Vespa-Ciao.NL
:: Dr Evo cilinder tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Dr Evo cilinder tunen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Bijdrager

Bas94 :
      dus 28mm in totaal? en ophogen e.d?

Ik zou niet veel breder gaan nee, 30 is wel de grens denk ik.
      Ophogen heb ik al gezegd, timing van 180 graden. Oftewel 90 graden na BDP openen en 90 graden voor BDP sluiten. Maar ik zou dit rustig opbouwen, niet in één keer naar 180 gaan want als het tegen valt heb je pech.
      Verder gewoon mooi ovaal maken zodat de zuigerveren mooi terug geduwd worden in de zuiger.

ArvidW
      Donateur

Tom ciao :
        @ Arvid:
        Heeft het echt zin om de boosters te verbreden?

Amper, die tijd kun je beter in uitlaatkanaal en poort steken.

@Ripe, mijne stond op 186gr en 32mm poortmapbreedte maar dat raad ik niemand zonder fatsoenlijke zij-inlaat en varioset aan.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Bas94
        Bijdrager

ophogen ga ik niet doen, snap niet veel van het timing gebeuren :bloos uitlaatpoort gaat wel onder de loep 😉

eidos
          Donateur

Ben ook steeds een beetje meer bezig om meer prestaties uit een cilinder te krijgen. Is er veel prestatie winst met deze bewerking? Kan de spoelpoorten nu nog niet groter en breder maken omdat ik nu niet mijn Speedengine uit elkaar kan halen om hem daar dan op te bewerken. Dit gebeurd in de toekomst wel! Het uitlaat poort kanaal heb ik ook wat groter gemaakt. De uitlaat poort ga ik wss ook nog wat mm’s groter maken.

Edjuh
            Bijdrager

Bas94 :
              ophogen ga ik niet doen, snap niet veel van het timing gebeuren :bloos uitlaatpoort gaat wel onder de loep 😉

Hier een linkje over poortmap maken, leer je ook over timingen.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.