Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › dubbel carburateur
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door Timmetje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 november 2006 om 20:16 #203327
ik wil morgen een blokje zo extreem mogelijk gaan tunen.
hebben jullie wat tips voor mij om er 2 carbs op te krijgen en ik wil de carburateur niet aan de zijkant hebben moet een beetje suptiel blijven.
ik zat zelf te denken aan een dubbel spruitstuk.
en het zouw wel cool zijn als ik zelf kon bepalen welke carb ik wil gebruiken.
dan zouw ik er 1 voor het optrekken perfect af kunnen stellen en de 2de voor top snelheid.
ik hoor wel wat jullie er over denken
joey7 november 2006 om 20:19 #206247
.-{2F4OV}-.Zeer leuk bedacht:D
Ma denk dat dit niet gaat lukken. Ruimtegebrek en technisch te moeilijk:S
Tog succes
7 november 2006 om 20:21 #206248ik zal eens wat gaan flikflooien heb donderdag tog vrij dus wat morgen niet lukt lukt donderdag mischien wel.
eens kijken wat ik ervan kan maken jullie horen wel wat het word:P7 november 2006 om 20:25 #206249Zij-inlaat door krukas van Iacoloco (check zijn site)
Hij had ook handvaten met gas (links rechts) en kon dus ook bepalen welke carb hij gebruikte.
Is op zich goed te maken:) En als je een smalle carb vind kun je die ook verstoppen achter je kap (bij ciao iig wel)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 november 2006 om 20:27 #206250ja maar anders plamuur ik die kap wel in een andere vorm zodat het wel past maar het moet eerst maar eens werken
7 november 2006 om 20:32 #206251dat je een carb voor optrekken afsteld en een voor topsnelheid.
trouwens als het er tog al over gaat is het mogelijk om de inlaat verder te vergroten dan 13mm en er daan een home made spruitstuk erop zetten of werkt dat niet kwa krukas timing7 november 2006 om 20:55 #206252
.-{2F4OV}-.joey636 :
dat je een carb voor optrekken afsteld en een voor topsnelheid.
trouwens als het er tog al over gaat is het mogelijk om de inlaat verder te vergroten dan 13mm en er daan een home made spruitstuk erop zetten of werkt dat niet kwa krukas timingTuurlijk kan dat wel. Kheb nog een complete 16mm kit liggen. Dat wil zeggen 16mm carb met luchtfilter en 16mm spruitstuk + pakking voor op een speedengine. Kheb er een tijd mee rondgereden. Maar geen zin gehad om af te stellen en past allemaal wat lastiger. Ma kon merke dat hij meer power had dan 13mm. Scheelde niet veel. Hij zoog ook valse lucht. Kheb het gekocht voor kloof 40 euro ofsow.
Als je wil kun je t voor 30 euro overkopen. Is nog helemaal goed:) En leuk als je iets wil testen. Er zit op die carb ook een luchtschroef, ma khad gwoon geen tijd en zin om hem af te stellen.
7 november 2006 om 21:00 #206253
.-{2F4OV}-.Hier de link:
7 november 2006 om 21:15 #206255aardig aardig maar past die carb er nu op want ik ga mijn carter niet infrezen de speedengine tenminste bij een ori carter maakt me dat niks uit als ik dat spruitstuk tenminste op de 1 of andere manier er op krijg
7 november 2006 om 21:26 #206256
.-{2F4OV}-.joey636 :
aardig aardig maar past die carb er nu op want ik ga mijn carter niet infrezen de speedengine tenminste bij een ori carter maakt me dat niks uit als ik dat spruitstuk tenminste op de 1 of andere manier er op krijgPast wel ja.. Maar dan kan de carb niet helemaal over het spruitstuk schuiven. En wat je uitfreest is een heel klein stukje hoor. Maakt eig niks uit;) en is zo gedaan…
Met 2 carbs kloten enz is denk ik zeer moeilijk.. zeer met dubbel spruitstuk ofsow..
16mm carb is zeldzaam. Niemand rijdt met 16mm carb. Ma tog heb ik t een keer op internet gezien dat mensen een 16mm carb op speedengine hadden gezet…
7 november 2006 om 21:28 #206257wat un ideën Joey
zorg eerst dat je vespa weer loopt en een mooi uiterlijk krijgt
🙂7 november 2006 om 22:03 #206258uiterlijk is voor mij nog niet van belang zolang hij maar snel is.
dat uiterlijk komt zodra ik hem weer terug heb.
en dan is ie na een maandtje stukke vetter dan die van jouw:P
ps:koop een andere uitlaat eentje die niet groter is dan je brommer:P
nee grapje moet je zelf weten maar zorg der maar voor dat je blok niet zo gammel blijft als we de meeting hebben:P8 november 2006 om 19:12 #206259leuk idee voor begrenzer :O
gewoon iets maken zodat je je gas aan de linkerkant vast kunt zetten (zodat je geen gas kunt geven) die carb beetje verstoppen (indien je slimme agenten hebt) en de andere carb lekker klein make 🙂 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.