Home › Forums › Mening & ervaring › Voorvorken › EBR telescoop voorvork
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door yttrium.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2008 om 12:55 #154879
ik krijg nu steeds een probleem dat hij de hele tijd zichzelf losdraait, en dan ga ik over een drempel en dan kan ik hem gewoom naar voren duwen en naar achteren, er zit een dikke speling tussen, elke keer moet ik de moer weer aandraaien, iemand misschien een HOW TO van deze klote voorvork, dat hij niet meer los gaat, bij de standaard voorvork zit er een ring bij, die je erop moet zetten en dan 2 zo’n puntjes om moet slaan, maar dat heeft geen zin bij de nieuwe ebr vork. Er zit geen inkeping meer in, mja, ik hoor het vanzelf wel!!!
gr, ziggz
22 juli 2008 om 08:01 #154883die telescoop voorvork van ebr kost toch nog steeds iets van tegen de 100 euro of niet
22 juli 2008 om 09:51 #154884Beetje rode locktite op het schroefdraad doen.(eerst alles goed reinigen met remmenreiniger natuurlijk).
Daarna alles monteren & goed aandraaien.Laat dan enkele uren rusten.En het is geen klote voorvork.Enkel het mannetje kent er niks van.
8 juni 2009 om 10:12 #154956sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar past zo’n vork van een maxi wel zo in een ciao?
want ik hoor van wel, en van niet 😉
zo nee, wat moet dan allemaal worde aangepast? want ik hoor dat die van een ciao ook het nodige aanpaswerk nodig heeft 😉7 augustus 2009 om 00:30 #154957kapot :

Deze vork gekocht, zware tegenvaller. Het materiaal is allemaal niet zo stevig als het lijkt, en echt mooi afgewerkt is het ook niet. Bij mij zitten er gewoon krassen in de voorvork. Die hebben ze niet afgekeurd maar gewoon door een chroombad heengehaalt en zo verkocht. Een zonde voor het leven om zo’n vork te kopen. De spatborden zijn ook kut, een colablikje is steviger, en mijn voorspatbord krijg ik waarschijnlijk nooit recht.
Ik heb deze ook gehaald voor me ciao
Ik ben er helemaal niet over te spreken want:
-het materiaal is dunner dan van een orginele ciao
-de afwerking is slecht. Scherpe randen waar je je vingers aan openhaalt. Het chroom zit er niet mooi op omdat ze de vorkjes niet goed voorbewerken. Hiermee bedoel ik dat ze eigenlijk goed glad(gepolijst) moeten zijn alvorens te verchromen
-de spatbord steunen zitten niet haaks in de voorvork gelast en ze zitten ook te laag waardoor je de ovale gaten in je spatbord iets aan moet passen.
-Het onderste lager van je balhoofdset past niet. Hiervoor levert ebr een busje mee maar dit werkt niet lekker (toch nog speling)
-De moer bovenop de vork draai je er veel te makkelijk op. Teveel speling dus, en als je dit te vast zet is je draad dus snel kapot.
-Als de schommelarmpjes gemonteerd moeten worden loop je tegen het volgende probleem aan: In de schommelarmen zitten kunstof busjes en een afstandbus van metaal. Deze afstandsbus wil niet in een keer in de voorvork omdat er in de voorvork niet genoeg ruimte is. Ik heb de kunstofbusjes en de afstandsbus aan moeten passen aan beide kanten.
-en als laatste de vorkjes zijn al krom voordat je begint met monteren. Als je er vaaf de zijkant naar kijkt zie je het al. Ook tussen links en recht zitten verschillen.Kortom niet kopen, het is zijn geld niet waard!
6 oktober 2009 om 08:03 #154959yoo
iemand die hier weet of je het balhoofd van een Si moet aanpassen voor de ebr?
thnx alvast:D
2 november 2009 om 20:35 #154960past een ebr in een ciao zonder aanpasingen?
6 november 2009 om 21:32 #154961ja past gewoon zo, zonder enige aanpassingen ofzo.
19 december 2009 om 11:59 #154889past een maxi ebr in een citta zonder aanpassingen?
16 maart 2010 om 18:18 #154966hallo
ik heb een twedehands ebr voorvork
de veerweg is veel korter dan de andere vorvorken die ik in de gouwigheid zie.
bv bij jills simo ciao en de bavenstaande foto in het begin van het forum
nu is mijn vraag of je die veerweg kan verstellen of dat het andere maten zijn
mvg kevin 2716 maart 2010 om 18:37 #154967Heb je misschien een Puch EBR ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 maart 2010 om 18:41 #154968Ik denk dat je veerpoten zijn ingekort door de vorige eigenaar.. Dit doen ze door een stukje van de veer of stootblok af te halen. Hierdoor krijg je een soort van ‘racelook’.
In principe is dit dit niet meer te herstellen(als dit klopt wat ik zeg) en zou je hiermee moeten leven; of nieuwe voorpoten zien te regelen..
28 juli 2010 om 18:45 #154970Even omhooghalen dit topic.
Ik kwam dit tegen: http://www.brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=product&product_id=298Dit is best wat goedkoper dan jmpb. heeft iemand ervaring met deze shop?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.