Vespa-Ciao.NL
:: EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

Home Forums Perso’s Projecten EasSI Rider’s Si snor restauratie en verhoog special

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eaSI rider
    Topic starter

Besten,

Mijn naam is Arno, 34 jaar en kom uit Hoofddorp. Ik koop regelmatig vespa’s voor de onderdelen of knap ze op. Vroeger reed ik een peugeot 103 sp. Deze had een hoge voorvork en een hoge achterkant. Dit heb ik geprobeerd na te bouwen op mijn SI.

Gisterenavond heb ik een SI snor gekocht in Spijkenisse voor 90 Euro, met kenteken. Rijd niet en ziet er niet uit. Kijk zelf maar;

Er zit wel een digitale km teller op die nog werkt ook;

Hebben ze best handig gedaan met huis-tuin en keuken middelen;

Genoeg werk dus. Ik wil deze helemaal uit elkaar gaan trekken en overpspuiten. Kleuren weet ik nog niet. Ik zit te denken een parelmoer wit frame en zwarte wielen. Daarna komt er een belgisch kickblok op met een 50cc DR en vario. Die onderdelen heb ik allemaal al in huis.

SpeedDemon
      Bijdrager

Hopelijk word deze Si net zo mooi (of mooier) als de vorige! Alleen zou ik hem nooit verhogen :).

Edjuh
        Bijdrager

De man met de best georganiseerde schuur die ik ken:D

Die si is wel tof, hoewel ik meer van laag/racer achtig houd, en stuurtje niet naar voren hehe.

Succes met je project!

Leovince
          Bijdrager

Dat verhogen vind ik op een si juist mooi staan..

btw, erg mooie si de bovenste. En je ideeen worden ook wel goed.

SpeedDemon
            Bijdrager

Gelukkig ieder zijn smaak. Leuke pol, Si verhogen of Si verlagen.:D

eaSI rider
              Topic starter

@ Ed; Thanks. Zo georganiseerd was het toch ook weer niet bij mij?

Wel lachen; dat meisje had op marktplaats dus alle snorfietsen afgekeken en wilde per se die van mij hebben. Ik had hem voor 400 te koop staan en ze heeft 450 betaald….. Terwijl er de weken daarvoor nauwelijks animo voor was. Ik vind het niet echt een brommer voor een klein meisje maar zij wilde graag hoog zitten. Wat bleek nu; de meid reed heel veel paard en was dus gewend om hoog te ‘rijden’. Zo zie je maar…op ieder potje past een deksel.

Poelll13
                Bijdrager

Lijkt het nu maar zo of is je hele voorvork krom?
                  als je kijkt naar het balhoofd en dan naar de voorvork zie je dat het niet echt 1 rechte lijn is..?

FonS
                  Bijdrager

Ja die is geknikt, en niet zo’n beetje… Nieuw vorkje in dus.
                    Maar het is zeker een goede opknapper, kun je nog wel wat leuks van maken :thumb

eaSI rider
                    Topic starter

Toevallig heb ik nog zo’n blauwe voorvork ‘op voorraad’ Alleen is daarvan ook de veerophanging versleten. Er is idd wel iets van te maken alleen kijk ik zo tegen die K-klus op.

Leovince
                      Bijdrager

Ik zeg, doen!:)

AA-T
                        Sleutelbeheerder

Stap je even weg achter de tv omdat je helemaal zat bent van al die reclames.
                          Met name die *** ****** ******** :kots ********* ******** ******** **** energie reclame :boos
                          Ga je even lekker ontspannen achter V-C.nl en dan lees je zo’n post van lampenkap…
                          Nou.. ik ga maar even afwassen denk ik..

Maareuhm.. eaSI rider, dit ciao-tje smeekt gewoon om eens goed onder handen genomen te worden.
                          Dus: “Jah, gewoon doen!”

Leovince
                          Bijdrager

Hahaha.. die reclame is wel vervelend ja. Nu ook die nieuwe met frans bauwer:kots…

En zo’n voorvork maken moet je doen als je een hele dag vrij hebt. Op een zondag bijvoorbeeld. Samen met een vriend die graag wil helpen.

SpeedDemon
                            Bijdrager

En verdovende middelen tegen de pijn.

eaSI rider
                              Topic starter

Gisterenavond weer op pad geweest. Heb een SI gekocht zonder kenteken. Werd altijd gebruikt om op het boerenland te rijden. Er zit een soort crossmotor voorvork op. Vanavond zal ik eens kijken hoe ze die bevestigd hebben. Ook achter zit een crossband van 3.50 x 16. Staat wel heel bruut.
                                Die kappen zijn van een citta maar de brug is gewoon SI. Zouden dit aangepaste kappen zijn?
                                Ook over de uitlaat ben ik niet ontevreden. Volgens mij een leo, komt in ieder geval een mooi geluid uit.

Die band ben ik echt lyrisch over; Past ook met net aan in de brug.

Ik ga deze si demonteren. De uitlaat en de achterband ga ik zeker gebruiken voor mijn special. De rest zet ik denk ik te koop.

Mike
                                Bijdrager

das zo’n leovinci racing. volgens mij vrij gelijk aan de leo krul.

heb je blauwe ciao mix al verkocht? dat je zo moeilijk doet over die veringen vervangen. met een Ewous van het forum was ik met een kwartiertje gewoon klaar!

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.