- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 augustus 2017 om 22:03 #499945
SuperSi :
Kijk!
Dat ziet er goed uit!Die luchtfilters, de “standaard” is volgens mij een snor filter, en de “als orgineel”is een brom filter. Die laatste heeft grotere lucht buisjes.
De moeilijke drab plekjes is nou eenmaal blijven poetsen. Een setje borstels kan wel uitkomst bieden. Volgens mij heb je bij de action zoon setje met een harde plastic haren, messing haren en staal haren.
Vergeet niet ook even te controleren of je decompressie goed afsluit.Ik laat remmenreiniger afdruipen in een doek. Die gooi ik daarna naar buiten en dan verdampt alle vloeistof weer.
Dus ik zou eigenlijk de 1e luchtfilter moeten hebben? Ik heb nu al die zwarte besteld omdat ik dacht dat het t zelfde was:o
Of maakt het niet veel uit?<3 Javad
Dondersteen Citta28 augustus 2017 om 06:12 #499962SuperSi :
Kijk!
Dat ziet er goed uit!Die luchtfilters, de “standaard” is volgens mij een snor filter, en de “als orgineel”is een brom filter. Die laatste heeft grotere lucht buisjes.

28 augustus 2017 om 07:33 #499963Citta2black :
SuperSi :
Kijk!

Ja lekker dan heb ik de verkeerde besteld :'(
Het werkt wel gewoon neem ik aan toch?..
<3 Javad
Dondersteen Citta28 augustus 2017 om 07:35 #499964Nu krijg je waarschijnlijk een brom filter ipv de snor filter die je had. Daar moet je je sproeier op aanpassen (groter) maar verder maakt het weinig uit (zal iets sneller rijden).
28 augustus 2017 om 07:42 #499965FonS :
Nu krijg je waarschijnlijk een brom filter ipv de snor filter die je had. Daar moet je je sproeier op aanpassen (groter) maar verder maakt het weinig uit (zal iets sneller rijden).Oke een beetje sneller mag altijd wel toch haha! Mijn bestelling is nog niet verzonden dus heb Jmpb ff een mailtje gestuurd of ik hem misschien nog om kan wisselen. De snorfilter is 4 cent goedkoper dus dat zal het probleem niet zijn 😀
EDIT
Heb al een mailtje terug en ze zullen hem omwisselen, top service!
<3 Javad
Dondersteen Citta28 augustus 2017 om 14:14 #499969Ik had begrepen dat ik ook een momentsleutel nodig heb voor het aandraaien van de cilinderkop. Maar welke sleutel moet dat zijn en op hoeveel Nm moet ik hem aandraaien?
<3 Javad
Dondersteen Citta28 augustus 2017 om 17:17 #499973Nee hoor een moment sleutel heb je niet nodig.
Gewoon gelijkmatig de moeren aan draaien. Dus niet eerst de onderste helemaal vast en dan de bovenste.
En dan geld gewoon vast is vast. De tapeinden zitten in je blok maar in aluminium dus je hoeft er niet aan te hangen.
Mocht je wel een momentsleutel hebben. Ik heb ergens eens iets gelezen over 17Nm. KLinkt wel aannemelijk
28 augustus 2017 om 20:31 #499974SuperSi :
Nee hoor een moment sleutel heb je niet nodig.Gewoon gelijkmatig de moeren aan draaien. Dus niet eerst de onderste helemaal vast en dan de bovenste.
En dan geld gewoon vast is vast. De tapeinden zitten in je blok maar in aluminium dus je hoeft er niet aan te hangen.
Mocht je wel een momentsleutel hebben. Ik heb ergens eens iets gelezen over 17Nm. KLinkt wel aannemelijk
Misschien kan ik er een lenen van iemand, dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Mocht ik het toch zonder momentsleutel moeten doen merk ik het wel als hij lekt toch? Ik heb er ook een kartonnen pakking tussen dus dat zit wel goed denk ik.. Zoals je zegt; vast is vast
Edit:
Ik las ergens dat je met de hand al 40 Nm kan aandraaien.. Dat is te vast en kan voor problemen zorgen lijkt mij?
