- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 oktober 2012 om 16:26 #460208
@ EPI ken je topic wel;)
maar is leuk het aanpassen ook terug te zien he:) zelf heb ik een frame zonder kenteken waar het ook bij is aangepast dus weet wel hoe en wat hoor maar vind het jammer voor bij mijn daily maak het liever op de citta van de vrouw 🙂
20 oktober 2012 om 20:53 #459452ja zou eigenlijk wel zonde zijn van je daily brommertje.
op een citta zou het idd wel wat makkelijker zijn.
ik heb niet echt goede foto’s van het bewerkte gedeelte. als die nog es uit elkaar ligt dat maak ik der wel een paar21 oktober 2012 om 07:07 #469215misschien zie ik je binnekort nog wel langs rijden:) trouwens hou je het kickblok orgineel of leg je de dr evo er nog op?
21 oktober 2012 om 09:25 #487786ik hou em origineel voor belgie, dat ander blokje wil ik misschien wel tunen voor de dr optimaal te laten lopen.
heb alleen de inlaat vergroot op t moment.
ik rij nu trouwens iedere woendag richting het industrie terrein dus kan zijn dat je me op woensdag ziet langs rijden:)7 februari 2013 om 16:18 #464663update:
Tijdje geleden heb ik een zeer nette vario set gekocht van Al_bundy op dit forum.
heb meteen een malossi voorvario gekocht en gemonteerd.
echt heerlijk om met vario te rijden!

Verder heb ik nog mijn leovinci handmade opgeknapt en (poging tot) lasnaden er mooi opgebrand.

Ik ga nu maar eens de citta op zijn minst rijdend maken.
vanavond even naar de scooterzaak in de buurt om daar wat kleine onderdeeltjes te scoren.7 februari 2013 om 16:24 #464532kerel ben benieuwd naar de pics van de citta als die klaar is
7 februari 2013 om 20:00 #461427ziet der chill uitt
20 augustus 2017 om 11:03 #499863Hallo allemaal,
Na 3 jaar brommerloos te zijn geweest ben ik weer terug op het forum.
Wegens een hobbystop heb ik de brommers een paar jaar geleden verkocht. Maar nu de hobby kriebels er weer zijn heb ik weer een citta op kenteken gekocht.
Zoals het er nu naar uit ziet een hoop werk om er iets moois van te maken. maar aangezien ik nog niet veel ervaring heb met de citta’s dacht ik dat ik misschien via jullie ervaring en advies er iets moois van te maken.Hier een foto van de citta:

Het spuitwerk ziet er echt niet uit, en motorisch klinkt hij niet heel geweldig. (volgens mij hoor ik ook in de koppeling wat schurende geluiden)
De motorische plannen zijn als volgt:
– Het 70 DR Evo blokje wat ik nog heb liggen terug lopend krijgen in combinatie met de proma cc uitlaat.
– Eventueel een Si achterbrug voor wat meer stabiliteit i.c.m. de 70cc.
– Misschien in de toekomst weer een vario .De plannen voor het uiterlijk ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik wil in ieder geval sowieso de kappen allemaal vervangen en de (stoere) koplampspoiler er ook hebben.op mijn verlanglijstje staan nu de volgende dingen:
– Groen trekveertjes voor de koppeling
– zijstandaart (zit er nog niet op)
– trapas met voetstepjes
– kappenwerk
– Ander zadel er op (huidige zadel is gescheurd)
– Nieuwe velgen incl. bandjes (bandjes zijn zo oud dat het rubber gescheurd is)
– nieuwe vering (deze zitten los weet niet of dit normaal is?)Als iemand nog adviesen heeft voor een poelie bij deze setup dan hoor ik het graag. het gaat mij niet zo zeer om de snelheid maar wel om het lekker vlot optrekken en soepel rijden.
20 augustus 2017 om 11:48 #499864Mooi project, leuk dat je weer verder gaat waar je gebleven bent

Qua uiterlijk kan je natuurlijk doen wat je zelf wil, ik vindt zelf origineel mooi maar een ander vindt weer iets anders mooi.
Ik zou hem sowieso opnieuw spuiten want deze lijkt met 1 spuitbus in 1x zwart gespoten te zijn, en dat wordt nooit mooi :).
Wat wel bijzonder is zijn de velgen. Je ziet wel eens dat mensen hun velgen spuiten zonder de banden te demonteren, waarna de banden dus ook meegespoten worden. Bij jou Citta lijkt het omgekeerde gebeurt te zijn.
Je veren horen gewoon vast te zitten, deze veren zijn erg hoog en als een Citta zo hoog op de veren staat heeft dat meestal het gevolg dat de levensduur van de veren zeer beperkt is, ik zou ze vervangen voor de zekerheid!
Succes met dit project!
20 augustus 2017 om 11:52 #499865Heeey,
Iemand uit susteren, Ik heb volgens mij wat random dingen hier liggen voor een citta ik kan een keer langskomen om te kijken of je er wat mee kan. in iedergeval veel succes met de hobby 🙂~Maarten
20 augustus 2017 om 12:39 #499866maarten0606 :
Heeey,
Iemand uit susteren, Ik heb volgens mij wat random dingen hier liggen voor een citta ik kan een keer langskomen om te kijken of je er wat mee kan. in iedergeval veel succes met de hobby 🙂~Maarten
Hoi Maarten, ik heb jou Perso laatst ook gezien!
Ik heb ook nog het een en ander voor een ciao liggen, Misschien kunnen we wat ruilen.
28 augustus 2017 om 16:33 #499971update:
De Citta ligt volledig uit elkaar en is klaar om geschuurd te worden.
Ik heb inmiddels ook een Si achterbrug incl. kappen weten te bemachtigen (moet hier trouwens een Si of een citta zijstandaart op:ehh?). Ook het bromcarter met Dr evo cilinder uit elkaar gehaald.
Cilinder en zuiger zagen er nog goed uit. en tot mijn verbazing had ik een pinasco 43mm cilinderkop:o
Ik was eigenlijk op zoek naar iemand wat me motorblokje kan tunen op deze cilinder, maar werd door sommige geadviseerd om gewoon een speedengine aan te schaffen. dit is natuurlijk ook wel interessant..Is het ook nodig om een 43mm cilinderkop op de DR cilinder te zetten indien ik zo’n speedengine zou kopen? en is de standaard krukas ook gewoon bruikbaar?
Als iemand een mooie speedengine koop heeft hoor ik het graag!
Hier nog wat foto’s van de cilinder:

31 augustus 2017 om 00:56 #499989Ik zal een Si standaard monteren met een Si brug.
Ik zal betreft de aanschaf van een SpeedEngine de bal willen kaatsen en vragen wat je dan verwacht van deze carters? Ik neem aan dat je de DR evo nog zal willen blijven gebruiken? In dit geval zal ik op zoek gaan naar een persoon die de originele carters kan bewerken of dit zelf doen. Hier heb je evenveel plezier van en kost je waarschijnlijk ook minder. Ik heb overigens wel een setje nieuwe SE carters te koop of je vindt op mp nog wel mooie 2e hands SE carters.
De DR evo cilinders kunnen prima overweg met een originele Piaggio cilinderkop. Het is dus niet nodig een 43mm kop te gebruiken. Ik moet er wel aan toe voegen dat je daar een mooi Pinasco kopje hebt met centraal bougiegat welke voor hun Deps cilinders zijn bedoeld. Dit kopje lijkt erg veel op de Dr cilinderkopjes en zal het ook prima doen.
Een andere krukas hoef je niet aan te schaffen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.