Vespa-Ciao.NL
:: EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

Home Forums Perso’s Projecten EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eaSI rider
    Topic starter

Ja!! Die chromen wielplaten moeten er zeker in. Ik wilde ze op een setje spaakwielen zetten aangezien die ook van een chromen velg voorzien zijn. Maar op de een of andere reden passen ze niet lekker. Wordt nog vervolgd!

Guus
      Bijdrager

Is die standaard gewoon een citta standaard? Een ciao standaard is namelijk te laag voor een ciao en de kap past er dan niet meer op.

eaSI rider
        Topic starter

Nee, dat is een echte SI standaard. Maar volgens mij geen originele, deze is verlengd. Deze is afkomstig van een sloop si.

Vanavond ga ik een nieuwe koplamp ophalen, zo’n dubbele. Ben benieuwd hoe het staat.

eaSI rider
          Topic starter

Gisterenavond WillemII-Ajax bij iemand gekeken en die had op zijn oude citta deze koplamp zitten;

Een zeer zeldzame dubbele koplamp waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Eindelijk binnen dus.

Niet verkeerd toch?

Maar ik ben nog steeds niet tevreden over de verhoging van mijn SI. Bij mijn vorige project waren die verhoudingen anders ofzo maar ik vond dat i.i.g. mooier. Misschien moet de voorvork nog iets omhoog. Ik ga van het weekend wel weer even experimenteren.

DaanCiao
            Donateur

Ziet er geinig uit die koplamp!
              Ik zou het alleen nog net wet mooier vinden als de voorvork nog wat hoger komt te staan, compenseer je de achterkant weer mee.
              Doet me slakkenhuis het trouwens nog naar behoren?(had overigens die 2e deze week pas teruggekregen, fout bij de tnt of zo zei de bezorger)

FonS
              Bijdrager

Haha, die kijkt wel erg pep!
                Booskijkertje erop zou wonderen doen, het is in ieder geval een goede basis ervoor.

hansieb
                Moderator

LOL de citta lijkt nu wel verdacht veel op “Johnny 5”

Die lust ook wel benzine trouwens :haha

sjbtje
                  Bijdrager

hah je si is leuk alleen die koplamp weet ik zo net nog niet:P
                    het lijkt net een si die kenetter stoned is,, ga zo door is een leuke si

eaSI rider
                    Topic starter

hahhaa, ja die robot idd. Die koplamp deed me ergens aan denken maar nu weet ik het. Thanks hansieb!

@daanciao; 2 weken voor een slakkenhuis van Hoofddorp naar Alkmaar? Het heeft in ieder geval zijn naam eer aan gedaan:lol

eaSI rider
                      Topic starter

Van de week bezig geweest met de digitale km teller te monteren. Het sensortje is een rond busje wat ik op het wiel moest plaatsen. Ik heb hiervoor een blokje hout gemaakt wat precies tussen de opstaande randjes van het sterwiel past. In dit blokje hout heb ik een gaatje geboord en het sensortje in vast gelijmd. En vervolgens dit blokje met tie ribs vastgezet.

De lezer van de sensor was vrij eenvoudig via de ophanging van het spatbord te monteren d.m.v. montageband. Dit kun je ook nog makkelijk bijbuigen.

Tot mijn verbazing werkte alles ook nog in 1x!! Dit was natuurlijk snel houwtje touwtje werk maar ik ga dit binnenkort wat meer perfectioneren. En wat netter wegwerken natuurlijk

The Big Ben
                        Bijdrager

Heel cool, Altijd leuk zulk enthousiasme!

11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.