Vespa-Ciao.NL
:: Drijfstang afmetingen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Drijfstang afmetingen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

goedguus
    Topic starter

Ik ben op zoek naar de afmetingen van het big end van een vespa drijfstang.
      Voor mijn sprocatti project ben ik nu namelijk op zoek naar een drijfstang die 91mm lang is en dezelfde big end heeft als die van een vespa.

Misschien is er iemand die toevallig weet waar ik zo’n drijfstang kan vinden?
      Pen 12 91mm lang en dus dezelfde afmetingen bij het big end lager.

Martino
      Moderator

Ik kan het nu niet direct voor je nakijken gezien ik niet thuis ben, maar er staat me bij dat een simonini 46mm slag kruk een drijfstang heeft met deze lengte. Je hoort hier later meer over mocht niet iemand anders deze alvast op kunnen meten.

goedguus
        Topic starter

Nouja ik heb al een 44slag krukas alleen die drijfstang was dus 4mm te kort.
          En aangezien ik er ook een kick asje op wil hebben wil ik meteen de drijfstang erbij laten persen 😉
          Dus ben specifiek op zoek naar een drijfstang.
          Tenzij iemand zo’n drijfstang heeft in een krukas die gesloopt mag worden ofzo..

twinboxer
          Bijdrager

Frees 4mm van de cilindervoet af dan ben je klaar.

goedguus
            Topic starter

Durf ik niet aan omdat ik bang ben dat dan het LC gedeelte open komt te liggen..

twinboxer
              Bijdrager

4mm van het carter?

Of 50/50

Martino
                Moderator

Heb de drijfstang van 2 verschillende 46mm Simonini krukassen nagemeten welke beide 91mm zijn. Wil je bijv. niet iets van carter of cilinder halen dan zijn deze drijfstangen dus geschikt.

goedguus
                  Topic starter

Enig idee waar ik zo’n losse drijfstang zou kunnen vinden?

ArvidW
                    Donateur

Sil heeft er als het goed is nog een van zijn kapotte Simo07 krukas. Ik zal hem wel ff vragen.

Edit: Maar deze heeft geen std vespa pen maat…

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

goedguus
                      Topic starter

Welke pen maat heeft hij dan? want ik heb zelf eigenlijk pen 13 nodig..
                        En anders pen 12 en dan koop ik er een pen 12 zuiger bij

ArvidW
                        Donateur

Volgens JMPB P12

Maar om eerlijk te zijn weet ik niet of de drijfstrand ter hoogte van het big end lager de juiste breedte, diameter, enz heeft om op een std kruk te zetten. Het lijkt erop dat hij breder is.

Edit: Ik vermoed overigens dat een standaard simo “oud” drijfstang van een 44 of 46slag krukas al het geweld van jouw MHR cilinder niet aan kan. Kijk maar eens hoe smal die drijfstangen zijn. Ze zijn bekant nog dunner dan een originele:

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

goedguus
                          Topic starter

Kom er net achter dat de drijfstang van een zundapp ook 91mm lang is en die lijkt er aardig op..

Weet alleen niet welke pen maat dit is..

hansieb
                            Moderator

Misschien heb je hier nog wat aan, wel 90mm (durf niet te zeggen of die past) ? http://www.parmakit.nl/contents/nl/d1967.html#p3656

Onderaan de pagina:

Drijfstangset – Con Rod Kit – Pleuelsatz Parmakit GP 1 EVO – met Verzilverde Big & Small End Kooi + 2 x 0.5 mm + 2 x 1.0 mm Aanloopschijven
                              Drijfstanglengte 90.00 mm
                              Big End Pen diameter 18.00 mm
                              Pistonpen diameter 12.00 mm

goedguus
                              Topic starter

Thanks hansieb maar de drijfstang die er boven staat heeft een big end pen diameter van 16.00mm
                                Welke maat heeft een vespa drijfstang dan?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.