Vespa-Ciao.NL
:: Dondersteen Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dondersteen Citta

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Bijdrager

Dondersteen :

Javad :
      De carterpakking, keerring, spie en lagers zitten allemaal in het krukas revisiesetje, dat is gewoon een setje, die hoef je niet apart van elkaar te kopen. Misschien wist je dit al, ik zeg het maar even.

Pistonpenclipjes zou ik zeker mee bestellen. Even op letten of je pen 10 of 12 hebt.

Als je lagers gaat vervangen zul je de oude er af moeten halen,..lagertrekker
      Ik zou heel erg uitkijken als je met schroevendraaiers in de weer gaat om de lagers eraf te krijgen, levensgevaarlijk :!

https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerschaaltrekker-30-50mm.html

Helaas niet op voorraad zie ik,.

Ja dat revisiesetje had ik al zien staan, dankje!

Hoe weet ik welke pistonpenclipjes ik nodig heb zonder het blok uit elkaar te hebben? Als ik eenmaal ga beginnen wil ik het ook afmaken. Niet dat ik dan nog iets moet gaan bestellen haha

echt uit elkaar halen..cilinder…meten is weten 🙂

Javad
      Donateur

Je kan de pistonpen er uit halen en opmeten, 10mm diameter is pen 10, 12mm is pen 12.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Dondersteen
        Topic starter

Ik bestel ze gewoon allebei, nog eens verzendkosten betalen is uiteindelijk duurder dan die clipjes haha.

EDIT
          Ik zit weer te slapen, kan ik makkelijk opmeten :’)

Verder nog iets om aan te denken?

Javad
          Donateur

SuperSi
            Bijdrager

Remreiniger haal ik altijd goeikoop bij de action.
              Werkt prima en ik spuit er nog wel eens een busje doorheen

De voetpakking uit het revisie setje is niet heel veel waard.
              Beter een extra papieren er bij kopen. of 3 haha, net zoals koppakingen. zou ik er ook meteen een paar van halen

Dondersteen
              Topic starter

Gisteren het blok eronder uit gehaald.
                Carb lijkt zo schoon alsof hij uit de winkel komt?
                Heb alleen het idee dat het gasheveltje erg stroef beweegt. Moest ook heel veel kracht op mijn gashendel houden anders ging hij meteen langzamer rijden..
                Kan ik misschien beter ook een gasnaald revisiesetje mee bestellen of kan dat ook op een andere manier?

Tevens was mijn luchtfilter behoorlijk kapot. Geen zeefje erin en gescheurd.
                Dus ik wilde een nieuwe bestellen maar ik zag 2 soorten staan. Welke moet ik nou hebben? Ze passen geloof ik allebei.

Standaard:
                https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-standaard-citta-ciao.html

Origineel:
                https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.html

Ik heb momenteel de 2e maar zit er verschil in?

Dondersteen
                Topic starter

Citta2black :

Dondersteen :

Javad :
                  De carterpakking, keerring, spie en lagers zitten allemaal in het krukas revisiesetje, dat is gewoon een setje, die hoef je niet apart van elkaar te kopen. Misschien wist je dit al, ik zeg het maar even.

Pistonpenclipjes zou ik zeker mee bestellen. Even op letten of je pen 10 of 12 hebt.

Als je lagers gaat vervangen zul je de oude er af moeten halen,..lagertrekker
                  Ik zou heel erg uitkijken als je met schroevendraaiers in de weer gaat om de lagers eraf te krijgen, levensgevaarlijk :!

https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerschaaltrekker-30-50mm.html

Helaas niet op voorraad zie ik,.

Ja dat revisiesetje had ik al zien staan, dankje!

Hoe weet ik welke pistonpenclipjes ik nodig heb zonder het blok uit elkaar te hebben? Als ik eenmaal ga beginnen wil ik het ook afmaken. Niet dat ik dan nog iets moet gaan bestellen haha

echt uit elkaar halen..cilinder…meten is weten 🙂

Heb weer eens gekeken..
                  Als ik het oogje opmeet van de zuiger is deze 10mm. Nu zie ik daar borgveertjes in zitten, dit is dus niet wat jullie bedoelen met pistonpenclipjes toch?

lightlord
                  Donateur

Jawel die borgveertjes heten pistonclipjes 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Dondersteen
                    Topic starter

lightlord :
                      Jawel die borgveertjes heten pistonclipjes 😉

Ja ik zie dat de twee hetzelfde doel dienen.

