Vespa-Ciao.NL
:: door hogere achtervering blijft mijn citta niet meer stabiel staan

Home Forums Techniek Problemen oplossen door hogere achtervering blijft mijn citta niet meer stabiel staan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

borisb
    Topic starter

ik heb grotere achterveren op mijn citta gezet en hierdoor komt het frame ook hoger te zitten. dit zorgt ervoor dat de middenstandaard niet goed meer op de grond komt waardoor hij onstabiel is en makkelijk omvalt. zover ik weet zijn er ook geen verschillende maten middenstandaarden, hoe fixen jullie dit?

Dustin
      Bijdrager

Hoi Boris, ik had dit probleem ook. Ik heb de onderkant/ pootjes van het bokstandaard er af geslepen, een stukje buis er tussen gelast, en daar de pootjes weer op gemaakt. Werkt super, en blijft stevig! Je kunt natuurlijk ook gewoon een zijstandaard kopen.

IMG_2708

borisb
        Topic starter

ik had ook een zijstandaard gekocht maar dan staat hij te schuin en daardoor ook niet meer stabiel. jou optie klinkt ook goed maar heb alleen geen lasapparaat. maar mischien kan ik het wel ergens laten doen.

Wilk1985
          Moderator

Een zijstandaard is in dit geval niet zaligmakend, aangezien de Citta dan erg ver overhelt en de zwaartekracht hem ook zal laten vallen. OF je zal de hoek van de zijstandaard moeten aanpassen, dat heb ik een keer gedaan met zo’n goedkope zijstandaard en die heeft dat niet erg lang volgehouden.

Met een Buzetti zijstandaard ben je al een stuk beter geholpen maar zie die maar eens te vinden in 2018.

Om antwoord te geven op je vraag over hoe dit te fixen: Koop in plaats van langere veren gewoon kortere veren van een betere kwaliteit. Rijdt een stuk lekkerder, je Citta valt niet meer van de standaard, je krijgt minder troep bij je blok en het ziet er naar mijn mening ook een stuk beter uit maar dat is een kwestie van smaak.

Jelle
            Moderator

Je kan nog opzoek gaan naar een bokstandaard van een bravo/superbravo, die is hoger.
              Of een zijstandaard monteren van een Si.
              Succes.
              En wat Wilk zegt lagere veren rijden beter. Althans alles hoger dan 28 cm rijd minder.

2

Wilk1985
              Moderator

Ik ga hier je vraag beantwoorden die ik van je over PM kreeg, aangezien ik denk dat er wellicht meerdere mensen deze vraag hebben:

Ik heb geen idee waar je die tegenwoordig nog kan vinden, je kan hier een GZ topic aanmaken of je zal goed de verschillende webshops moeten doorspitten zo heb ik ze ook uiteindelijk gevonden. Die shop waar ik ze toen vandaan had heeft ze nu niet meer in ieder geval.

Ik heb geen ervaring met de Bema achterbrug, ik heb hem zelf op een JMPB brug en daarop past het met kleine aanpassingen.

Ik rij zelf momenteel met de schokbrekers die jij besteld heb en ik ben er tevreden over!

Hi Wilk!

Ik had een vraagt m.b.t. je reactie:
                Met een Buzetti zijstandaard ben je al een stuk beter geholpen maar zie die maar eens te vinden in 2018.

Hoe/waar kan je deze vinden en zijn deze te monteren ZONDER aanpassingen op een verstevigde achterbrug van bema?

Ik heb deze namelijk besteld: YSS High Performance Pro-X 280MM

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.