Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Driehoeklager gaat steeds kapot
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Magnus01.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 mei 2020 om 19:43 #797471
Ik heb deze week al 2 keer gehad dat mijn driehoeklager kapot ging. Ik zag net gewoon de kogeltjes er uit vallen… Dit kan toch geen toeval zijn, hoe voorkom ik dit?
16 mei 2020 om 20:47 #797473Door een van onze driehoekslagers te kopen 😎
https://www.mopartswebshop.com/moparts-racing-bearing-plate.html
16 mei 2020 om 21:33 #797477Natuurlijk zal de kwaliteit ook een issue zijn.
Maar als het lager al na een paar dagen uit elkaar valt, dan zal er ook wel iets anders aan de hand zijn. Mis je niet ergens een onderdeel zodat je nu alles onder hoge spanning zet?
Een overbelast lager, die gaat ’t niet lang doen!16 mei 2020 om 21:44 #797479Twee keer een nieuwe van dezelfde leverancier? Dan kan het gewoon barslechte kwaliteit zijn.
Ik zou niet weten wat er verkeerd te monteren valt, maar mócht er iets fout zitten en deze fout steeds herhaald worden, dan gaat zo’n fancy aluminium race ding je ook niet helpen.
Ik heb wel eens stukgelopen lagers gezien, maar pas na vele jaren en kilometers. Een nieuw lager moet lang, heel lang meegaan. Als je alleen flutkwaliteit kunt kopen, monteer je beter een gebruikt/tweedehands origineel Piaggio lager.16 mei 2020 om 21:51 #797481Je kan toch een nieuw dicht SKF lager er in persen.
Of deed je dat al steeds?
Ipv steeds zo’n kant en klaar goedkoop ding kopen.Als je de klok met wiel en al monteert en alleen de linkerkant vastzet met de twee grote bouten,
kan je rechts dan de bouten simpel indraaien in het driehoekslager of moet je kracht zetten om de gaten van het driehoekslager en het frame gelijk te krijgen?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 mei 2020 om 22:27 #797485Beide waren van gesloopte brommers, gewoon oude piaggio lagers die ik nog had liggen. Alles beide keren goed vast gezet en monteren ging moeiteloos, mijn achterbrug is ook nog recht. Vandaag reed ik lekker rond hoor ik opeens een tering herrie en zie ik een klein gaatje in mijn rechter brug kap, een kogeltje was er door heen geknalt 😕
Kon nog naar huis rijden maar hij trok af en toe naar rechts.Mijn Citta is wel echt een versleten en roestige daily driver die mij dag in dag uit overal heen moet brengen en er gaat vaak wat aan stuk, maar 2 keer een driehoeklager in een week klopt niet.
16 mei 2020 om 22:34 #797486Twee keer pech met een (oud) gebruikt lager.
Dat kan ja.
Nu gewoon een nieuwe nemen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 mei 2020 om 00:53 #797493Ik heb wel eens stukgelopen lagers gezien, maar pas na vele jaren en kilometers.
Een nieuw lager moet lang, heel lang meegaan.
Zo’n driehoekslager zou toch heel lang mee moeten gaan.
Bij mij zit er nog steeds het lager in van de 1e montage in 1973.
Oke, inmiddels iets roestig, maar draait nog steeds prima!17 mei 2020 om 01:42 #797496Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze stuk gaan en ik heb 7 Citta’s, 2 Si’s en een Boxer gehad en opeens heb ik het 2 keer in minder dan een week. Lijkt me geen toeval, maar ik heb nog een Piaggio lager liggen en nou maar hopen dat die het niet begeeft.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.