Vespa-Ciao.NL
:: Dylan’s White Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dylan’s White Citta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Donateur

Netjes gedaan!:thumb

Zit er zelf ook aan te denken om een Si brugje te gaan halen, ik heb zelf nu een citta brugje maar die is zo krom als wat:con.

Dylan
      Topic starter

Even weer een kleine update.

Wat motorblok delen gespoten en zal deze aankomende dagen in elkaar gezet worden!

Het cilindertje heb ik antraciet gespoten.

En het carter rood:)

Het kopje ga ik nog stralen en de uitlaat flens zal nog 2cm ingekort worden.

Tevens al bezig met 4 schokdempertjes. Een setje voor Jos en een zal er op mijn citta komen. Waarom dit soort demper? omdat dit gewoon veel netter en strakker eruit ziet als die prut die ze tegenwoordig verkopen en deze kan je zelf in een gewenste kleur spuiten! ( staan in de primer nu )

Martino
        Moderator

Leuk dat je ook werk maakt van je motorblokje. Heeft de cilinder alleen een grotere flens of heeft deze nog meerdere bewerkingen?

Dylan
          Topic starter

Nou heb ik niet heel veel ervaring met het bewerken van cilinders maar ik heb ( ongeveer ) de poort aan beide kanten met 3mm verbreed en ongeveer 2/3mm opgehoogt alhoewel ik er nu wel met gemak een middelvinger in kwijt kan terwijl bij een standaard cilinder ik nog niet eens mijn pink er doorheen kreeg!.

Nou heb ik het niet extreem aangepakt want als dit zo’n 50/55km zal lopen ben ik al meer dan tevreden aangezien het wel gewoon een betrouwbaar blokje moet worden;)

Martino
            Moderator

Deze bewerkingen voor een originele cilinder klinken al behoorlijk goed in de oren. Vooral de uitlaatpoort/kanaal bij de cilinders is een heikel punt. Wanneer je dit al mooi hebt aangepast zal je zeker wat vermogenswinst verkrijgen plus het toerental wat omhoog zal gaan. Heb jij straks de snelheid van 50/55km wel gehaald. :thumb

Dylan
              Topic starter

Ja ik ben benieuwd hoe het zal lopen. het liefst heb ik die Sito Cobra eronder aangezien ik hiermee wel de cilinder wat zal begrenzen gezien de dikte van de stinger. Nou maakt dit eigenlijk ook weer niet uit..gezien de boete’s en met een brommertoer zal mijn 27mm techno cc erop gaan

Martino
                Moderator

Die stinger is idd wat dun, maar maakt voor de prestaties niet uit. Ik zal juist kijken naar de overloop van de cilinderflens naar uitlaat. Probeer dit zo goed mogelijk over te laten lopen en je zal nog verbaast staan van de prestaties. Net zoals ik ook was betreft deze uitlaat. Ik denk zelfs dat dit beter loopt als met een Techno CC. Je uitlaatpoortje van de cilinder even mooi afwerken en bevelen en het blokje zal ook betrouwbaar zijn.

Dylan
                  Topic starter

Uitlaat poortje is afgewerkt 😉 zo glad als een aal!

Super :swinging

Wilk1985
                    Moderator

Het rode carter vind ik echt prachtig, ook het 2-in-1 project met de schokdempers ziet er geslaagd uit kan niet wachten om ze op de Si te zetten :). Deze horen er gewoon op zoals je zegt en het zal netjes staan.

Dylan
                      Topic starter

Hier wat oudere foto’s van de 27mm techno cc :

Dit is zoals je kan zien onafgewerkt. Uitlaatje zal aan de cilinder flens blijven zitten doormiddel van een veer ( net zoals de Ninja bijvoorbeeld ) Eerst zal het uitlaatje getest worden, Mocht het nou wel aardig rijden zal ik deze uitlaat opknappen.

Dylan
                        Topic starter

Zo vandaag wat onderdelen gespoten en voor de foto in elkaar gezet 🙂

SpeedyVespa
                          Donateur

Zeker netjes!

Dylan
                            Topic starter

Weer een update na bijne 2 maanden..

Inmiddels mijn eerste echte Oldtimer Ciao gehaald!

Tevens weer een standaard cilindertje lichtjes bewerkt..

Ook nog wat leuke foto’s geschoten van al het moois waar de Ciao vandaan komt

Dikke Jaguar V12!

Dylan
                              Topic starter

Tevens nog een wat sneller blokje in elkaar geflanst…

Kwam ook nog een oudere foto tegen van de Ciao van me vriendin waar ze toch wel 2 jaar probleemloos! op heeft gereden:

Achterklokje van de oldtimer schoongemaakt:

En alvast de achtervelg van de citta gespoten:

Frame zal ik trouwens 2k spuiten maar dit gebeurt laten want heb even geen spuitcabine ter beschikking…

Lastpak
                                Bijdrager

ziet er goed uit dylan :thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.