maar dat is teveel van het goede.
3 december 2007 om 00:46 #425880Nice nice edjuh ! ziet er weer vers en strak uit op de beginpost
Misschien ook wat voor mij om blokkies zo inelkaar te zetten komt iniedergeval geen GASBRANDER aan te pas :con
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.