Vespa-Ciao.NL
:: duivelsblok gaat niet aan..

Home Forums Techniek Problemen oplossen duivelsblok gaat niet aan..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaofan
    Topic starter

Vandaag met een contactpunten (brom)motorblok bezig geweest maar het wil gewoon niet aan gaan.

Beschrijving:

Meer dan genoeg goede benzine in de tank (cilinder krijgt benzine, bougie is nat en benzine in de kop gedaan).
      Bromblok is luchtdicht bij de inlaat.
      Krukaslagers draaien soepel
      Geen speling op de krukaslagers
      keerring zit goed gemonteerd en laat geen lucht door
      zowel koppakking als voetpakking zijn nieuw en 3x nagekeken (zowel papieren als alu voetpakking geprobeerd)
      2 cilinders geprobeerd (beide in goede staat)
      2 zuigers gemonteerd waaronder een gloednieuwe.
      3 bougies gemonteerd waaronder een nieuwe.
      2 verschillende ontstekingen (laagspanningskabel, contactpunt en condensator (beide nieuw)
      3 verschillende bobines met toebehoren gemonteerd (enkele van lopende brommers afgehaald).
      3 verschillende carbs gemonteerd (waaronder een werkende 12.7, 13.13 en 12.10)
      Verschillende sproeiermaten gemonteerd waaronder: 42,44,46,47,48,56,66
      Verschillende uitlaten gemonteerd.
      3 koppelingen geprobeerd.
      Aan de brommer ligt het niet want andere blokken willen wel lopen erop.

Het kreng vonkt goed maar weigert gewoon te starten..

Graag tips/ suggesties.

Alvast bedankt,

Ciaofan

Wilk1985
      Moderator

Toen je de carbs wisselde, heb je toen ook verschillende gasschuifdeksels en gasschuiven geprobeerd? Ik heb een keer een kapot gasschuifdeksel gehad wat zoveel valse lucht doorliet dat er niet mee te rijden viel.

Dit soort dingen zijn erg frustrerend maar je moet alles gaan uitsluiten!

ciaofan
        Topic starter

Hey wilk,
          bedankt voor je reactie maar helaas heb ik dat ook gecheckt. Hebben er al 2 opgezeten en die gasschuif is goed aangedraaid (ook dat ‘verlengstaafje’ zit goed vast).
          Zou het aan de ontstekingsspoel kunnen liggen? Eigenlijk doet zo’n ding het wel of niet volgens mij maar denk dat er iets verkeerd zit aan de vonk. Misschien kan hij geen magnetisch veld opwekken of iets in die trant?

ritze
          Bijdrager

aldus,

je heb compressie, vonk , en goed mengsel?

bij cp engine deed ik de punten stellen op ongeveer 5 graden voor bdp

dit wil dus zeggen dat op 5 graden voor bdp de cp op .45 staan.
            dit zou kunnen helpen.

verder, koppakking weg laten want daar heb je helemaal niks aan:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

citta1234
            Bijdrager

Probeer dit eens:

Carburateur eraf, bougie eruit vervolgens 10 seconden lang boren zodat de meeste benzine eruit is, carburateur leeg halen, carburateur en bougie weer monteren.
              Daarna bougie dop eraf halen, bougiekabel een halve cm van het puntje van de bougie (vast houden met een compinatie tang) houden en dan aanboren.

Hierdoor heb ik mijn brommer ook een keer door aangekregen toen ie echt weigerde te starten terwijl alles was nagelopen!

Turbociao
              Donateur

Al eens andere benzine geprobeerd?

mitchellz
                Bijdrager

ik heb dit ook eens gehad met een elec blok
                  lag later bij mij aan de krukas die zegmaar de benzine vervoerd

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.