Vespa-Ciao.NL
:: Dondersteen Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dondersteen Citta

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Bijdrager

Dondersteen :

maarten0606 :
      Dat Ziet er inderdaad niet goed uit, in het ergste geval is de schroefdraad van je vliegwiel kapot gedrukt, krijg je het vliegwiel er dus niet meer makkelijk af.

Ik heb nog een blok liggen dus dat komt wel goed maar hoe krijg ik die ring er nu uit 😂 beetje wd40 proberen op t randje?

met waterpomp tang !

Dondersteen
      Topic starter

Citta2black :

Dondersteen :

maarten0606 :
        Dat Ziet er inderdaad niet goed uit, in het ergste geval is de schroefdraad van je vliegwiel kapot gedrukt, krijg je het vliegwiel er dus niet meer makkelijk af.

Ik heb nog een blok liggen dus dat komt wel goed maar hoe krijg ik die ring er nu uit 😂 beetje wd40 proberen op t randje?

met waterpomp tang !

Jep heb ik al, geen beweging in te krijgen serieus….

gileracitta
        Bijdrager

Dondersteen :

Citta2black :

Dondersteen :

maarten0606 :

met waterpomp tang !

Jep heb ik al, geen beweging in te krijgen serieus….

2 schroevendraaiers……tussen doen en zachtje wrikken

Dondersteen
          Topic starter

Ja hoor mensen beetje wd40 heeft het hem geflikt. Hij zat idd verkeerd om. Loopt weer maar valt weer uit bij stationair. Ff opnieuw afstellen weer?… 😂

SuperSi
            Bijdrager

Ik zou als je brommer het doet terug gaan naar die brommerboer en je geld terug vragen.

Het luchtfilter maar dicht proppen omdat het anders niet werkt is natuurlijk echt een beunhaas oplossing. Niet iets wat je kan verwachten van een “vakman”

Als je gas geeft,blijft je brommer dan wel lopen?
              Naast je benzine aansluiting, op je carb, zit een schroefje met een veer er achter.
              Met de klok mee draaien is hoger stationair, tegen de klok in is lager stationair.

Dondersteen
              Topic starter

SuperSi :
                Ik zou als je brommer het doet terug gaan naar die brommerboer en je geld terug vragen.

Het luchtfilter maar dicht proppen omdat het anders niet werkt is natuurlijk echt een beunhaas oplossing. Niet iets wat je kan verwachten van een “vakman”

Als je gas geeft,blijft je brommer dan wel lopen?
                Naast je benzine aansluiting, op je carb, zit een schroefje met een veer er achter.
                Met de klok mee draaien is hoger stationair, tegen de klok in is lager stationair.

Ja zeg dat…

Dat van die schroef wist ik gelukkig ook al, dat ga ik straks weer opnieuw afstellen. 1,5 slag standaard en daarna verder opendraaien 😉

Dondersteen
                Topic starter

Afstellen niet gelukt. Startte goed maar geen enkele afstelling was goed. Hierna viel hij uit en bleef dat ook doen. Vol gas is prima maar gas los is meteen stil.

gileracitta
                  Bijdrager

Dondersteen :
                    Afstellen niet gelukt. Startte goed maar geen enkele afstelling was goed. Hierna viel hij uit en bleef dat ook doen. Vol gas is prima maar gas los is meteen stil.

De maat sproeier is ? 46 is oky…

Dondersteen
                    Topic starter

Citta2black :

Dondersteen :

Heb sproeier 35 erin!?

gileracitta
                      Bijdrager

Dondersteen :

Citta2black :

Dondersteen :

Heb sproeier 35 erin!?

als je echt sproeier 35 t/m 40 (is voor 10/7 Cab) erin heb niet zo raar niet goed met een 12/10 Cab loopt enz….

Echt 46 erin doen 😉 12/10 Cab

Dondersteen
                        Topic starter

Citta2black :

als je echt sproeier 35 t/m 40 (is voor 10/7 Cab) erin heb niet zo raar niet goed met een 12/10 Cab loopt enz….

Echt 46 erin doen 😉 12/10 Cab

Trouwens.. er is mij gezegd dat het een 12/10 is maar hoe weet ik zeker dat het geen 10/7 is? Kan ik dat aan de buitenkant zien? 😂😂

SuperSi
                          Bijdrager

uhhh,
                            Waarje carb over je inlaat schuift zitten 2 schuine kantjes op je carb.
                            Op 1 van die schuine kantjes wil nog wel eens de maat staan

http://www.scooter-center.com/medias/sys_master/NewProductImagesFolder/8854227451934/1510031%282%29.jpg

Dondersteen
                            Topic starter

SuperSi :
                              uhhh,
                              Waarje carb over je inlaat schuift zitten 2 schuine kantjes op je carb.
                              Op 1 van die schuine kantjes wil nog wel eens de maat staan

http://www.scooter-center.com/medias/sys_master/NewProductImagesFolder/8854227451934/1510031%282%29.jpg

😐😐 oke het is dus een 10/7. Dat ook even opgehelderd. Meteen even veranderen in profiel.. Moet ik nu dan t/m 40 proberen?

Dondersteen
                              Topic starter

Bougie ziet er trouwens nu zo uit:

Hij is nu zwarter dan eerst.
                                Dus met andere uitlaat en zonder de luchtfilter volgepropt

SuperSi
                                Bijdrager

OKee, dit ga je misschien niet leuk vinden maar goed.

Met een 10.7 op een snorblok is 35 je standaard sproeier. hier zou je brommer dus goed mee moeten lopen.

Het feit dat je bromboer je hele luchtfilter heeft dicht moeten proppen doet mij geloven dat je brommer ergens te veel lucht vandaag zuigt.

Dit zou kunnen komen door een losse keerring of een kapotte carter/voet/koppakking.

Als je je brommer dus niet afgesteld krijgt met je luchtfilter zonder proppen en je sproeier 35 gaat er ergens iets mis.

Ik zou je bromboer lekker links laten staan en kijken of je een afspraak met iemand kan maken van het forum om je blokje eens te reviseren.
                                  Er zijn genoeg forum leden in limburg volgens mij die je daar wel bij willen helpen.
                                  Zelf reviseren kan natuurlijk ook maar dit kan nog wel eens een uitdaging zijn als je er geen ervaring mee hebt.

Edit: ik vind je bougie nog niet echt heel zwart. Het gaat om het chocolademelk kleurige ringetje in het midden. Dit zou nog best wat donkerder mogen maar dat is nu niet goed af te lezen omdat je blokje nog niet veel gedraaid heeft

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.