Vespa-Ciao.NL
:: EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

Home Forums Perso’s Projecten EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eaSI rider
    Topic starter

Gisteren heb ik bij leertouwer uit Soest een bestelling geplaatst en tot mijn aangename verrassing kwam het spul vandaag al binnen. Ik kan dus weer aan de slag met de volgende spullen;

Mijn lang gekoesterde wens voor een chromen SIM uitlaat is dan eindelijk beantwoord, voor 35 Euries helemaal nieuw. Op martkplaats bood iemand mij deze uitlaat voor 110 Euro aan!! Ik ben malle Pietje niet.

Dan heb ik nog een retro chopper zadel voor op mijn SI, vroeger hadden alle Peugeots en Puch maxi’s deze zadels;

Ik ben van plan een twin koplamp aan te schaffen en daar zit geen schakelaar op. En als ik straks mijn elektronische blok eronder heb dan moet de claxon ook een knopje krijgen. Dit is een tomos schakelaar, die heeft alle functies in één. Slechts een tientje bij Leertouwer;

En dan nog zwarte steppies, die witte vond ik maar oerlelijk;

Leovince
      Bijdrager

NEEE!!!! Niet dat oerlelijke zadel erop zetten!:no Dan verneuk je je hele si.

SpeedDemon
        Bijdrager

Ja, alle puch’s en peugeot’s hadden die erop zitten. Vespa’s niet. Maar goed, je moet natuurlijk wel je ding blijven doen.

Robertez
          Bijdrager

Leuke parts voor weinig geld 8)

Zadel zou wel kunnen voor deze niet een allerdaagse Si, kwestie van smaak op mijn puch macho zat er ook zo 1.

Hij krijgt denk ik een best Chopper achtig uiterlijk.

Ben benieuwd naar de volgende update.

Edjuh
            Bijdrager

Hoe je een wens kan koesteren voor een sim verbaasd me ook wel enigzins, jeugdliefde?

eaSI rider
              Topic starter

Eind jaren 80 waren de verhoogde peugeot 103 sp’s helemaal in. Als jochie van 14 stond ik toen kwijlend langs de weg als er een peugeot voorbij kwam met zo’n chromen ’trompetuitlaat’ Het gaf een heerlijk dof geluid en het glom zo mooi. Enkele jaren later waren deze uitlaatjes al bijna niet meer te krijgen. En nu zijn ze met een vergootglas ook nog nauwelijks te vinden.
                Van de kenners begrijp ik dat de prestaties bedroevend zijn maar ach, mijn lang gekoesterde wens is inmiddels vervuld….

eradus v.
                Bijdrager

ik heb gister eindelijk mijn oude SI kunnen verkopen. Ik ben blij dat ik er vanaf ben want het was een verschrikkelijk ding. Hij stond altijd bij mij in de fabriek en het was echt een sta in de weg.

eaSI rider
                  Topic starter

Hahaha, je hebt er flink voor gevangen zeker aangezien je nu in Monaco zit?

eaSI rider
                    Topic starter

Gisteren weer een oude si opgehaald in Utrecht en vandaag gedemonteerd. Had nog wat tijd over dus ben ik aan mijn project verder gegaan. Vandaag een 13/13 geplaatst, een zijstandaard en een Leo Racing(??) die ik van een sloop-si had gehaald. En nog even tijdelijk een trapas en steppies van een Tomos erop.
                      Zo’n Leo maakt ‘m gelijk een stuk sportiever. Bovendien geeft ie een mooi dof geluid, niet van dat hele snerpende.;

Met de zij-standaard had ik mazzel; die was al aan de lange kant waardoor hij de verhoogde SI prima in balans houdt;

Qua uiterlijk gaat het de goede kant op, maar hij is nog niet helemaal af. Ik heb van die dichte verchroomde wielplaten besteld in Zitserland. Nog maar even afwachten of dit ook ooit binnen komt. Daarnaast komt er een chopper zadel op en waarschijnlijk wordt de voorvork ook met enkele cm verhoogd. De grijze onderdelen van de voorvork kan ik dan ook gelijk zwart maken.

Robertez
                      Bijdrager

Chrome wielplaten uit Zwitserland? Kun je mij daar meer over vertellen?:)

Ik vind het wel een vette Si worden, waarom heb je eigenlijk de sim nog niet gemonteerd?

eaSI rider
                        Topic starter

Ik ben nu een achterbug aan het klaarmaken met een 50cc DR in een bewerkt elektronisch blok.Daar komt die uitlaat op. Ook komt het crossmotorwiel hierin omdat er een uitsparing in zit. Wordt gewoon een plug-and play brug. Is veel sneller wisselen dan een motorblokje.

Die wielkappen heb ik van deze site; wielkappen

Robertez
                          Bijdrager

Okee nu vat ik hem!

Die site is wel erg interressant!
                            Ook onderdelen voor Gilera CBA zie ik =) staat ook leuk spul tussen.

Tonegido
                            Bijdrager

Gaat de goede kant op! Ik zou persoonlijk even een andere koplamp zoeken en die ‘lager’ hangen, geeft hem gelijk een andere look 😀

eaSI rider
                              Topic starter

Was mijn idee ook! Ik heb al van die koplamporen aangeschaft. Nu ben ik nog op zoek naar een vierkante koplamp, het liefst een dubbele. Iemand een idee waar je die kan krijgen?

Leovince
                                Bijdrager

Je bedoelt een normale citta koplamp?

Of bedoel je de standaard si koplamp (die ronde) die op die oortjes passen? Die heb ik misschien nog liggen zonder koplampglas 😉

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.