Vespa-Ciao.NL
:: druk veer vervangen hoe doe ik dit?

Home Forums Techniek Mechanisch druk veer vervangen hoe doe ik dit?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dnyo5o
    Topic starter

zoals de titel al zegt ik wil mijn drukveer van me achterkoppeling vervangen voor een gele.
      alleen is mijn vraag hoe doe ik dit?

Docs
      Donateur

daar is een heel mooi apparaatje voor, die dingen zijn bij alle scootershops wel te krijgen:

hier klem je de koppeling tussen, en dan draai je de grote moer die op de koppeling zit(hier rechts) los met een baco(of je meot toevallig zo’n grote sleutel hebben)
        draai je dit ding uit elkaar, en kun je de veer heel makkelijk vervangen

je kunt hem ook tussen de bankschroef zetten(in plaats van de klem) maar dan kun heel slecht bij de moer

zonder klem is zeer af te raden, dan krijg je namelijk je poulies en de veer om je oren:P:P

.-{2F4OV}-.

Gwoon in bankschroef zetten (met koppelingsschoentjes) en dan de moer losdraaien met een baco. Een tweede iemand met 2 handen aan beide kanten de schijven vast laten houden zodat ze niet om je oren vliegen. Kan gemakkelijk met de hand tegengehouden worden (met handpalm aan moerkant). Lukte me zo ook goed met de rode drukveer van malossi:thumb

diac
          Bijdrager

kan ook makkelijk in je eentje hoor, Sil 😉
            de gele drukveer is niet zo sterk.
            maar met deze manier kan je wel je koppeling lichtelijk beschadigen, als je zo’n ding kunt krijgen want docs911 laat zien zou ik me dat mooi gaan kopen 😉

Dnyo5o
            Topic starter

ja zo ding is wel tekrijgen maar kosten ook ongeveer 25 euro:P

Docs
              Donateur

ja klopt:P ze kosten wel 25eu
                http://www.scootparts.nl/epages/Scootparts.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/09un02

maar ze zijn zeer handig, hebt zo in 5 min je veer verwisseld

Histor
                Bijdrager

Ik krijg die moer er easy af, zonder apparaat maar hoe krijg ik de veer er uit:? die lijkt aardig vast te zitten

Honda_mbiloss
                  Bijdrager

trekken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.