Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › EDIT condensator blauwe markering?
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2017 om 12:46 #211886
Hallo allemaal. Dondersteen weer :p
Na een paar goede ritjes te hebben gemaakt begon ze ineens uit het niks te stotteren en te haperen. Ik moest helaas zo naar huis rijden en heb dit met veel tegenzin gedaan.
Het is begonnen nadat ik mijn stofringen wilde vervangen. Ik heb nu elastiekjes tussen mijn brug en frame zodat het niet kan schuiven. Die stofringen heb ik wel liggen maar om de een of andere reden komt mijn brug er gewoon niet onderuit (lees bout eruit en echt stampen op de brug)
Ik herinner me nu ook dat er een stukje kapotte stofring tussenuit is gevallen toen ik het los wilde maken.. kan dat de massa/aarde beinvloeden?Toch voor de zekerheid het blokje uit elkaar gehaald om te kijken wat er loos was en alles was in orde buiten mijn lekkende voetpakking dus dat hebben we opgelost. Gelukkig geen zuigerveer taferelen.
Daarna t blokje eronder gelegd, weer geprobeerd maar wederom exact hetzelfde. Het is zowiezo een elektrisch probleem i.c.m plofjes en haperen.Het vreemde vind ik alleen dat het na een tijdje rijden stopt en ze daarna wel gewoon weer even goed kan doorrijden maar zodra ik ergens wat moet remmen en weer optrek gaat ze weer stotteren en haperen om daarna weer door te trekken.
Wat is er aan de hand? Cptjes zijn goed afgesteld en keurig in orde. Bougie is nieuw. Condensator is nieuw. Ik heb niet het idee dat het aan de bobine ligt want ik heb er hiervoor gewoon mee kunnen rijden.
<3 Javad
Dondersteen Citta18 november 2017 om 13:02 #242871Voordat ik aan de brug heb gekloot was er niks aan de hand. Viel wel uit na 30 seconden stationair maar zoals ik zei had ik een natte voetpakking toen ik het blokje heb gecheckt, die zit nu dicht.
Ze krijgt gewoon benzine want ik kan na 10 meter stotteren en sputteren vol gas blijven doorrijden. Totdat ik dus moet remmen en weer op wil trekken.
Ook heb ik onverbrand mengsel aan mijn uitlaat hangen achteraan. Echt drupjes smeer troep.
<3 Javad
Dondersteen Citta18 november 2017 om 13:25 #235338Dondersteen :
Ook heb ik onverbrand mengsel aan mijn uitlaat hangen achteraan. Echt drupjes smeer troep.Weet niet hoe nieuw je bougie is?
Maar bij een te rijk mengsel kan een bougie het binnen no time begeven.
Wat voor kleur geeft de bougie aan?
(neem niet aan dat hij zo nieuw is dat hij nog niet kleurt)18 november 2017 om 13:33 #22685618 november 2017 om 13:51 #226857Dat ziet er idd prima uit.
Dan zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten.
Brug lijkt me sowieso niet het probleem, want heb wel mensen bij tourtjes gezien met een los zittende achterbrug zonder stofringen.
Maar je kan het evt makkelijk uitsluiten door even box draadje oid met je blok en frame te verbinden.18 november 2017 om 14:07 #219498Oke ik heb dus geen idee wat je bedoelt met een box draadje :p
Ik zal zowiezo gewoon alles nalopen dan; alle bedrading, bougiekabel, onder de bobine opschuren en dan weer kijken..?
<3 Javad
Dondersteen Citta18 november 2017 om 14:28 #243910Filmpje! Wel kort.
<3 Javad
Dondersteen Citta18 november 2017 om 15:15 #243911Dondersteen :
Oke ik heb dus geen idee wat je bedoelt met een box draadje :pEen stukje koper draad of koptelefoon snoer of stroom draad:lol
Maar verwacht echt niet dat hier je probleem zit. Massa probleem speeld meer bij scooters omdat daar het blok in rubbers hangt.
Kan je van het filmje ook een aangepaste link erbij zetten aub. Want de ps4 kan hem nu niet openen vanwege missing plug in.
En heb niet zin om naar beneden te lopen om de pc aan te zetten:lol18 november 2017 om 15:17 #243912Lol Buxy :p
<3 Javad
Dondersteen Citta18 november 2017 om 15:56 #243914Tja dat is echt z,on stotter die zo,n beetje bij alle onderdelen van de onsteking past.
Ik zou eerst een nieuwe bougie proberen gezien dit het makkelijkst en goedkoopst is.
En anders zou de condensator bij mij op nummer 2 staan wat het meest bij dit geluid past.Edit
En loop de draden even na of er tijdens het proberen los halen van de brug niet wat beschadigd is.19 november 2017 om 18:33 #243915Oke morgen ga ik er weer eens naar kijken!
<3 Javad
Dondersteen Citta19 november 2017 om 19:03 #243916Kijk ook eens of het stekkertje bij de bobine nog goed aansluit en er stevig op zit. Als dit niet het geval is kan je het iets inknijpen met een tang zodat het weer goed contact maakt met de bobine. Ook zou het kunnen dat er vocht bij dit stekkertje zit, of dat er vocht komt bij de uiteinden van de bougiekabel. Knip eventueel een paar mm van je bougiekabel af en zorg dat alles goed droog is en contact maakt.
19 november 2017 om 19:52 #243917Ik heb hetzelfde probleem nog geen maand geleden gehad, toen bleek na lang zoeken mijn condensatortje kapot te zijn..
Ze kosten 6€ dus makkelijk te vervangen 🤗~Maarten
20 november 2017 om 17:22 #243924Oke:
Aangezien de condensator nieuw ‘was’ en ik niet weer het blok eruit wilde halen, heb ik eerst mijn bougiekabel bijgeknipt en het stekkertje bij de bobine opnieuw vastgemaakt. Deze waren allebei wel aan wat werk toe: het probleem is nu IETS minder geworden maar nog steeds aanwezig..
De eerste 3 meter rijden was er niks aan de hand en begon toen weer te stotteren. Wel minder erg.
Dan zal het toch de condensator zijn? *zucht*
<3 Javad
Dondersteen Citta20 november 2017 om 17:53 #243923Ga er maar aanstaan,..vermoeiend..Good luck met het vervangen :knuffel
Dat is dan wel bijna het laatste wat er loos kan zijn
Alleen de aarde van de bobine en je bougie kan ik nog bedenken,..<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.