- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 december 2006 om 21:21 #444282
Filter is wel erg goed mits ingeolied, niet zeiken en die gewoon houden! Veel beter als die paddstoel crap!
Word vet edje!!!
24 december 2006 om 22:02 #444286ik snap niet wat jullie bedoelen.. Die twin air ziet er vet uit! En hij mag best wat uitsteken valt het ook goed op dat je zij-inlaat hebt 😀
Ik zou deze zeker houden!24 december 2006 om 22:07 #444287Wel even opletten , dat als je een bocht neemt , dat je filter niet over het asfalt schraapt.
Mooie uitlaat,de mijne heeft een alu demper.24 december 2006 om 22:59 #444290Vespaflappie :
Filter is wel erg goed mits ingeolied, niet zeiken en die gewoon houden! Veel beter als die paddstoel crap!Word vet edje!!!
Idd, ik heb hem gekocht om de rotzooi buiten het blok te houden, maar hij steekt echt ver uit! Misschien kan ik iets met een slang maken om hem bij het frame te bevestigen…………
Thx, de motor mag er alvast wezen:D
Dankje p-ciao!
@Barry, gelijk heb je! En ik zou er best wel eens een circuitje mee af willen leggen:) ik zie wel wat ik er mee doe.
11 februari 2007 om 00:04 #445500Ik heb laatst de ‘witte muurtjes’ er onder gelegd en ben erg tevreden met het resultaat! Wat vinden jullie?

Binnenkort maak ik ook een special aan van de Simonini ciao, wordt spannend:D
11 februari 2007 om 00:14 #445501
RebelOld skool 😛
Moet zeggen dat hij op die foto’s net een stuk oud ijzer lijkt vooral met die fietsen enzo op achtergrond 😛
11 februari 2007 om 00:18 #445502Ziet er mooi uit! Wel ff een ander uitlaatje erop vind ik:no Word hij ook nog in een andere kleur gespoten? ( Mat zwart frame en mat rode velgen á la hotrod? )
11 februari 2007 om 01:29 #445504Die White Walletjes zijn vet, jammer van de prijs, beetje duur voor setje Sloveense banden, Sava toch?
Rijden ze wel lekker? Wou ze eerst ook, maar vond profiel niet ideaal….
Wel jammer want het ziet er lekker Old Skool uit, doe alleen iets aan dat roestende uitlaatje, ff opnieuw poetsen, verpest het zicht;)Succes ermee, enneeeee
Schiet op met die Simo Ciao! Wil wel een reden hebben om naar de meeting te rijden he! :no
Hop,hop,hop,hop!:boos
11 februari 2007 om 10:54 #445509die witte randen zien er wel netjes uit. misschien als je er nog wat aan wilt doen je kappen ook wit spuiten 🙂
11 februari 2007 om 12:08 #445519Ik vind hem af alleen dat wit moet nog beetje verouderen dat het niet zo puur wit is maar beetje vaal! Staat em wel zeker vet zo old skool !
11 februari 2007 om 17:07 #445533G-no :
Ziet er mooi uit! Wel ff een ander uitlaatje erop vind ik:no Word hij ook nog in een andere kleur gespoten? ( Mat zwart frame en mat rode velgen á la hotrod? )Thx.
Nee ik spuit niks aan deze brom, lak is te goed en ik heb genoeg aan de ciao enzo te doen.Flappie ze rijden volgens mij niet zo goed als die shinko semi slick dingen die ik hiervoor had, maar ik moet zeggen dat ik nooit meer circuitachtig rijd, vroeger met de fox een aantal keer gevallen, daar word je voorzichtig van(nooit met vespa gevallen btw).
Uitlaat poetsen haalt weinig uit gek genoeg, ik weet niet wat ik er mee aan moet om hem weer glimmend te krijgen.
Vervangen doe ik iig niet, het rijdt gewoon rustig nu zonder lawaai, wat ik wel prettig vind.
Simo ciao schiet niet erg op inderdaad, maar stukje bij beetje kom ik er wel, vandaag nog de kop aangepast zodat hij tussen de brug kan en aan het ‘zij-inlaat-gat’ gewerkt.
Verder wacht ik op een lasser, dat schiet niet op waardoor de verfbeurt ook op zich laat wachten. Maar ik verwacht hem binnen een maandje of 2 toch wel af te hebben.Ik zal er vaart achter zetten!:bloos
Bedankt voor de reacties.
11 februari 2007 om 17:18 #445535Vaart vaart meetingen duren nog wel 3 – 4 maanden man … tijd genoeg.
Vergeet die bravo nou eens , gooi der een 50cc op en gebruik het als dagelijks vervoer en pomp er geen geld meer in !! geld kan wel naar de simo ciao toe!
11 februari 2007 om 17:40 #445536hansieb :
Vaart vaart meetingen duren nog wel 3 – 4 maanden man … tijd genoeg.Vergeet die bravo nou eens , gooi der een 50cc op en gebruik het als dagelijks vervoer en pomp er geen geld meer in !! geld kan wel naar de simo ciao toe!
Ik gebruik hem ook als vervoer(hoewel ik de laatste tijd meer fiets, kijk zo doe je lang met je dure bandjes:D), weliswaar met 65cc maar hij rijdt met die uitlaat niet te hard, wel lekker.
Geld naar de simo ciao? Hij hoeft alleen nog maar gespoten te worden hoor, en misschien wat kleine dingetjes. Ik moet nog nieuwe banden hebben(uiteraard semi slick en met minimaal 120km/u max. speed), misschien nog een voorkapje oid. Verder is alles al verzameld volgens mij.
Nog een plaatje:

Goeie plek voor de sticker heh? 🙂16 april 2007 om 16:31 #446888Vandaag een leuk blok in elkaar gezet waar ik al een tijdje mee bezig ben:
-Pinasco 46mm alu
-C.p carter uitgefreesd voor 47mm(eigenlijk voor de deps gedaan)
-Simonini semicarter met zij-inlaat, bewerkt voor pinasco
-Sjeeskrukas(geen volle wangen)
-Spruitstuk is voor 26-28mm, maar ik wil een 19mm
-Uitlaat: Leo HM, proma cc of zelfbouw(calibratwurst)Foto’s:
Pinasco std:

Boosterpoorten maken(boren,vijlen, dremelen, schuren):

Pinasco met boosters:

Carters samen:

Blok(check de mhr synthetische kurk achterin):

Met 26mm:

Binnenkort proberen.
16 april 2007 om 16:41 #446890Mooi gedaan Edjuh

Voordat jij de Pinasco 80cc behandelde stelde het niet zo veel voor, maar nu ….. 😀
Poorten in het carter zitten er ook mooi goed diep in:) Dit moet echt wel goed gaan lopen (al vind ik 26mm wat veel :P, ow ik lees net dat je die gaat vervangen)
Simo-zijinlaat past ook gewoon goed op std carter zo te zien? Geen hoogteverschil ofzo?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.