Ik denk dat ik gewoon de bouten erop leg, ff met mijn vingers kruislings aandraai (ik heb kleine handen haha) en dan om en om dezelfde slagen draai. Zodat ik weet dat ze allemaal gelijk staan.
Zowiezo had ik gelezen dat als ze motor had gelopen dat ik ze nog even moet controleren/aandraaien<3 Javad
Dondersteen Citta29 augustus 2017 om 15:17 #499977Kartonnen pakking alleen voor de voet gebruiken hea, niet voor de kop. Daar moet een aluminiumpje tussen.
40Nm aandraaien met de hand lijkt me sterk. Dat kan inderdaad wel als je een groot genoeg sleutel hebt haha.
Ik werk zelf aan vliegtuigen waar alles tot 3Nm word beschouwd als “handvast”.
Ik draai zelf altijd de moeren er op tot ze weerstand krijgen en dan 1 voor 1 steeds een achtste of kwart slag geven.
En als je denkt “nu zitten ze vast”, dan lekker zo laten. Als je dan je krukas draait voel je de compressie wel (of niet haha)29 augustus 2017 om 17:50 #499978SuperSi :
Kartonnen pakking alleen voor de voet gebruiken hea, niet voor de kop. Daar moet een aluminiumpje tussen.40Nm aandraaien met de hand lijkt me sterk. Dat kan inderdaad wel als je een groot genoeg sleutel hebt haha.
Ik werk zelf aan vliegtuigen waar alles tot 3Nm word beschouwd als “handvast”.
Ik draai zelf altijd de moeren er op tot ze weerstand krijgen en dan 1 voor 1 steeds een achtste of kwart slag geven.
En als je denkt “nu zitten ze vast”, dan lekker zo laten. Als je dan je krukas draait voel je de compressie wel (of niet haha)Nee aluminium heb ik besteld idd ik was door de war :con
Oh dan was diegene waarschijnlijk aan het overdrijven met 40 Nm haha!
Nee goed, ik ga het gewoon proberen!Mijn bestelling komt morgen dus dan kan ik eindelijk aan de slag ! 😀
Die lagertrekker nog steeds nergens kunnen krijgen onder 30 euro dus dat lagertje loshalen gaat nog leuk worden<3 Javad
Dondersteen Citta29 augustus 2017 om 18:19 #499979een scooterwinkel doet het vaak wel voor je.
Gratis,of voor 5 euro29 augustus 2017 om 18:28 #499980SuperSi :
een scooterwinkel doet het vaak wel voor je.
Gratis,of voor 5 euroIk ga het eerst wel zelf proberen 😂 dat zou betekenen dat ik 10 km moet fietsen naar de bromboer met 2 krukken. Dit is precies de reden waarom ik mijn brommertje wil hahaha
Als het me niet lukt zal ik het toch moeten doen maar goed..
In elk geval bedankt voor de tip!<3 Javad
Dondersteen Citta30 augustus 2017 om 13:36 #499984En ga VOORAL! niet met schroevendraaiers in de weer om die lagers eraf te krijgen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, daar ga je spijt van krijgen!
Beter fiets je die 10 kilometer, het is het waard!<3 Thunderstone
Check mijn perso!30 augustus 2017 om 19:29 #499986Probleem 1: ik heb dus perongeluk 2 dezelfde zuigerveer ringen besteld en nu zal ik dus een oude moeten gebruiken (die er nog prima uit zien trouwens)
Probleem 2: krijg de carterhelften niet van elkaar, heatgun doet zijn werk maar ze willen gewoon niet van elkaar..
<3 Javad
Dondersteen Citta30 augustus 2017 om 20:40 #499987Ik heb het al eens aangeboden…
FonS :
Volgens mij wonen we niet ver van elkaar dus als je daar hulp bij nodig hebt, kan ik je eventueel wel op gang helpen.Ik heb ook een lagertrekker om de lagers op de goede manier te verwijderen.
Ik heb nog nooit met een verfstripper een blok uit elkaar gehaald, geen idee of het werkt (heet genoeg wordt). Altijd een gasbrander gebruikt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.