- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 augustus 2017 om 20:12 #499910
Jep, dacht ik al. Ik heb gelukkig een vriend die ook wel handig is. Ik denk dat we er samen wel uitkomen met een how to en 2 blokken waarvan we de onderdelen kunnen gebruiken.
Mocht het echt niet lukken kan ik altijd nog hulp vragen lijkt me. Het is gelukkig allemaal top kwaliteit die blokjes dus met geduld en liefde wordt dat nog wel wat 😂(Kwam dit filmpje tegen, veel van geleerd)
Dus kort maar krachtig, jullie zeggen: blok moet er helemaal af en helemaal uit elkaar.
Dat wordt nog ffkes fietsen dan 😂😂😂
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 20:20 #499912SuperSi :
…doet mij geloven dat je brommer ergens te veel lucht vandaan zuigt.
Dit zou kunnen komen door een losse keerring of een kapotte carter/voet/koppakking.
Hij zuigt ook telkens zelf de ventiel achter het zadel dicht 😰
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 20:48 #499913Zuigt je tank niet vacuum dan?
Probeer het eens zonder tankdop
21 augustus 2017 om 21:17 #491762SuperSi :
Zuigt je tank niet vacuum dan?Probeer het eens zonder tankdop
Zou het dat zijn 😂 als het zo is wat moet ik daar dan mee 😂
Ik zal het morgen eens proberen.<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 21:59 #499914PS. ik had het al eerder geschreven, maar vergeet het aflezen van je bougiekleur. Dit gaat je alleen maar op het verkeerde been zetten. Luisteren naar je motortje en proberen wanneer deze het beste presteert zal ook direct een juiste sproeiermaat zijn.
Het is trouwens wel zo dat hoe kleiner je carburateur des te gevoeliger de juiste sproeier vinden is.Het ventiel achter kan je draaien en zal je open moeten zetten wanneer je gaat tanken. Na het tanken draai je het ventiel dan weer dicht. Het komt voor dat deze door trillingen vanzelf dicht draait, maar dit zal niet direct voor een vacuüm in je tank hoeven zorgen.
22 augustus 2017 om 06:04 #499917Martino :
PS. ik had het al eerder geschreven, maar vergeet het aflezen van je bougiekleur. Dit gaat je alleen maar op het verkeerde been zetten.Het ventiel achter kan je draaien en zal je open moeten zetten wanneer je gaat tanken. Na het tanken draai je het ventiel dan weer dicht. Het komt voor dat deze door trillingen vanzelf dicht draait, maar dit zal niet direct voor een vacuüm in je tank hoeven zorgen.
Ja vooral nu hij zo vreemd doet natuurlijk..
Dat die ventiel open moest bij het tanken dat wist ik gelukkig al.
Ik had ergens gelezen dat Citta’s vreemd doen bij een lege tank (lees ongeveer 1Liter)
Is dit waar? Moet ik hem toch helemaal volgooien? Ik dacht als het blok er toch uit moet ga ik hem niet weer voltanken natuurlijk..<3 Javad
Dondersteen Citta22 augustus 2017 om 11:42 #499918Iemand toevallig een vliegwieltrekker over 😂😂
<3 Javad
Dondersteen Citta22 augustus 2017 om 12:48 #499919Even wat dingetjes bij JMPB bestellen is geen slecht idee denk ik.
Krukas revisiesetje, lagertrekker en vliegwieltrekker, setje pistonclipjes, en wellicht nog wat andere dingetjes?
Als je toch zelf aan de slag gaat, zijn dat wel dingen die je nodig gaat hebben.Er zijn manieren om het vliegwiel los te krijgen, namelijk met een waterpomptang en een hamer maar dat is niet aan te raden, soms werkt het niet en maak je de boel alleen maar stuk.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!22 augustus 2017 om 14:38 #499920Javad :
Even wat dingetjes bij JMPB bestellen is geen slecht idee denk ik.