Ik ga zo mijn bestelling plaatsen en dan blij wachten op mijn pakje 😀

Dondersteen
                      Topic starter

UPDATE 27.08.17

Nieuwe onderdelen zijn onderweg en hoop dat ze er snel zijn want ik kan niet wachten om te beginnen met reviseren! (Lees RIJDEN 🙂 )

Die prachtige, vlokkende witte stuurschuim wordt vervangen door zwart en heb ook nieuwe zwarte handvaten meebesteld.
                        Ik wil hem graag voor het grootste gedeelte zwart maken met roze en witte accenten.
                        Net een beetje stoerder gewoon, hij is nu echt té roze. Zelfs voor mij 8)
                        De witte bagagedrager en velgen wil ik dan ook zo laten.

De 2 blokken die ik nu heb liggen zijn behoorlijk smerig en hier en daar een beetje verroest. Vriendjelief zei dat cola het werk wel zou doen. Is dit een goed idee of kan ik dat beter niet doen?…

Heb tot nu toe met een oude tandenborstel en wat remreiniger geprobeerd maar die drab is zo hardnekkig dat na 1x wrijven ook de tandenborstel helemaal vol troep zit die ik vervolgens daar weer niet uit krijg.

Javad
                        Donateur

De carters kun je met een grote borstel en veel remmenreiniger schoonmaken.
                          Gewoon inspuiten, helemaal borstelen en dan weer afspuiten en dat herhalen.
                          Hardnekkige hoekjes kun je te lijf met een staalsponsje.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/reiniging/leifheit-staalspons-xxl

Ook voor de cilinderkop kun je de grote borstel weer gebruiken icm remmenreiniger.
                          Soms moet je hier nog wat rotzooi uit pielen of met de hogesdrukreiniger er overheen.

De cilinder zelf kun je een dag en een nacht in azijn leggen, dat verwijderd een heleboel roest. (trucje heb ik van Martino geleerd en die cilinders zagen er altijd weer als nieuw uit)

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Dondersteen
                          Topic starter

Javad :
                            De carters kun je met een grote borstel en veel remmenreiniger schoonmaken.
                            Gewoon inspuiten, helemaal borstelen en dan weer afspuiten en dat herhalen.
                            Hardnekkige hoekjes kun je te lijf met een staalsponsje.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/reiniging/leifheit-staalspons-xxl

Ook voor de cilinderkop kun je de grote borstel weer gebruiken icm remmenreiniger.
                            Soms moet je hier nog wat rotzooi uit pielen of met de hogesdrukreiniger er overheen.

De cilinder zelf kun je een dag en een nacht in azijn leggen, dat verwijderd een heleboel roest. (trucje heb ik van Martino geleerd en die cilinders zagen er altijd weer als nieuw uit)

Afspuiten wederom met remreiniger neem ik aan? Er komt alleen zoveel vloeistof af gedruppelt.. Waar laten jullie dat? Gewoon keukenpapier ofzo? Nu lag mijn vloer en tafel helemaal vol zwarte troep haha!

Soms voel ik me wel een beetje dom 😂

Javad
                            Donateur

Gewoon in de gootsteen of buiten.
                              Zorg ook dat er geen vuur in de buurt is.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

Dondersteen
                              Topic starter

Javad :
                                Gewoon in de gootsteen of buiten.
                                Zorg ook dat er geen vuur in de buurt is.

Heb van de kelder mijn werkplaats gemaakt. Hier staat mijn Citta ook altijd lekker warm en droog!
                                Ik heb hier wel een kraan maar geen gootsteen. Heb nu een emmer eronder gehangen waar ik het meeste vuil af en toe even weg spoel.

Is al aardig gelukt dacht ik zo!

SuperSi
                                Bijdrager

Kijk!
                                  Dat ziet er goed uit!

Die luchtfilters, de “standaard” is volgens mij een snor filter, en de “als orgineel”is een brom filter. Die laatste heeft grotere lucht buisjes.

De moeilijke drab plekjes is nou eenmaal blijven poetsen. Een setje borstels kan wel uitkomst bieden. Volgens mij heb je bij de action zoon setje met een harde plastic haren, messing haren en staal haren.
                                  Vergeet niet ook even te controleren of je decompressie goed afsluit.

Ik laat remmenreiniger afdruipen in een doek. Die gooi ik daarna naar buiten en dan verdampt alle vloeistof weer.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.