Vespa-Ciao.NL
:: DR Evo Cilinder repareren

Home Forums Techniek Problemen oplossen DR Evo Cilinder repareren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mathijs16
    Topic starter

Hallo,

Ik zal eerst even uitleggen wat er gebeurt is:

Bij het vergroten van mijn uitlaatpoort van mijn DR Evo ben ik per ongeluk te ver gegaan. Ik ben namelijk zover gekomen dat ik bij mijn tapeind ben doorgefreest.

Er zit nu een klein gat in mijn uitlaatpoort waar gassen en bezine weg kunnen lekken via mijn tapeind.

Mijn vraag is is dit te repareren met kneedbaar staal, ik denk zelf dat dit wellicht te proberen is.

Of kan ik beter een andere cilinder kopen?

Alvast bedankt,

Mathijs

ArvidW
      Donateur

Gat in tapeind erg ? Nee hoor

Ik heb het tapeind zelf stuk vlakgeslepen om flow te verbeteren.

Ringetje onder het moertje bij de kop doen en alles is prima :thumb

Dat je erdoorheen bent gegaan betekend alleen maar dat je goed bezig bent;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Edjuh
        Bijdrager

Het bison kit spul wat ik gebruik is tot 100 graden bestand, uitlaatgassen hebben een temperatuur rond de 500 graden, dus ik weet niet of het zou houden?

Wat ik met afvraag is, is het wel zo erg, als je de kop goed aandraait, misschien met een pakkingring oid dan zal er niks weglekken denk ik, tenminste niet de lucht in.

Mathijs16
          Topic starter

Ok,

Maar toch lekt er tijdens het rijden steeds benzine en gassen weg. Maar dit komt denk ik omdat mijn oude papieren pakking verrot was en ik er alleen vloeibaar pakking voor terug gesmeerd heb.

Hij lekt dus in feite bij mijn voetpakking bij mijn tapeind.

Hoe kan ik die lek nu voor komen?

ArvidW
            Donateur

Papieren pakking monteren.

Ik rijdt al 300km met een enorm gat in het tapeind van mijn AW50 en heb geen lekkage bij de voet 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Mathijs16
              Topic starter

Ja dan doe ik dat, want die vloeibare pakking werkte echt voor geen meter. Dan stop ik er een nieuwe papieren pakking tussen.

En als het goed is lekt hij dan ook niet meer bij de voetpakking toch?

sieger
                Bijdrager

als het goed is niet maar al ik jou was had in voet en koppakkings vervangen;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.