Krukas revisiesetje, lagertrekker en vliegwieltrekker, setje pistonclipjes, en wellicht nog wat andere dingetjes?
Als je toch zelf aan de slag gaat, zijn dat wel dingen die je nodig gaat hebben.Er zijn manieren om het vliegwiel los te krijgen, namelijk met een waterpomptang en een hamer maar dat is niet aan te raden, soms werkt het niet en maak je de boel alleen maar stuk.
Ja een bestelling word het zowiezo.
Wel jammer dat ik mijn budget in de bromboer heb gestoken en nu dus zeker 2 maanden moet wachten voordat ik iets kan 😑<3 Javad
Dondersteen Citta22 augustus 2017 om 20:17 #499923Ik zou dus terug gaan naar die bromboer haha
22 augustus 2017 om 21:21 #499925SuperSi :
Ik zou dus terug gaan naar die bromboer hahaNja soms vertrouw je mensen die je al jaren kent en voor zichzelf zijn begonnen. Kan voor nogal ongemakkelijke situaties zorgen..
Had naar een onafhankelijk persoon kunnen gaan maar ik dacht juist dat ik daar genaaid zou worden 😂..
<3 Javad
Dondersteen Citta22 augustus 2017 om 21:26 #499926Voor onderdelen ga ik zelf 9 van de 10 keer naar Q-parts in Landgraaf. Beste zaak in de regio, met een hart voor Ciao / Citta etc.
Qua reparaties heb ik absoluut geen ervaring met scootershops, altijd zelf gedaan.24 augustus 2017 om 08:13 #499930Hallo allemaal,
Ik heb de mogelijkheid om deze week nog een bestelling te plaatsen. Nu zijn er wel een aantal dingen die al op mijn lijstje staan:-Vliegwieltrekker
-Remreiniger
-Pakkingen
-Krukaskeerring
-Vliegwielspie
-LagersDoor het uitgebreid aanbod aan onderdelen weet ik niet of er nog belangrijke dingen zijn die je nodig hebt bij het reviseren van een blok.
Als jullie me zouden willen helpen bij het samenstellen van mijn boodschappenlijst, zou dat heel fijn zijn !
<3 Javad
Dondersteen Citta24 augustus 2017 om 10:06 #499931De carterpakking, keerring, spie en lagers zitten allemaal in het krukas revisiesetje, dat is gewoon een setje, die hoef je niet apart van elkaar te kopen. Misschien wist je dit al, ik zeg het maar even.
Pistonpenclipjes zou ik zeker mee bestellen. Even op letten of je pen 10 of 12 hebt.
Als je lagers gaat vervangen zul je de oude er af moeten halen,..lagertrekker
Ik zou heel erg uitkijken als je met schroevendraaiers in de weer gaat om de lagers eraf te krijgen, levensgevaarlijk :!https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerschaaltrekker-30-50mm.html
Helaas niet op voorraad zie ik,.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!24 augustus 2017 om 11:22 #499933Javad :
De carterpakking, keerring, spie en lagers zitten allemaal in het krukas revisiesetje, dat is gewoon een setje, die hoef je niet apart van elkaar te kopen. Misschien wist je dit al, ik zeg het maar even.Pistonpenclipjes zou ik zeker mee bestellen. Even op letten of je pen 10 of 12 hebt.
Als je lagers gaat vervangen zul je de oude er af moeten halen,..lagertrekker
Ik zou heel erg uitkijken als je met schroevendraaiers in de weer gaat om de lagers eraf te krijgen, levensgevaarlijk :!https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerschaaltrekker-30-50mm.html
Helaas niet op voorraad zie ik,.
Ja dat revisiesetje had ik al zien staan, dankje!
Hoe weet ik welke pistonpenclipjes ik nodig heb zonder het blok uit elkaar te hebben? Als ik eenmaal ga beginnen wil ik het ook afmaken. Niet dat ik dan nog iets moet gaan bestellen haha
<3 Javad
Dondersteen Citta -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.