- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 augustus 2017 om 08:00 #499877
Javad :
Remmenreiniger is mooi spul om dit schoon te maken,..kun je zo schoonspuiten.Ik heb toevallig geen remreiniger in huis en ben niet van plan om met de fiets 12km te rijden voor een busje hahah. Ammoniak heb ik gewoon hier, werkt ook begreep ik. Die remreiniger haal ik nog wel.
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 08:03 #499878Oke.
Update 21.08.17
Ik dacht dat het normaal was.. maar ik heb dus 3 proppen in mijn luchtfilter (in de 3 gaatjes bedoel ik dan)
Garagemeneer zei dat hij zonder die propjes niets deed en dat mijn keerring misschien stuk is.. ? (Super fijn dat je dat nu pas zegt en niet 2 weken geleden 😑😑)Ik neem aan dat die proppen er gewoon uit moeten toch? Wat kan ervoor zorgen dat hij niets doet zonder die propjes?
Ik durf ze er ook niet uit te halen nu 😂😂<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 08:13 #499879Ik zal als ik jou was eens kijken of er iemand in de regio samen met je wilt gaan sleutelen een dagje. Die zou je dan mooi kunnen vertellen over de ins en outs wt betreft deze blokjes.
Het is niet normaal dat alle lochtgaatjes dicht zitten (er zitten 3 proppen in en je hebt 3 luchtbuisjes in het filter).
Ik raad je aan het blokje te voorzien van nieuwe lagers, pakkingen en keerringen. Hierop kan je dan je sproeier aanpassen en heb je geen proppen nodig.
21 augustus 2017 om 08:18 #499880Dondersteen :
Oke.Update 21.08.17
Ik dacht dat het normaal was.. maar ik heb dus 3 proppen in mijn luchtfilter (in de 3 gaatjes bedoel ik dan)
Garagemeneer zei dat hij zonder die propjes niets deed en dat mijn keerring misschien stuk is.. ? (Super fijn dat je dat nu pas zegt en niet 2 weken geleden 😑😑)Ik neem aan dat die proppen er gewoon uit moeten toch? Wat kan ervoor zorgen dat hij niets doet zonder die propjes?
Ik durf ze er ook niet uit te halen nu 😂😂hoi….ja die horen er niet in idd :no
Kijk even wat voor maat sproeier je caburateur heb nu !Pas zelf een citta opgeknapt (brommerzaak pruters:boos )voor kennis met zelfde setup die jij heb..
Sproeier 46 met caburateur 12/10 en snorluchtfilter (bovenste) zou moeten werken.
21 augustus 2017 om 08:30 #499883Citta2black :
Dondersteen :
Oke.Update 21.08.17
Kijk even wat voor maat sproeier je caburateur heb nu !Pas zelf een citta opgeknapt (brommerzaak pruters:boos )voor kennis met zelfde setup die jij heb..
Sproeier 46 met caburateur 12/10 en snorluchtfilter (bovenste) zou moeten werken.
Oke ik ga zometeen de koppeling er terug inzetten en het beruchte ringetje checken. Dan kijk ik wat hij doet (had het idee dat de segmenten scheef zaten).
Dan zal ik die propjes er maar uit halen op hoop van zege.
Kan ik de vlotterbak gewoon losschroeven of moet er dan nieuwe pakking tussen? Van de buitenkant lijkt de pakking nog helemaal goed.
En staat de maat van de sproeier er gewoon op?<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 08:37 #499884vlotter kan je er gewoon afdraaien. Hier zit een rubberen o-ring tussen die je (bijna) nooit hoeft te vangen.
Op de sproeier staat inderdaad het nummer/maat.
21 augustus 2017 om 08:52 #499885En die keerring kan kloppen of is dat onzin? Ik zou niet weten of je daar direct wat van merkt. Het klinkt verder gewoon goed. Ook als ik aan de krukas draai klinkt alles oke.
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 08:58 #499886Dondersteen :
Citta2black :
Dondersteen :
Oke.Update 21.08.17
Oke ik ga zometeen de koppeling er terug inzetten en het beruchte ringetje checken. Dan kijk ik wat hij doet (had het idee dat de segmenten scheef zaten).
Dan zal ik die propjes er maar uit halen op hoop van zege.
Kan ik de vlotterbak gewoon losschroeven of moet er dan nieuwe pakking tussen? Van de buitenkant lijkt de pakking nog helemaal goed.
En staat de maat van de sproeier er gewoon op?
21 augustus 2017 om 09:10 #499887Lennaert :
Ik zal als ik jou was eens kijken of er iemand in de regio samen met je wilt gaan sleutelen een dagje. Die zou je dan mooi kunnen vertellen over de ins en outs wt betreft deze blokjes.Het is niet normaal dat alle lochtgaatjes dicht zitten (er zitten 3 proppen in en je hebt 3 luchtbuisjes in het filter).
Ik raad je aan het blokje te voorzien van nieuwe lagers, pakkingen en keerringen. Hierop kan je dan je sproeier aanpassen en heb je geen proppen nodig.
Ja ik begin inderdaad al te merken dat dit niet zomaar een dingetje is 😑
Omdat hij het eerst gewoon deed hoopte ik dat ik het makkelijk op te lossen was natuurlijk..*zucht*
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 11:00 #499888Die afstandsring of hoe het ook heet, (die met de opstaande rand naar de koppeling moet) zit of verkeerd om of is afgesleten? Ik krijg hem er in ieder geval niet uit?
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 11:33 #499889Krijg je hem niet van de krukas af? of niet uit de koppeling? Want die hoort niet in de koppeling vast te zitten.
Fotootje?<3 Thunderstone
Check mijn perso!21 augustus 2017 om 11:35 #499890Dondersteen :
Die afstandsring of hoe het ook heet, (die met de opstaande rand naar de koppeling moet) zit of verkeerd om of is afgesleten? Ik krijg hem er in ieder geval niet uit?
21 augustus 2017 om 11:40 #499891Ja shit heb de koppeling er net weer op. Er zit IETS tegen het vliegwiel over de krukas. Het lijkt alsof het afgesleten is of verkeerd om zit maar kreeg het er niet af. Het leek precies op die ring maar dan zonder randje.
Althans als het randje in het vliegwiel zit kan ik dat van de buitenkant iig niet zien..Wilde niet verder wrikken omdat ik angst had dat ik iets kapot zou maken.
EDIT
Ff wat verder gezocht hier op het forum en ik ben idd bang dat die ring gewoon verkeerd om zit. Ik ga gewoon zo voorzichtig mogelijk proberen om hem los te halen..
Nou heb meteen ff een foto gemaakt.. zit goed vast?
<3 Javad
Dondersteen Citta21 augustus 2017 om 13:19 #499881Dat Ziet er inderdaad niet goed uit, in het ergste geval is de schroefdraad van je vliegwiel kapot gedrukt, krijg je het vliegwiel er dus niet meer makkelijk af.
21 augustus 2017 om 13:21 #499882maarten0606 :
Dat Ziet er inderdaad niet goed uit, in het ergste geval is de schroefdraad van je vliegwiel kapot gedrukt, krijg je het vliegwiel er dus niet meer makkelijk af.Ik heb nog een blok liggen dus dat komt wel goed maar hoe krijg ik die ring er nu uit 😂 beetje wd40 proberen op t randje?
<3 Javad
Dondersteen Citta -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.