Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

leuk blokje:)! je lijkt wel zo’n gekke italiaan, die tunen ook alles wat ze tegenkomen:D

stfu>>

gaat mij verbazen als dit blok goed loopt;)

ArvidW
        Donateur

Waarom zou het niet goed lopen? Vanwege de grote carburateur? (die wordt nl nog vervangen voor een 19mm ofzo)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

PoliniCitta
          Bijdrager

Zonde dat je zo’n cilinder helemaal kapot boord/vijlt.

Ik had hem zo gelaten maarja dat je moet ook echt allemaal zelf weten.

Ik zou het zonde van mijn geld vinden als het niet goed loopt.

En een zij-inlaat op standaard carters is best wel leip haha:D

Maarja succes ermee man. Hoop voor je dat et wel redelijk gaat lopen:)

suc6:thumb

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Mooi werk edjuh, wel goed afgewerkt die wand he hoop ik 😉

wand ziet er mooi uit, net als de cilinder en carters.

is dit de zij-inlaat van je simo set of een apparte zegmaar?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Edjuh
              Topic starter

ArvidW :
                Mooi gedaan Edjuh :thumb

Dank:) De afwerking is echter niet perfect. Je kan ook een klein gaatje in het kleine carter zien, dat is een van de bevestingsgaten voor het spruitstuk waar ik geen rekening mee hield. Onder zie je nog een soort bobbel, die is er om geen 2e gat te hoeven maken:P De cilinder vind ik wel goed gelukt, de boosterkanalen zijn flink uitgegraven dus er kan straks hopelijk flink wat mengsel doorheen.

Voordat jij de Pinasco 80cc behandelde stelde het niet zo veel voor, maar nu ….. 😀

De poorterij ziet er standaard vrij saai uit, de ‘normale’ poorten op het hemd zijn ook klein, dus ik denk dat dit een noodzakelijke operatie is als je er hard mee wil gaan. Als het niet hard genoeg gaat zal ik verandering van de uitlaat- en spoelpoorten overwegen.

Poorten in het carter zitten er ook mooi goed diep in:) Dit moet echt wel goed gaan lopen (al vind ik 26mm wat veel :P, ow ik lees net dat je die gaat vervangen)

Ja die 26 is voor de show, een 19mm lijkt me een prima maat. Ik ben ook een plaatje aan het maken om de zij-inlaat af te sluiten, dan kan ik het ook eens met 13mm proberen:)
                De bedoeling is idd. dat het goed gaat lopen, hopelijk sneller dan de malossi blokjes:pest

Simo-zijinlaat past ook gewoon goed op std carter zo te zien? Geen hoogteverschil ofzo?

Op dit carter lijkt het allemaal goed te zitten, geen hoogteverschil oid, maar het kan zijn dat het op andere minder goed past

G-no : leuk blokje! je lijkt wel zo’n gekke italiaan, die tunen ook alles wat ze tegenkomen

Hehe ja, ik zou dit liever met mn eigen simo blok doen, maar die zit al in elkaar dus dat vind ik zonde. Als dit blok met zn 10cc minder ongeveer 100 zou lopen zou ik meer dan tevreden zijn. Maar dit werk is echt nuttig als je ziet in hoeverre de stroom belemmerd wordt, volgens mij gaat het een hoop schelen zo! Ik zal snel een foto van de onbewerkte zij-inlaat posten, die ziet er echt niet uit, afwerking is echt bagger(dikke rots in de weg), in tegenstelling tot dezelfde inlaat op het complete simo blok.

stfu>> : gaat mij verbazen als dit blok goed loopt

Mij ook:D

Edjuh
                Topic starter

mattiee :

Het is maar wat je kapot noemt. Het doel was verbeteren, zoals je ziet stelt de poorterij std. niet veel voor, ik hoop dat het nu beter is, anders zou het erg zonde zijn ja, maar volgens mij heb ik hem niet verneukt hoor.

Flick, het is een losse zij-inlaat, van mn Simo blok blijf ik af!!(voorlopig:no).

hansieb
                  Moderator

Ziet er interessant uit hopelijk gaat die ook eens onder een brommer , je hebt zoveel blokjes maar geen brommers die af zijn :no

Snel brommertje afmaken en eronder kwakke!

PoliniCitta
                    Bijdrager

Edjuh :

mattiee :

Het is maar wat je kapot noemt. Het doel was verbeteren, zoals je ziet stelt de poorterij std. niet veel voor, ik hoop dat het nu beter is, anders zou het erg zonde zijn ja, maar volgens mij heb ik hem niet verneukt hoor.

