Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Druppels olie? bij achteras
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door djm008.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 augustus 2008 om 08:41 #208591
Beste forummers,
Zoals jullie weten heb ik pas een Ciao mix gekocht. Hij heeft nu ongeveer 4 dagen stilgestaan, met de benzinekraan dicht overigens. Nu loop ik toevallig vandaag even bij de brommer in de garage langs en zien dat er ter hoogte van de achteras een paar druppels vloeistof zijn gevallen. De vloeistof was vettig waardoor ik dacht aan olie. Dit is overigens een mix die op mengsmeer loopt. Ook moet ik zeggen dat er geen originele mix kappen op de brommer zitten, waardoor deze achter ter hoogte van diezelfde achteras niet helemaal goed aansluiten.
Iemand enig idee waar deze druppeltjes vloeistof vandaan zouden kunnen komen? Ik kan zelf overigens niet zo 123 een echte vochtige plek onder de brommer ondekker ter hoogte van de achteras. Afgelopen maandag heeft de brommer circa 6 km gereden. Tussen de aankoop, vorige week vrijdag, en afgelopen maandag heeft hij dus ook 2 dagen stilgestaan na ongeveer een km of 20 rijden. Toen is er geen vloeistof gelekt.Alvast dank voor het meedenken.
22 augustus 2008 om 08:43 #220240In je achterwiel zit een achternaaf, hier zit je poelie op gemonteerd.
Misschien is de pakking niet meer zuiver van je achternaaf of is 1 van je keerringen een beetje lek.Je kappen hebben niks met het lekken te maken, die kappen houden inprencipe niks tegen.
Je kan je linkerkap er even afhalen en daar een foto van nemen, misschien zien wij een lekkage punt.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 augustus 2008 om 09:00 #220241Bij deze dan enkele plaatjes. Helaas niet haarscherp, maar dat zal wel aan de camera hebben gelegen. Overigens heeft de brommer tussen vrijdag en zaterdag niks gelekt.

22 augustus 2008 om 09:02 #220242ik had dit ook, ik had toen de naafdeksel niet vast genoeg gedraaid.
kan ook zijn dat je teveel olie erin hebt, en het na het rijden uit de overloop komt;)22 augustus 2008 om 09:03 #220243Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje huhum….A technisch ben…dus voor mij moet het een beetje in een lekentaal worden uitlegd…
22 augustus 2008 om 14:57 #220244Leg een karton onder je brommer.Dan kijk je loodrecht omhoog-of je hangt een loodje aan een dun draadje & je zoekt daarmee de lekkage op.
22 augustus 2008 om 15:43 #220245Volgens mij komt het bij de rem vandaan heb ik ook wel eens.
22 augustus 2008 om 15:45 #220246waarschijnlijk gewoon een lekkende pakking, opzich geen ramp want het loopt er nu niet bepaald met liters per minuut uit he.
leg er wat onder ter bescherming van je vloer, en als je eens tijd hebt kom je maar langs dan kijk ik er even naar.moet ik waarschijnlijk de naaf eruit halen en open maken, dus trek je er genoeg tijd voor uit (uurtje werk ofzo).
hij heeft bij mij een aardige tijd gestaan en geen druppel gelekt en zoals jij al zei, de eerste dagen lekte hij niet.@ Diac; oliepijl is prima, niet te veel, niet te weinig
22 augustus 2008 om 17:06 #220247Okey Fons, ik denk dat ik dan maar volgende week ofzo eens langsrij. Als het een pakking zou zijn, doet de brommer dan alleen lekken als hij gereden heeft, of ook als hij gewoon stilstaat…
Ik ben trouwens net met pa nog even onder de brommer gedoken. Het is smeerolie inderdaad die eruit komt. Ik weet nu ook waar de olie eruit komt. Ik heb dat op onderstaande foto´s rood gemarkeerd. Daar voel je een laagje olie zitten. Overigens staat de brommer schuin op de standaard. Weet niet of dat nog wat uitmaakt dat brommer naar een kant over held…
24 augustus 2008 om 14:44 #220264Hoe is het nu met je brommer? Nog steeds lekkend??
24 augustus 2008 om 17:50 #220265Ik denk eerder aan een keerring. Als het deksel goed zit, lekt hij niet zomaar.
24 augustus 2008 om 17:57 #220266neuh zal de pakking wel gewoon zijn, had hij eerder ook, maar toen heb ik de olie vervangen en natuurlijk ook meteen de pakking
daarna lekte hij niet meer, nu is het dus blijkbaar weer begonnen25 augustus 2008 om 15:50 #220272Helaas de brommer lekt inderdaad nog steeds. Ik was even hoopvol gestemd toen de krant droog bleef. Echter de olie bleek achter de kap gelopen te zijn…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.