Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › dubbele U-poort op Athena 43mm
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 5 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 september 2007 om 20:20 #203370
ik heb zojuist mijn athena 43mm cilindertje onderhanden genomen:

nu binnenkort maar is ff onder mijn ciao zetten…
7 september 2007 om 20:52 #206738mooi zo,zal wel prestatiewinst hebben zo.Kijk goed of alle scherpe kantjes eraf zijn hé.Maar daar twijfel ik niet aan natuurlijk.
7 september 2007 om 21:46 #206739nou het is nog redelijk scherp bij dat middenstukje, alleen heb ik geen goed gereedschap meer om het mooi smooth af te ronden 🙁
daar moet ik nog even een oplossing voor bedenken(desnoods met schuurpapier)
heeft er iemand nog een tip of ik de uitlaatpoort breder, hoger of lager moet maken?
7 september 2007 om 21:49 #206740ik weet niet of je bij de spoelboorten(correct me i am wrong) ook heb ligge dremele:P
maar ik zou die ook wat netter afwerke 😀
verder wel vet!7 september 2007 om 22:04 #206741Gewoon met een schuurpapiertje.Poort mag altijd wel iets breder & hoger gemaakt worden.
Je mag ook een voetpakking van bv.1mm gebruiken & van de bovenkant van de cilinder 1mm afdraaien.
Of gaat dit te ver voor je?7 september 2007 om 22:09 #206742ja afdraaien wordt niks, heb ik geen gereedschap voor
7 september 2007 om 22:11 #206743Kom maar eens langs dan hé.
7 september 2007 om 22:12 #206744Hoe staat het met de slotjes van de zuiger ? komen die niet in het midden ofzo van die u poort.
Wel nice uitlaatpoort nog maybe wat verbreden en polijsten. ofzo , zit niet in dat tune gedoe.
Misschien heeft arvid nog een leuk idee
7 september 2007 om 22:13 #206745slotjes vormen geen probleem…
ja een paar arvid berekeningetjes zijn altijd wel handig 😉
7 september 2007 om 22:16 #206746Zou gewoon een beetje aanhouden wat de tuners ermee doen , als je er nu toch mee bezig bent 🙂
– Uitlaatpoort timing aanpassen.
– Uitlaatpoort vorm aanpassen.
– Uitlaatschacht egaliseren.
– Uitlaatschacht opschonen.
– Uitlaatpoort afwerken.
– Spoelpoorten afwerken.
– Zuiger afwerken.
Gewoon een superglad afgewerkte uitlaatpoort fabriceren 🙂 en polijsten enzo
7 september 2007 om 23:18 #206747eey jelle vet gedaan man=) maar ik keek net veronica en wie zie ik bij de grote beurt:P ik wist niet wat ik zag die gekke jelle op de grote beurt:P moest wel effe lachen:) maar wel super vette wagen man;)
7 september 2007 om 23:29 #206748Ziet er goed uit Jelle, prestaties gaan zeker beter worden. Uitlaat kan zo wie zo 3mm breder en 1 tot 2mm hoger en mooi alles glad maken die uitlaat, denk wel bij het vergroten van je uitlaat dat de zuigerveer slotpennetjes genoeg draagkracht tegen de cilinder houdt 2 tot 3 mm.
Succes
.TICKLING BARN7 september 2007 om 23:51 #206749ziet er zeker goed uit Jelle!
ik heb vandaag ook niet stilgezeten met m’n nieuwe aanwinst: 50cc Polini voor minarelli verticaal

hier de uitlaatpoort (echt heel groot tegenover hoe hij eerst was):

hier heb ik net eventjes deze inlaat wat directer gemaakt.
hier zie je dat ik het wat naar onder heb gefreest (zo’n 3mm):

voor dit inlaatje, hier heb ik het kanaal ook wat groter gevijlt:

voor dit poortje (wordt nog afgewerkt)

G-no heeft ook z’n handjes laten wapperen met Barry’s polijstpasta:

TLT: Timo Lejeune Tuning :pimp
effetjes iets wat me is opgevallen: soms zijn sleutelvijltjes echt véél chiller dan de dremel! voor de uitlaatpoort heb ik zeker grotendeels de dremel gebruikt maar voor dat kleine poortje de sleutelvijltjes, ging echt veel beter, precieser en mooier!
8 september 2007 om 06:24 #206750Uitlaatpoort heb je netjes aangepast zeg timo! Ding is kei mooi ovaal:)
Heb je trouwens rekening ermee gehouden dat zuigerveertjes snel breken bij een poort die groter is dan 70-75% van de boring?
De boosterpoort, heb je daarvan ook de hoek die hij maak met de cilinder verandert?
Die cilinderkop is ook erg mooi, zou er zo graag zo eentje op een vespa willen hebben:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno8 september 2007 om 08:58 #206751ja ik heb de uitlaatpoort niet té groot gemaakt. ik kan hem natuurlijk wel nog tot de spoelpoortjes maken maar dat lijkt me een beetje te extreem :P. ook moet ik dan weer het hele uitlaatpoort kanaal groter maken. trouwens op de 4e foto zie je het uitlaatpoort kanaal, deze had eerst een vlakke onderkant die heb ik ook helemaal rond gemaakt.
bij de boosterpoort heb ik die hoek niet verandert, het leek me zo al goed genoeg. zou het beter zijn om hem loodrecht te maken? ik heb alleen de binnenkant van dat kanaal wat uitgevijlt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.