:: dynamo vespa si vermogen
-
hallo,
Ik heb een vespa si. Er zit qua elektra het volgende op:
voorlamp 6v 20 watt
achterlamp 6v 4 watt
claxon 6v watt ? niet aangesloten overigens op dit moment.
Voorlicht brand prima. Echer het achterlicht amper als we voorlicht minder stroom geven dan brand het achterlicht wel wat feller. Ik denk of weet bijna zeker dat op de huidige dynamo het voorlicht wat te sterk is. Echter met een minder aantal watt lamp brand ook het achterlicht nauwlijks. De claxon die maakt geen geluid als h ij gewoon stationair draait. Ik vraag mij af hoeveel watt geeft een standaart dynamo? is er een betere voor te krijgen en hoe kan ik zien of mijn dynamo stuk is of versleten?
in een si zit geen dynamo maar een lichtspoel.
mischien doet die het niet honderd procent meer.
maar bij mijn si brand het achterlampje ook niet heel fel, dus je bent niet de enige.
nee idd, ik heb er een los lichtje nu op. Ik had de volgende oplossing. Ik plaats ergens gewoon een los batterij blokje die sluit ik aan op achterlicht en daarbij bouw ik een schakelaartje op het stuur zo heb ik wel een fel achterlicht want is toch wel belangrijk. Overigens sluit ik daarbij mijn claxon ook aan, deze gebruik je toch niet en is alleen voor de cops:P
Dan heb ik het volle vermogen voor het voorlicht en dat is hier op het platteland wel prettig als het donker is.
alleen dan moet je lampje het wel volhouden met vol vermogen anders springt die en heb je geen voorlicht meer
zit nu een 20 watt lamp in dus dat zit wel goed denk ik:)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.