- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 augustus 2017 om 02:24 #499991
FonS :
Ik heb het al eens aangeboden…FonS :
Volgens mij wonen we niet ver van elkaar dus als je daar hulp bij nodig hebt, kan ik je eventueel wel op gang helpen.Ik heb ook een lagertrekker om de lagers op de goede manier te verwijderen.
Ik heb nog nooit met een verfstripper een blok uit elkaar gehaald, geen idee of het werkt (heet genoeg wordt). Altijd een gasbrander gebruikt.
Ik wil nooit anderen lastigvallen met mijn problemen maar misschien toch wel handig om eens hulp te vragen. Ik ga vanmiddag weer aan de slag dus als je echt graag wil helpen zou ik dat alleen maar fijn vinden!
De verfbrander wordt 220 of 550 graden (naar gelang de stand), heb erop gespuugd en het was echt loeiheet dus dat zal het probleem niet zijn. Wat wel een probleem is is dat ik mijn bankschroef nog steeds niet binnen heb maar die heb ik tot nu toe nog niet gemist :p
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 08:52 #499993Oke probleem 3.. mijn vriend is nogal wantrouwig naar vreemden die mij zomaar willen komen helpen met de Citta en zegt dan ook dat hij het niet vertrouwd 😑 misschien kunnen we even in de pm wat gegevens uitwisselen @FonS.
Misschien kunnen we hem overtuigen dat er wel nog gewoon aardige mensen zijn die iemand willen helpen<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 12:33 #499994Oke ben weer ff bezig geweest. Kleine carter is er nu af, hoera! Mijn krukas zit nog vast in het grote carter en ik weet niet hoe ik die er nu uit krijg. Heb al opgestookt maar durf niet te veel kracht erop te zetten.
Keerring zit er nog in, ik weet niet of ik die er dan eerst uit moet halen.. Geprobeerd maar lukt ook niet 😂EDIT
Krukas is er nu ook uit maar er zit nog steeds een lager vast, die c3. Ik laat hem even afkoelen en dan probeer ik het nog eens. Tot nu toe heeft dat steeds gewerkt!
Maar als die eruit komt zou dat betekenen dat ze eruit zijn gekomen zonder trekker!! Dat is toch top!
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 14:16 #499995Keerring kan je er uit wippen met een schroevendraaier.
Deze is toch niet meer herbruikbaar dus een beetje ruw zijn kan best31 augustus 2017 om 14:42 #499997SuperSi :
Keerring kan je er uit wippen met een schroevendraaier.
Deze is toch niet meer herbruikbaar dus een beetje ruw zijn kan bestJa had ik al geprobeerd en lukte niet. Ik ben nu slechts 1 lager verwijderd van de overwinning.. wil echt niet uit het grote carter komen..
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 14:56 #499998als je het carter heet genoeg stookt zal het lager er wel uit willen(zonder geweld).
Ik doe het zelf ook altijd met zoon hitte faun en nog nooit problemen mee gehad.de lager om de krukas is een ander verhaal. Deze zal je moeten verwijderen met een lagertrekker of 2 beitels/schroevendraaiers.
31 augustus 2017 om 15:07 #499999Misschien ben ik niet duidelijk;
De lager die normaal om de krukas zit, zit nog vast. Dus niet óm de krukas maar ín het grote carter. C3 lager dus.De keerring is er wel al uit dus je zou denken dat je m er zo uitduwt.. De buitenste lager is er af.
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 15:11 #500000Als hij nog in het carter zit. Gewoon heet stoken dan moet hij er zonder moeite uit willen. (ook met een hitte gun/verfbrander)
Een oven /gasfornuis is ook nog een optie. Alleen met een gasfornuis moet je erg oppassen dat het erg snel gaat.31 augustus 2017 om 15:13 #500001Frankp :
Als hij nog in het carter zit. Gewoon heet stoken dan moet hij er zonder moeite uit willen. (ook met een hitte gun/verfbrander)
Een oven /gasfornuis is ook nog een optie. Alleen met een gasfornuis moet je erg oppassen dat het erg snel gaat.Zal het nog maar eens proberen dan… heb al 3x gestookt nu haha
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 15:44 #500002soms heeft hij wanneer hij nog een klein tikje nodig maar in principe moet hij er gewoon uitvallen
31 augustus 2017 om 18:17 #500003Zelfs verhitten en met brute kracht meppen geeft geen succes.. dat ding zit muur en muur vast..
<3 Javad
Dondersteen Citta31 augustus 2017 om 20:35 #498722Als een lager in het carter blijft zitten, in plaats van op de krukas, is de kans op een ingesleten krukas groot. En in het kort houdt dat in: oud ijzer.
Dit is makkelijk te controleren door het nieuwe lager te monteren. Als dit vanzelf of met weinig moeite, is de lagerpassing versleten.Wat hulp betreft, kan ik je vriend geen ongelijk geven. Ik zou mijn vriendin ook niet zomaar met een vreemde in zee laten gaan. Ik zal je wel eens een PM sturen.
Zie ook dit topic bijvoorbeeld: > klik <31 augustus 2017 om 21:57 #498672Ben al een tijdje aan het loeren op dit topic en dacht nu wil ik ook wel eens wat zeggen 😕 😕
Hele leuke brommer ziet er geweldig uit maar Ik denk dat je van een dag naar Fons gaan evt, met je vriend, heel veel kan leren.
Ik ben na een keer gaan heel veel te weten gekomen over m’n brommer, en ook meteen een paar dingen gemaakt die ik zelf nooit had gekund.
Na een avond denk ik dat je al veel meer leert dan een hele dag lezen op het forum (maar van de andere kant snap ik inderdaad wel dat je vriend wantrouwig is)
~Maarten1 september 2017 om 06:48 #498410Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben jullie zeer dankbaar voor de hulp want zonder jullie was dit al allemaal niet gelukt. Ik ben gewoon een beetje eigenwijs… ik ben nu het andere blok uit elkaar aan het halen om te kijken of die krukas wel nog goed is. De lagers vallen gewoon om de oude (koud) dus lijkt me niet oke..
EDIT
Ik las weer eens niet goed. Nieuwe lagers vallen er niet zomaar op. Dus de oude lagers waren erg toe aan vervangen als die er wel zomaar om vallen. Dus mijn krukas lijkt in orde!
Ik kan zowiezo niet naar Fons toe tenzij hij in de buurt woont want zoals ik zei ik heb alleen mijn fiets en geen auto.
Begin ondertussen een beetje gefrustreerd te raken.. Ik moet die brommer snel af hebben want mijn nieuwe schooljaar begint binnenkort ook weer en ik wil niet steeds voor een hoop geld met de bus gaan (met die zware tassen naar school fietsen is niet te doen)
Ter info: Alles ziet er nog super uit, nergens geen krassen of groeven bij de cilinder. Zuigerkop is mooi glad. De contactpunten lijken ook nog nieuw dus die moet ik alleen afstellen. Kortgezegd: prachtig blokje!
Ik denk die lager tik je er wel ff uit en dan kan ik hem alweer beginnen op te bouwen. Helaas zit die ene lager nog steeds in de weg 😂
<3 Javad
Dondersteen Citta1 september 2017 om 08:15 #497050Frankp :
de lager om de krukas is een ander verhaal. Deze zal je moeten verwijderen met een lagertrekker of 2 beitels/schroevendraaiers.
Dat had ik Dondersteen nou net met KLEM afgeraden, zou jij iemand die nog nooit lagers heeft verwijderd met schroevendraaiers en zelfs scherpe beitels aan de gang zien gaan?
Dat kan gewoon heel makkelijk fout gaan,..<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.