- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door EvoCiao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 oktober 2011 om 14:02 #200808
Denk dat je buxy niet hoeft uit te leggen dat je een “bewerkte” mina 70dr nooit zo snel kunt krijgen als een 2f4r cilinder. Dat “snapt” die wel.
Stap 1 is eerst maar eens bepalen welke cilinder je hebt, gros van de 43mm DR cilinders is gewoon de EVO versie. Zie tuning -> cilinders.
22 oktober 2011 om 14:18 #200809oke. bedoel het ook niet verkeerd he. daarom ik weet over vespa cilinder heel weinig af.
dan vind ik niet dat je hoeft te zeggen van iemand die sbo heeft gedaan moet dat wel weten.
🙂 snap het wel maar het hoeft niet.ik zal dinsdag wel ff een post hier bij zetten met me cilinder en wat ik van plan ben :).
wil namelijk een C16 of een yasuni R er onder gooie (ik weet veel zeggen het werkt niet enz enz maar ik vind het een heel stuk mooier uit zien. ) of weeet iemand een uitlaat die er uit ziet als terugloop alleen wel geschikt is voor deze soort brommer )
22 oktober 2011 om 15:19 #200801Misterd11 had een leovince zx van een ludix onder ze brommert gefikst
ritze had er 1 open gezaagd en pas gemaakt
en member “leovince” heeft met een verloopt stukje een turbokit R onder ze citta gebouwd22 oktober 2011 om 15:45 #200802ik heb me gewoon bij een van mijn oude cilinders gewoon de flens afgezaagd en de flens van mijn yasuni er op gelast was 2 min werk en werkt nog steeds 🙂
maar wat voor toeren draait een Dr evo tuned
?
ong22 oktober 2011 om 16:19 #200671Tja, zal nooit gelijk zijn.
Ik zou zeggen ga er mee aan de slag en dan krijg je op de meeste vragen antwoord;)22 oktober 2011 om 16:29 #200672Ja ik heb een zx van een ludix omgelast , en ik vindt hem zeer fijn rijden, i.c.m. stnd getund carter, stnd dr evo, 13/13, vrio 1 op 13,5 vertnding en 90mm schijven heb ik een top gehaald van 87,6of 89,6 ( is alweer een tijdje terug:p)

By misterd11 at 2011-05-2322 oktober 2011 om 17:23 #200708@Evociao
Nu snap ik beter wat je bedoeld.
En om daar kort in te zijn, alle vespa cilinders liggen met deze poort hoogtes vrij gelijk.
Je kan alle cilinders voor vespa betitelen als laag of mid toerig.
Maar zowel de oude 43Dr als de 43Dr evo zijn beide goed te tunen en zullen na tuning elkaar ook niet veel ontwijken.22 oktober 2011 om 17:31 #200709leuk dingetje. maar dan nog ff een andere vraag dit is wat ik wil gaan maken ( kom alleen een Rs50 voorvork in )
waar kan ik deze poedercoaten ( omgeving voerendaal, maastricht ,heerlen ) en wat kost het ong.
en kunnen ze Ral 4003 spuiten ?
das namelijk de kleur voor de velgen. en Hoogglans wit weet de Ral daar niet voor. Leek op Poedercoaten.MZZZL
@ speedbuxy
oke dan liggen we op een lijn. was niet lullig bedoelt of wat dan ook..
maar dankje voor je uitleg. toch weer wat geleerd van daag :).
maar is hier in de buurt een shop die vaak dingen voor vespa op vooraad hebben. denk aan veren voor de voorvork enz enz. die kleine kut dingetjes spietjes etc ….Omgeving Voerendaal,heerlen,sittard,geleen,
22 oktober 2011 om 17:51 #200810er is een powdercoat topic op deze site.
moet je ff de zoek knop gebruiken.
meestal kunnen dat soort bedrijven wel ral kleuren spuiten22 oktober 2011 om 17:53 #200793ja , maar supersi, maastricht en omstreken staat er geen van. Want ik wil namelijk ook mun volgende brum loate coate (: ,
22 oktober 2011 om 18:16 #200811daarom vraag ik het =p heb al gezicht =p.
Ik respecteer de egels namelijk ook mzzl.Dus als iemand wat weet.
Bdw hoe verstevig ik fatsoenlijk de achterbrug waar je wiel in zit.
Dat die niet krom trekt.Wil je er een beetje rekening mee houden dat dit geen persoonlijk vragen topic word.
23 oktober 2011 om 18:02 #200590daar maak je een mooi perso voor (doen dus:P)
als begin punt van een DR EVO 43 cilinder:
ori blok bewerkt voor dr evo
cilinder origineel dr evo 43
std snor kruk (ja snor kruk)
polini top one uitlaat.
vario malossie + 100mm @ 10.5/1gaf bij mij een snelheid van 76 km/h op 7950 toeren
voor een wat beter blokje:
DR evo LC 😛
malossi reedvalve (flowed)
19mm carb phbg @89
4 kleps membraam middel
vario…
omgelaste scoot pijp
dmp kruk (volle wang zou beter zijn i.v.b. met druk)gaf mij 84/88 km/h @ 10160 toeren en 11640 toeren onbelast 😛
dus met tuning zou je toch richting de 80/85 kunnen gaan, misschien wel 90 maar dat denk ik niet (met een std vespa blok)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 oktober 2011 om 22:38 #200817oke.. Dankje ritzze. je komt van bor ? … Vroeger had je speedfight of niet ?.
Maar waarom een snorkrukas ?
Blijven de wangen dan langer open of wat…
Ben niet thuis op het vlak van krukas gestuurde cillinders/zuigers.
Maar niet lullig bedoelt ik rijj nu met mijn vespa.Dr65 ( getuned )
std carters inlaat getuned.
Brom krukass.
13/13
rij ik al 73 echte.
Dan heb ik wel een yasuni R er onder.Heb de flens van de cilinder afgedraait tot een passing met ee bus.
De bus verwamt zo dat i er over heen kon net en laten koelen..
Toen de flens er op gelast en viola hie werkte.Ik moet zeggen die proma en hande made krul pijpjes trek ik er flink uit zo wel als.
Trekken als snelheid… rij met de normale poelie. 75 is dat volgens mijmaar als jullie zeggen dat het niet kan maak ik een filmpje met gps…
Maar morgen haal ik nog een vespa op in vaals of aa die kante en dan maak ik een perso aan…
Word een leuke projectje whopaaaa xd mazllll
oja ps wanneer beginnen ong de meetings hier van het forum da heb ik een deadline =p
24 oktober 2011 om 05:10 #200818yess ik woon in bor, jij ook?
haha ik had een super snelle keeway f-uckt 50 die 30 liep 😛
ik had toen geen brom krukjes meer en heb een snor erin gedaan, die gaat eerder open en vroeger dicht als het goed is,
met een brum kruk zou je meer top speed moeten hebben en met een snor flink power onderin:P73km/h lijk mij wel kunnen met die setup. dat haalde ik ook ongeveer alleen met een andere uitlaat en geen getune aan de cilinder.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 oktober 2011 om 17:39 #200820Oke nee mijn vriendin woont in bor :p
Nou ik ga zo mijn vespa ophalen , en dan kan ik vrijdag beginnen met lassen….
Ik maak me een deze dagen een perso aan en dan ook een projecte page als dat kan.
Mzzl -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.