Vespa-Ciao.NL
:: Drastisch afname in vermogen na enkele km vol gas

Home Forums Techniek Problemen oplossen Drastisch afname in vermogen na enkele km vol gas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jonny10
    Topic starter

Als ik vol gas rij zal na een paar kilometers me vermogen zo dadelijk afnemen dat ik een klein heuveltje niet meer op kom. Nu heb ik gister op volle snelheid 8km naar me werk gereden maar na 1km deed ik dat met iets van 40% vermogen en 25km/u op de teller. Ik kan even stoppen en wachten, dan heb ik weer vol vermogen. Maar de tijd dat ie dat volhoudt staat gelijk aan de tijd die ik wacht.

Nu heb ik op de terugweg (en vandaag weer 45km) zo’n 30km/h gereden en dat houd het probleem in toom. Als ik een stukje vol gas rij merk ik dat hij een seconde inhoud als ik weer gas geef. Als ik vol gas zou blijven rijden sta ik na een tijdje bijna stil.

Heb me sproeier maat van 62 naar 56 verlaagd, maar heeft niks uitgemaakt. Het probleem komt trouwens ook voor in de eerste minuut na starten, als hij stil heeft gestaan.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik ben iig van plan deze week me zuigerveertjes te vervangen.

ArvidW
      Donateur

Alle koelkappen gewoon gemonteerd? Benzinekraan loop goed door?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Jonny10
        Topic starter

Koelkap zit erop, ik vol er warme lucht af komen als hij draait. Ik heb sinds kort een nieuw kraantje gekocht en die loopt consistent door. Op reserve rijden maakte geen verschil.

@CiaoRacing, zal ik doen 😉

SuperSi
          Bijdrager

ook even je carburatuer schoonmaken.
            mischien zit daar wat troep in waardoor het niet doorloopt
            heb ik ook wel eens gehad

Jonny10
            Topic starter

Waarschijnlijk is dit enige verklaring: Zo’n ring verdwijnt toch niet zomaar? 😛

steve
              Bijdrager

Ho ho das nie zo nttjs he wat heb je gedaan?

Jonny10
                Topic starter

Ik had het blok een tijd geleden overgenomen. De eigenaar zei dat ik als ik tijd had de zuigerveertjes het beste even moest vergangen. Er zit ook een beschadiging op de rand, alsof er met een schroevendraaier op getikt is. Dus ik heb een nieuwe zuiger besteld. Tot dat binnen is ga ik de rest van het blok eens verkennen en oppoetsen. Heb al een kilo troep van de kop af geschraapt :/

steve
                  Bijdrager

ja idd das niet zo best

Jonny10
                    Topic starter

Ik heb een vraagje… ik heb een nieuwe zuiger erop gezet. Eerste keer dat ik het doe, ik heb de zuigerveren die erbij kwamen erop gezet. Ik weet dat ik de ring moet vastknijpen en dan de cilinder in schijven. Maar dat lukt me met geen mogelijkheid, als de bovenste ring te groot is. Het is maatje 38.2, ben ik te ongeduldig of doe ik iets verkeerd?

Turbociao
                      Donateur

Misschien je cilinder omdraaien?

hansieb
                        Moderator

Bovenste veer is toch een L veer? Heb je die wel goed gemonteerd ?

Jonny10
                          Topic starter

Turbociao :
                            Misschien je cilinder omdraaien?

Wow… dit kan enig verschil maken ja.

Turbociao
                            Donateur

En passen je zuigerveren wel los in de cilinder,zonder zuiger zeg maar

yellowcitta
                              Bijdrager

De bovenste veer lijkt mij inderdaad ook een L veer , en als ik het goed zie zit die inderdaad verkeerd om.
                                Tenminste zo ziet het er naar uit als je naar de sluiting ervan kijkt.

En volgens mij zit de zuiger verkeerd om? de openingen van de veren moeten tog altijd boven zitten?
                                zoals ik zie op de foto zitten de openingen aan de kant waar maar 1 tapeind zit en die zit toch bij de uitlaatpoort?

Jonny10
                                Topic starter

Zuiger zat ook inderdaad verkeer om, nu zo gedraaid dat de uiteinde van de veren geen spoelpoort raken. Cilinder verkeerd om, zuiger verkeerd om, naab award!

Ik heb nu alles weer in elkaar gezet, en is me grond aansluiting op me carter afgebroken toen ik die weer omhoog wou buigen. Ik heb het er 3 keer terug op gesoldeerd maar is niet sterk genoeg. Ook van blik wat geprobeerd te maken maar dat was ook niet denderend. Echt lullig!

Morgen naar de stad en hopen dat ze die dingen los verkopen!

Ook is me onderste pakking een wat andere maat, hij is gelijk aan deze:
                                  http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/pakkingen/voetpakking-citta-ciao-groot.html
                                  Die heb ik bij de lokale brommerzaak gekocht. In principe dekt die wel, maar niet zoals de cilinder vorm, is dat een probleem?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.