Vespa-Ciao.NL
:: EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

Home Forums Perso’s Projecten EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eaSI rider
    Topic starter

Nee, die bedoel ik niet. Ik bedoel een echte dubbele koplamp, een niet alledaagse. Enkele jaren zag je ze veel. Was van zwart plastic en was eigenlijk een rechthoekige koplamp doordat er 2 vierkante koplampen naast elkaar zaten. Ook zat er een klep op zodat je het glas kon afschermen. Had je die ook?

eaSI rider
      Topic starter

Vandaag weer even wat dingetjes besteld voor mijn project. Ik had lovende woorden gehoord over schaaf bromfietsen dus ben ik daar eens rond gaan snuffelen. Kijken of het echt zo’n geweldige webshop is; Ik heb het volgende besteld

Dubbele koplamp (van een Honda MT);

Een cockpit met contactslot (voor Puch);

Gaat tot 120, altijd handig als je SI snor maar 40 rijdt.

Het zijn geen standaard onderdelen dus ik zal al mijn elektro kennis uit de kast moeten halen om het werkend te krijgen.

CittaTuner.
        Bijdrager

De wielplaten zijn dik maar waar heb je ze vandaan gehaald kan ze nergens vinden?

Maar mooi project ga zo door!:thumb

eaSI rider
          Topic starter

Die wielplaten zijn inderdaad niet meer in de handel. Ik heb ze van Vespa Avanti overgenomen. Dat was geloof ik het laatste setje wat in NL te verkrijgen was. Ik heb wel een webshop in Zwitserland gevonden die ze verkoopt; —KLIK— Ik heb hier chromen wielplaten besteld. Ik ben benieuwd of ze ooit aankomen.

FonS
            Bijdrager

Als je ongeveer een maand wacht heb je ze. Ik vind wel dat je er ontzettend veel geld voor over hebt…
              Je bent denk ik wel 150 euro kwijt. Maar goed, als je iets graag wilt hebben, moet je er iets voor over hebben he.

Martijnvanheerde
              Donateur

Moet jij zeggen fons:haha:lol

Komt die dikke achterbond er nog in?

eaSI rider
                Topic starter

ja die achterband ja. Die heb ik geprobeerd maar pastte niet in deze brug. Wel in de breedte maar niet in de lengte. Ze hadden de achterbrug daarvoor bewerkt aan de motorkant. Hier hadden ze met een moker een soort kuil in geslagen waardoor de band erin paste. Nu ben ik niet zo handig met mokers, meestal sla ik iets stuk. Dus ga ik die brug er maar weer op zetten.

Ik heb hier overigens nog wel een voorbeeldje gevonden van hoe een peugeot 103 sp er vroeger uit zag. Dit waren mijn favoriete brommers;

Daan777
                  Moderator

Dat zijn wel extreem mooie voorbeelden 😮

eaSI rider
                    Topic starter

Oh kom maar eens kijken wat ik mijn schoentje heb gekregen vandaag;

Chromen wielplaten, helemaal uit Zwitserland. Precies rond de Sinterklaastijd aangekomen, mooier kan bijna niet. je moet even wachten maar dan heb je ook iets wat bijna niemand anders heeft. En dat willen wij toch als vespa rijders?

Ik heb er ook een boekje bij gekregen met leuke Tuning onderdelen. Als je de cover bekijkt denk je vast dat ik een vies boekje heb gekregen. En ik kan je zeggen; er staan inderdaad overheerlijke pitspoezen in. Die Zwitsers weten wel hoe ze hun waar aan de man moeten brengen:lol

Helaas heb ik de komende tijd geen mogelijkheid om ze te monteren. Ik heb nog wel een setje spaakvelgen achter gehouden om ze hierop te monteren. Dan heb ik namelijk ook een mooie chromen velg.

Verder heb ik vorige week mijn 43 mm DR op een bewerkt elektronish carter geplaatst. Maar voorlopig maar even niet rijden, ik ben echt een mooi weer rijder. In april maak ik de weg wel weer onveilig.

Shaker
                      Bijdrager

die catalogus is echt vet 😛 zoiets hebben ze natuurlijk weer niet in NL.
                        wiel platen natuurlijk ook 😉

eaSI rider
                        Topic starter

Na een lange winterslaap heb ik mij SI weer van de winterstalling gehaald. Met de hogere tempaeraturen begon het bij mij ook weer te kriebelen. Inmiddels zit er een kickblok op en heeft Daan777 voor mij de kickstart op de SI brug gezet. En hij heeft gelijk even de vario geplaatst;

De kickstart werkt nog niet omdat het slakkenhuis niet compleet was. Ik heb nu een ander slakkenhuis en dat wilde ik vanavond monteren. Het lullige is alleen dat bij het monteren het visje wegsprong en nergens meer te vinden was. Dat wordt dus weer een zoektocht naar zo’n sluitinkje.

Het begin van het seizoen is in ieder geval veelbelovend. Zo’n vario rijdt echt heerlijk. En de SIM uitlaat geeft een mooi dof en sportief geluid.
                          Waar ik minder blij van werd was de lekkage in mijn voorvork;

Geen ramp want de voorvork is het volgende wat ik ga aanpakken. Hier komen bussen van 7 cm op zodat de voorvork een stuk hoger wordt en de brommer als het ware ‘gelijk getrokken’ wordt. Misschien maak ik hier wel een how-to van.
                          Volgende updates die eraan komen;
                          -Cockpitje installeren met km teller
                          -voorvork verhogen
                          -chromen wielplaten/velgen
                          -Dubbele koplamp montage
                          -aansluiten claxon en remlicht

Binnenkort is het zaalvoetbal seizoen afgelopen en heb ik wat meer tijd om bovenstaande projecten uit te voeren.

joosten
                          Bijdrager

Respect, kvind alleen die dichte zwarte velgen neit zo mooi
                            😉
                            suc6 met projectjes

eaSI rider
                            Topic starter

Gisteren bezig geweest met de voorvork te verhogen;

Eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden met het resultaat. En die koplamp is helemaal een pain in the ass. Wat afschuwelijk!!Hier ga ik nog wel wat aan veranderen, waarschijnlijk een vierkante koplamp ofzo

Van een oude sloop si heb ik deze sigma teller ook gelijk maar gemonteerd;

Handig houdertje want je navigatie past er ook precies in;

Nu nog wachten op post van JMPB. Ik zit met smart te wachten op een schakeltje om mijn kickstarterketting te monteren. Het sluitinkje schoot weg bij het monteren en was nergens meer te vinden. Best lullig als je je project niet kan afronden door het missen van zo’n klein nietig onderdeel.

Gr.
                              Arno

Schweinekruste
                              Bijdrager

Cool idea 😀 i wanted to do something like this too, when i wanted to visit a girl :P.
                                Your si is nice :)Its like a black warrior 😀
                                Are this 365mm Shocks? i have the same 😀 with a downi it is sick :O
                                one thin I dont like is the “zadel”(dontknow the english term) i would prefer a long bananzadel 😉
                                greetz form germany

Leovince
                                Bijdrager

Een citta koplamp zou hem beter staan ja.. Voor de rest een leuk brommertje. Alleen vond ik je vorige mooier;)

En trouwens, je had toch chrome wieldoppen i.p.v. zwarte?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.