Vespa-Ciao.NL
:: drukveer verwisselen

Home Forums Techniek Vario drukveer verwisselen

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

nog een tip als je het zelf allemaal los hebt en je de drukveer er weer in wilt doen. (in je eentje)

druk alles bij elkaar zoals t hoort (met 2 handen) leg dan op 1 kant van de platen je knie, en met 1 hand hou je ook de platen vast.
      nadat kan je de ring er goed opleggen en de moer er op draaien.
      zo is t mij altijd gelukt in me eentje en in de bankschroef weer vastdraaien en de borgring weer goed doen zoals ie hoort en de moer ook GOED vastdraaien.

Niet vast draaien zodat t schroefdraad kapot gaat want dan ben je fucked natuurlijk, gewoon kwartslag voor t knappen ophouden 😀

en als je moer los schiet tijdens het rijden, dan krijg je dit :

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

barry
      Donateur

Thijs_DR_Evo :
        Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met de gele veer. Rij er nu 1,5 week mee, dus das ook nog niet zo lang :D. Was idd wel een crime om em erin te krijgen, maar met een beetje spierballen was het wel te doen ;).
        Edjuh, je kan het beste die borgplaatjes/lipjes NETJES (waarschijnlijk toch al te laat :P) terug tikken, aangezien je deze boring echt hard nodig hebt. Doe je door een scherp schroevendraaiertje tussen de lip en moer te tikken, beetje ruimte maken door te wrikken, en vervolgens tik je em netjes helemaal plat.
        De moer is wat lastiger, ik heb zelf een luchtsleutel en dan stelt het geen k*t voor, met de hand is het erg klote. (heb ik ook al eens moeten doen toen mijn compressor kapot was) Je kan het beste even naar een garagebedrijf gaan met het ding, en vragen of ze em even los kunnen rammelen. Meeste monteurs zijn de beroerdste niet. Rammel het ding los, maar wel spanning houden op de schijven anders vliegen ze je om de oren :D. Veer vervangen, moer er weer terug op zetten en GOED vastdraaien, en weer borgen met het plaatje.

grz Thijs

dus ik schroef de mijne los,plaat tegen mijne kop & dit koste mij 5 draadjes op de spoedgevallen.Bijna linkeroog kwijt.
        Terug thuis verdergedaan & alles gelukt.
        Héél de boel reed niet goed,maar nog even een pintje gaan drinken,mooi weer,auto laten staan & mijn SI’KE gepakt.
        Jaja,1km verder ineens lawaai & blokkage.
        De veer had even de moer over de schroefdraad geduwd!!!!!
        80km/h,en dan zoiets.
        Ik,was dan nog bijna op mijn bakkes gevallen.
        Brommer op zijne poot gezet & een ganse plak olie eronder,dus goeiendag klok.
        NOOIT MEER EEN STRAKKERE DRUKVEER
        Toen heb ik deze geruild met forumlid LANGEN geruild voor een ninja uitlaat.
        Nu rijd ik nog steeds een 85km/h maar dan wel met een originele veer.

Edjuh
        Topic starter

Bedankt voor alle reacties!

Thijs_DR_Evo
          Bijdrager

barry :
            Héél de boel reed niet goed,maar nog even een pintje gaan drinken,mooi weer,auto laten staan & mijn SI’KE gepakt.
            Jaja,1km verder ineens lawaai & blokkage.
            De veer had even de moer over de schroefdraad geduwd!!!!!
            80km/h,en dan zoiets.
            Ik,was dan nog bijna op mijn bakkes gevallen.
            Brommer op zijne poot gezet & een ganse plak olie eronder,dus goeiendag klok.
            NOOIT MEER EEN STRAKKERE DRUKVEER
            Toen heb ik deze geruild met forumlid LANGEN geruild voor een ninja uitlaat.
            Nu rijd ik nog steeds een 85km/h maar dan wel met een originele veer.

Dat zijn inderdaad geen grapjes nee Barry… Zou het niet kunnen zijn dat de draad van je moer gewoon slecht (bot) is geweest? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die moer nu ook niet echt dik vindt, zeker niet als je indenkt wat ie moet houden. Foto van Flick zag er ook niet echt relaxt uit :P.
            Mag ik vragen met wat voor vario setup jij rijdt? Dus rolgewichten en zo, want de mijne kan nog veeeel beter qua topsnelheid.

barry
            Donateur

vooraan originele vario met 6 gewichtjes erin.Achteraan de originele met de gele trekveertjes van Malossi.
              De gewichtjes vooraan moet je zelf een beetje lichter maken.Dit geeft niets aan je top,maar je trekt beter , ook als bergop rijd schakelt je vario vlugger terug,en zo verlies je bijna geen snelheid.
              LET OP:
              Als veranderd van uitlaat kan het veel uitmaken of je in je voorvario lichtere of zwaardere gewichtjes monteerd.Maar dit moet je echt zelf uittesten,want ik kan hier moeilijk een uitsluitsel over geven.
              Komt je brommer niet op snelheid:
              -gewichtjes te licht.

Snap je het een beetje????

Thijs_DR_Evo
              Bijdrager

Ik snap wat je bedoelt. Dat het een hoop werk is om het ding af te stellen wist ik van te voren al toen ik eraan begon :P. Weet waar je aan begint zeggen ze wel eens hier in NL, gelukkig wist ik dat, en heb ik nog een ciao voor normaal dagelijks vervoer. Bedankt voor de tip in ieder geval!

grz Thijs

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.