Flick, het is een losse zij-inlaat, van mn Simo blok blijf ik af!!(voorlopig:no).

Tja je moet het ook zelf weten. Straks loopt het voor geen meter en heb je geen waar voor je geld….
                      Ik had em mooi zo gelaten… Maarja dat is mijn mening en die verschild wel met de jouwe..
                      En heb je gewoon de boor ingedouwd.. Of heb je ook echt uitgerekend en shizzle…

Get back at me

ArvidW
                      Donateur

D’r is niets te berekenen 😛

Wat Edjuh heeft gedaan is een cilinder met blinde boosterpoorten omgetovert tot een cilinder met normale boosterpoorten (hij heeft niets aan timingen veranderd)

Blinde boosterpoorten worden alleen maar gevoed door de zuiger heen, die gaatjes daarin zijn nogal klein, en de flow is verre van ideaal.

Normale boosterpoorten worden gevoed vanaf het carter (door de nieuw gefreeste spoelers in het carter) dit heeft een veel betere flow en zal dus ook in korte tijd veel meer mengsel doorlaten :thumb (op hoge toerentallen heb je er vooral wat aan 🙂

Het is natuurlijk gewaagd om met een boormachine door je nicasiellaag heen te boren want die willen nog wel eens kapot springen, maar zo te zien is het gewoon goed gegaan en is de cilinder er kwa preformance zeeer waarschijnlijk op vooruit gegaan (levensduur zal iets korter zijn, maar veel zal dit niet schelen)

Ik heb zelf mijn DR70evo ook bewerkt, en daar ben ik (netzoals Edjuh) vooral met de flow bezig geweest, dit liep op een getuned carter toch 85 met een Techno circuit, preformance die je normaalgesproken niet zomaar uit een DR70evo haalt:) Ik ben dus blij met wat ik eraan gedaan heb, Edjuh weet natuurlijk niet hoe de cilinder gelopen zou hebben zonder aanpassingen maar alsnog denk ik (kijkend naar het resultaat) dat het echt merkbaar moet zijn:)

Home made engine dyno

Edjuh
                        Topic starter

Ik heb inderdaad niks aan de timingen veranderd, slechts de boosters ‘doorgeprikt’ en die happen uit de wand om te voeden(zuiger is btw. ook bewerkt).

Arvid ik wist niet dat nicasil lagen kapot sprongen? Maar dit is een mooie gilardoni laag dus het zal wel goed zitten.

Hans, de ciao is bijna klaar voor de verfbeurt! Dus het zal niet lang meer duren. Dit blokje ga ik in ieder geval wel eerder testen, misschien op mn SI.

ArvidW
                          Donateur

Jup, Soms zit het niet zo goed vast aan het aluminum en omdat het zo vresenlijk hard is kan het dan ineens kapot springen. In het bovenstaande plaatje tussen de 2 poortjes in.

Als je aan het fresen bent als deze gast moet je vooral letten op draairichting van je dremel dat hij niet in het nicasiel kan happen

*Edjuh: Ik zal er aan denken mocht ik mn simo cil. bewerken, de pinasco heeft voorlopig genoeg gehad*

Home made engine dyno

Edjuh
                            Topic starter

Jaha! Een fijne update!(vind ik dan):

Een nieuwe bravo, oldtimer! Heeft meer dan 20 jaar stil gestaan, en is volgens mij een van de eerste modellen, tussen 69 en 75 schat ik. Eerste eigenaar.

Na mn 13-13 er op gezet te hebben liep hij meteen! en hoe. De lichten, de remmen, alles doet het perfect! Keuringklaar dus.

Heeft wel een beetje roest maar ziet er echt super uit voor zn leeftijd

De foto’s:

:thumb

Natuurlijk komen mn ‘whitewalls’ er onder, dan is hij bijna af. Verder moet hij natuurlijk even goed gepoetst worden, die bravo stickers op de tank misschien namaken. Motorisch is hij volgens mij perfect dus dat zit goed. Keuren maar!

hansieb
                              Moderator

Stop nou eens met kopen en maak je ciao inorde 🙁

Dat beessie wacht er gewoon op om bereden te worden met die mooie 100cc simo kit

Edjuh
                                Topic starter

Ciao staat in elkaar met vork en blok, dus het is niet zo dat ik er niks aan doe.

Alleen nog een snaartje op maat, kabels aansluiten en dan proberen.

Deze kon ik gewoon niet laten staan, zoals gewoonlijk:con

En die simo kan alleen op zondag rijden natuurlijk.

Deze brave O wordt mn nieuwe vervoer(andere gaat weg). SI wordt volgende week verkocht.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.