Vespa-Ciao.NL
:: EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

Home Forums Perso’s Projecten EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niceVespa
    Bijdrager

vette si zou hem juist nog cross achtiger maken en dan verzekeren:thumb

GTZ NV

eaSI rider
      Topic starter

@mike; Ja heb de ciao nog. Heb je daar speciaal gereedschap voor gebruikt?
        @nicevespa: helaas geen kenteken en dat ga ik ook niet aanvragen

Vanavond ga ik een SI snor ophalen met kenteken. Dit zal mijn project gaan worden. De ciao doe ik van de hand.

TimoO_
        Donateur

Super mooi Si’tje! Ik zou er persoonlijk niet te veel aan veranderen. Enkele nieuwe onderdelen op zetten is het mooist :thumb

FonS
          Bijdrager

Net ding ja, ik heb precies zo’n zelfde gehad 🙂 Veel plezier van gehad, was ook een snor.

eaSI rider
            Topic starter

Vandaag prachtig weer om een beetje buiten te sleutelen. Morgen ga ik enkele dagen naar Belgie op vakantie en ik wilde vandaag al een begin maken. Ik heb even wat ‘cosmetische’ veranderingen aangebracht op de SI. Dit had ik onder meer tot mijn beschikking;

Gisteren heb ik de sterwielen gespoten. Hierover komen zwarte wielplaten. Toen ik het resultaat zag vond ik ze eigenlijk best geinig en vroeg mezelf af of ik ze niet zo zou laten. Maar ik heb de wielplaten er toch maar op gezet.

Eerst maar even de achterkant van de si bewerken. Achterkantje ingekort en een broodje en inbouwachterlicht geplaatst;

Dan de voorkant; Stuurtje wat naar voren gezet en stuurfoam aangebracht, geeft een wat dikker gezicht;

En tot slot nog hogere veren en de dichte wielen.

Dat was voorlopig wel even genoeg voor een middagje werken. De volgende keer gaat het motorische gedeelte op de schop. Hier komt een kickblok op met vario en een leo vinco uitlaat. Daarna wil ik de voorvork nog enkele centimeters verhogen. Ik ben ook nog van plan om er een speciale koplamp op te zetten. Zo’n soort twin koplamp en een digitale km teller. Nog even zoeken dus naar zo’n koplamp.

eaSI rider
              Topic starter

Vandaag nog een kleine ingreep gedaan wat de si toch wat meer allure geeft; Traanplaatjes geplaatst.

Robertez
                Bijdrager

Leuk project, word niet een allerdaagse Si.

Dat die wielplaten bestonden wist ik genees:o

In jouw geval zal ik wel de leovinci uitlaat er onderzetten, misschien nog een idee om wat met die spietwitte voetsteuntjes te doen.

eaSI rider
                  Topic starter

@ robertez, een niet alledaagse SI; dat vind ik wel een leuke benaming en hou ik erin. Dat is precies wat ik wil.
                    Die voetsteunen zijn mij ook een doorn in het oog, dat moet ook snel aangepakt worden.

niceVespa
                    Bijdrager

mooie si is het geworden:thumb

GTZ NV

peter-jaap
                      Bijdrager

Kan er ook een bananen zadel op een vespa si?
                        Voor de rest mooi brommerke 😛

eaSI rider
                        Topic starter

Een bananenzadel past er inderdaad op. Maar ik wil een ander zadel erop plaatsen, een chopper zadel. Zie je bijna niet meer, maar JMPB verkoopt ze geloof ik nog.

peter-jaap
                          Bijdrager

oke dat is mooi, misschien krijg ik er nog een si bij :P.

Sergio
                            Bijdrager

Er zit wel een digitale km teller op die nog werkt ook;

Waar heb je die teller gekocht en/of hoe heet die?
                              PM ME! 🙂

Martijnvanheerde
                              Donateur

Rustig maar:haha;) Is een sigma tellertje die je bij iedere fietsenmaker kan halen.

vercoelen
                                Bijdrager

haha dat wou ik net zeggen xD!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.