Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ebr vork = rem vastzetten
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 juni 2006 om 09:22 #123988
Probleempje: bij een ebr vork in een vespa ciao kun je de remplaat niet goed vastzetten:

aan de linkerkant zit zon pen die je trommel verankerd. Deze pen is niet breed genoeg, je kan het wiel er wel in zetten maar dan zit het wiel uit het midden en komt het hendeltje van de rem ook egen de voorvork aan.
Hoe kun je het beste die pen verlengen zodat het wiel wel in het midden past?
bvd9 juni 2006 om 11:00 #134257R.oel hier op het forum heeft er een tomos a35 vork in zitten,bij hem hebben ze gewoon een langer pennetje opgelast..
9 juni 2006 om 13:34 #134263Kun je dat pennetje niet wat rubber om heen doen dat het goed opsluit?
9 juni 2006 om 14:42 #134264rubber is elastisch, lijkt me niet egt bevordelijk met het remmen
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.9 juni 2006 om 15:11 #134265gewoon net als bij de achterrem een ander ophangflensje maken voor de buitenkabelzor
9 juni 2006 om 15:47 #134266hoi,
vespaboiii hier van het forum had de ebr voorvork ook,
ik weet zogauw zijn mail adres niet, maar hij had dat destijds ook aangepast.overigens heb ik bij de tomos voorvork gewoon een ander pinnetje erop gelast…
9 juni 2006 om 15:54 #134267
Jelle89Ties :
overigens heb ik bij de tomos voorvork gewoon een ander pinnetje erop gelast…en dat zit nog steeds allemaal goed bij roel..
offtopic: roel, volgens mij moet je tog wel over de 80 gaan?als ie door de toeren komt, want eerst 76 met 80 poeli en scooteruitlaat, en nou 65 poeli en handmade, denk dat als ie erdoor komt dat je dat wel haalt..
11 juni 2006 om 16:08 #134307omdat het een chromen voorvork is willen we hem liever niet lassen, ander remdingzor werkt ook niet goed want het wiel zit uit het midden, ik denk dat de beste oplossing een is om een bus te laten maken die om het pinnetje valt en die als het ware verlengd, alleen moet die bus erdan op geperst worden
18 juni 2006 om 22:22 #134457Hoi,
Ik heb die voorvork ook.
Hendeltje van de rem enigzins buigen, eerst eraf halen natuurlijk.
En ook een ringetje tussen voorvork en velg zodat er wat meer afstand wordt gemaakt. Nu kan het hendeltje vrij bewegen. (wel vreemd dat het zo is gemaakt)
Andere kant heb ik ook ringetje dikte eerst opgemeten zodat het wiel precies in het midden komt te zitten.
19 juni 2006 om 11:18 #134476als je t hebt opgelost fred.. ken je t dan ff posten hoe en wat? (€?)
kga waarschijnlijk toch t zelfde gekloot hebben met mijn vorkjeWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.