Vespa-Ciao.NL
:: DR 43mm Tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden DR 43mm Tunen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

frf
    Topic starter

Heeft iemand ervaring met het tunen van een DR 43 mm zoals :

uitlaatpoort groter maken in de breddte of hoogte….
      zuiger tuning(o.a poorten groter maken inlaattraject langer maken etc.)
      verdere poorterij.

wat is hier nog allemaal aan te tunen want kan niet veel vinden op het forum.

ciaoracer
      Bijdrager

Ga maar eens rondneuzen in Arvidw zijn special.:thumb Daar staat wel een hoop info die jij kunt gebruiken.:D

superindo
        Bijdrager

ik heb net krukas uitgevijlt volgens boekje van polini.
          je kunt inlaat uitvijlen en de poorten bewerken idd

frf
          Topic starter

ja maar inlaat en krukas heeft niks met de cilinder te maken en wil graag mijn carter standaard houden….

ben inmiddels al druk bezig uitlaatpoort compleet polijsten….. zo glad als een spiegel :con

Spoelers zijn strax aan de beurt alleen is wat moeilijker omdat daar erg veel bramen oid. op zitten die eerst weggeschuurt / weggefreest moeten worden ik ben bezig met erg fijn freesje zorda dat klaar is nog mooi glas maken met een fijn schuursteentje en dan polijsten vraag me af of dit veel prestatie winst gaat geven….. ?

maar goed het is ook nog een leerproces…..

ben er ook achter gekomen dat ik met een malossi zuiger rijdt :con

dus dat is straks het eerst wat ik ga veranderen,,, even een Dr zuiger bestellen en die poorten een milimetertje omhoogbrengen…

wie heeft er nog meer tips…

Daan777
            Moderator

poorten omhoog brengen.. kun je ook doen met een ophoogplaatje van 1mm.
              Veel makkelijker.

Crullie
              Donateur

Als je je carter met rust laat zoals je zegt dan heeft het weinig zin om de cilinder aan te pakken, wat heb aan grotere poorten als je de spoelers en inlaat van het carter gewoon klein laat en dus niet de spoeling kunnen leveren voor de grotere poorten van je cilinder. Het zal een klein beetje helpen maar het heeft meer zin om inlaat en spoelers van je carter ook te doen.

TICKLING BARN
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.