Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › EDIT condensator blauwe markering?
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 november 2017 om 18:53 #243925
Dondersteen :
Dan zal het toch de condensator zijn? *zucht*Ik heb er ooit 2 nieuwe in nog geen km rijden stuk gehad.
Geluk speelt bij het monteren van een nieuwe condensator ook een rol:lol:|20 november 2017 om 18:59 #243926Nu we het toch over condensatoren hebben; sommige condensatoren hebben een blauw vlekje erop gemarkeerd, ofwel met stift ofwel met verf. Iemand enig idee wat dat betekent?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 november 2017 om 19:57 #243927Om een dergelijk probleem met condensatoren te tackelen zal je ook de condensator buiten het blok kunnen monteren. Op deze manier is hij makkelijker te vervangen mits je ze snel stuk rijdt. Dan hoef je niet je hele blok weer er onderuit te halen.
@Javad; Ik weet niet over welke blauwe vlekjes je het hebt?
20 november 2017 om 21:09 #243928Deze dus:
Rechts met stift, links met verf. Allebei zo met het blokje uit de fabriek gekomen. Zijn ook 2 verschillende merken (EFFF en RER)
De condensator die ik heb (die nu stuk is) is van JMPB en die heeft dit niet.
<3 Javad
Dondersteen Citta22 november 2017 om 12:44 #243934Niemand? 😛
<3 Javad
Dondersteen Citta22 november 2017 om 13:55 #243935Bij mij werkt het meestal wel om een nieuwe condensator er in te zetten.
En even een halfuurtje schuren/veilen aan de contactpuntjes 😀Als het dan allemaal nog niet wil doe ik, net als buxy zei, een extra massa draad van het blok naar de bobine
No replacement for displacement22 november 2017 om 15:39 #243937Ja straks ga ik mijn oude condensator erin zetten. Het probleem dat ik eerst had (slecht optrekken e.d) is vast mijn bougiekabel geweest. Die was niet meer goed. Hierdoor heb ik toen de condensator vervangen en dat ging ook weer even goed maar nog steeds slecht trekken. Nu ging dus onderweg dus écht de condensator stuk. Een heel ander geluid en gevoel als eerst dus volgens mij was er niks mis met mijn eerste condensator!!
Het gaat me nu meer om die blauwe markeringen..
<3 Javad
Dondersteen Citta22 november 2017 om 15:49 #243938Ik heb er nog nooit een met verf/stift erop gehad.
Mijn nieuwe en oude voorraad hebben het allemaal niet.No replacement for displacement22 november 2017 om 16:24 #243939Wat vreemd.. ik heb er hier ook gewoon 2 staan terwijl jullie het niet herkennen…
<3 Javad
Dondersteen Citta23 november 2017 om 20:44 #243940Volgens mij heb ik deze blauwe markings ook nog niet eerder gezien op mijn condensators.
Maar daarin tegen ook nooit echt op gelet. Zal het vanaf nu eens in de gaten houden.
Maar loopt de Citta alweer goed?23 november 2017 om 21:18 #243941Buxy,
Ze rijdt ja, hallelujah het was de condensator. Heb nu de oude eronder gezet omdat ik het gevoel had dat daar nooit was mis mee is geweest en dat klopte! Maar goed ik weet nu precies hoe het klinkt/voelt als die stuk is dus we zijn weer een ervaring rijker.
Stationair lopen blijft een probleem: nattige carterpakking.. zucht..
Nu weet ik dat de carter wel vaker zweet maar dit is vreemd..<3 Javad
Dondersteen Citta23 november 2017 om 21:23 #243942Dondersteen :
Stationair lopen blijft een probleem. Lekkende carterpakking.. zucht..Mooi voorjaars project
23 november 2017 om 21:37 #243944speedbuxy :
Dondersteen :
Stationair lopen blijft een probleem. Lekkende carterpakking.. zucht..Mooi voorjaars project
Ja joh 😂
Kan uitvallen nu nog ergens anders aan liggen? Blijkbaar hebben anderen ook nattige carters en blijven ze wel gewoon lopen? Het enige dat ik nu nog kan proberen is de bougie (6 naar 7) maar mij werd 6 geadviseerd. En.. verder heb ik alles gehad :p hahahaStationair iets hoger ga ik proberen en ik moet mijn kop nog wat aandraaien na deze 2 ritjes dus ik houd jullie weer op de hoogte hoor 😂
<3 Javad
Dondersteen Citta24 november 2017 om 16:38 #243951Oke ik heb er genoeg van! IEMAND EEN CITTA KOPEN??
<3 Javad
Dondersteen Citta24 november 2017 om 18:03 #243952Je kan ook opzoek gaan naar een goedlopend electronish blokje.
Dat is origineel lopend haast niet stuk te krijgen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.