- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren geleden door Dondersteen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 september 2017 om 15:46 #500033
Je kan ook gewoon als je alles normaal aangesloten heb, de bougie in de bougiedop doen en tegen je kop aanhouden terwijl je loopt met de brommer, zo zie je of je een vonk hebt.
Het kan ook met de boormachine, heb ik zelf nog nooit gedaan.<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 september 2017 om 18:05 #500035Je bobine moet wel aan je brommer zitten hoor.
Die moet namelijk massa maken met je frame.Dan kan je gewoon alles normaal aansluiten.
Je kan de bougie dop gewoon vasthouden, deze is van plastic dus geleid niet.
Zolang je niet het metalen deel aan raakt zit je wel goed, krijg je toch een schok dan leer je het meteen af haha.Ik heb wel altijd met de boormachine getest. ik vind dit persoonlijk makkelijker dan voorover gebogen met de dop in je hand je brommer aanrennen.
Mocht je nou geen vonk hebben dan kan je ook alleen de kabel uit je blok even testen.
Zelfde principe, schok is minder hard en je moet het kabeltje een beetje langs het blok bewegen.
Dan weet je iig of je blok het goed doet4 september 2017 om 18:34 #500036Oke mooi het blok zit eronder en alles is netjes aangesloten. Nadat ik de handvaten en het stuurschuim heb vervangen krijg ik mijn gaskabel niet meer aangesloten :?:D ?
De gaskabel begint pas te trekken op de helft van de hendel. Beetje raar om uit te leggen.
Ook draait de gas niet vanzelf terug, dan trekt ie meteen de kabel uit het gat bij het handvat. Hoor daar niet zo’n schroef tussen die je ook bij je rem hebt?
Die kabel zat eerst vast met tape voordat ik alles vernieuwd had!<3 Javad
Dondersteen Citta4 september 2017 om 18:44 #500037Dondersteen :
Oke mooi het blok zit eronder en alles is netjes aangesloten. Nadat ik de handvaten en het stuurschuim heb vervangen krijg ik mijn gaskabel niet meer aangesloten :?:D ?De gaskabel begint pas te trekken op de helft van de hendel. Beetje raar om uit te leggen.
Ook draait de gas niet vanzelf terug, dan trekt ie meteen de kabel uit het gat bij het handvat. Hoor daar niet zo’n schroef tussen die je ook bij je rem hebt?
Die kabel zat eerst vast met tape voordat ik alles vernieuwd had!4 september 2017 om 19:41 #500039Citta2black :
Dondersteen :
Oke mooi het blok zit eronder en alles is netjes aangesloten. Nadat ik de handvaten en het stuurschuim heb vervangen krijg ik mijn gaskabel niet meer aangesloten :?:D ?De gaskabel begint pas te trekken op de helft van de hendel. Beetje raar om uit te leggen.
Die kabel zat eerst vast met tape voordat ik alles vernieuwd had!Ik begrijp niet wat je wil zeggen aan de hand van 2 linkjes :lol
Ik weet hoe het in elkaar moet, dat is zo lastig niet. Mijn gasschuifblok is ook nog prima.
Het lijkt eerder alsof het probleem in de kabel zit, de gas ging ook al heel stroef voordat ik het blok reviseerde. Gewoon een nieuwe bestellen?
EDIT
Als ik de gaskabel op zijn plek houdt met een tiewrap (zoals eerst met de tape) dan werkt ie wel. Loop wel stroef terug maar dat deed ie zowiezo al!
Ondertussen al geprobeerd te starten en hij start goed! Alleen valt hij weer uit bij stationair en als ik start met choke en ik trek de gas open totdat de choke eraf springt, valt hij gelijk uit.
Benzineslang en filter liepen goed door na het aansluiten dus dat is het niet.Ik had wel moeite met het in elkaar zetten van de carburateur en de gasschuif. Maar hij reageert wel gewoon op het gas dus het lijkt me niet dat daar het probleem schuilt..
<3 Javad
Dondersteen Citta4 september 2017 om 20:31 #500040Dondersteen :
De gaskabel begint pas te trekken op de helft van de hendel. Beetje raar om uit te leggen.
Die kabel zat eerst vast met tape voordat ik alles vernieuwd had!Op de carb zit een stelschroef,.draai die eerst helemaal in.
Op de gashendel hoeft geen stelschroef.
Zorg dat het gasschuifblokje helemaal naar voren staat als je de kabel er doorheen steekt en vastschroeft.
Dan draai je de gashendel helemaal open en dan kun je het teveel aan kabel er af knippen.
Zorg ook dat je dit knippen zo strak mogelijk doet anders krast de kabel in het handvat en dat is niet prettig.
Hierna kun je de kabel strakker spannen door de stelschroef op de carb weer een stukje uit te draaien.Lijkt alsof hij niet genoeg mengsel krijgt als hij uitvalt zonder choke.
Dat komt doorgaans door een te kleine sproeier maar dat lijkt me bij jou setup niet het geval,.wat heb je er in zitten, 38 ofzo?<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 september 2017 om 20:55 #500041Javad :
Dondersteen :
Die kabel zat eerst vast met tape voordat ik alles vernieuwd had!Op de carb zit een stelschroef,.draai die eerst helemaal in.
Op de gashendel hoeft geen stelschroef.
Zorg dat het gasschuifblokje helemaal naar voren staat als je de kabel er doorheen steekt en vastschroeft.
Dan draai je de gashendel helemaal open en dan kun je het teveel aan kabel er af knippen.
Zorg ook dat je dit knippen zo strak mogelijk doet anders krast de kabel in het handvat en dat is niet prettig.
Hierna kun je de kabel strakker spannen door de stelschroef op de carb weer een stukje uit te draaien.Lijkt alsof hij niet genoeg mengsel krijgt als hij uitvalt zonder choke.
Dat komt doorgaans door een te kleine sproeier maar dat lijkt me bij jou setup niet het geval,.wat heb je er in zitten, 38 ofzo?Sproeier 35. En de kabel had ik al afgeknipt want die zat vantevoren dus met dat ijzer tegen het handvat aan, super irritant.
Inmiddels ‘werkt’ de gaskabel.
Maar dan zit hij wel vast met een tiewrap bij het handvat. Hij loopt ook heel stroef terug terwijl de gaskabel vrij strak staat.Mijn carburateur is trouwens een zonder bocht maar met heveltje. Mijn gaskabel hoeft dus niet de carb in. Kan over mijn carb weinig terugvinden..
<3 Javad
Dondersteen Citta5 september 2017 om 07:55 #500042Oke heel stom maar volgens mij heb ik mijn decompressie niet goed aangesloten? Als ik aan het hendeltje trek gaat de veer wel naar binnen maar ik heb nog 2 haakjes aan een bout waar ik nu niks mee doe 😂

Oh maar wacht even, zijn die “konijnenoren” niet alleen voor een ciao kop? Heb namelijk onderdelen gewisselt en misschien is deze ertussen geglipt van mijn ciao kop!
<3 Javad
Dondersteen Citta5 september 2017 om 08:59 #500043Die konijnenoren moeten anders gemonteerd zitten, met de oren naar binnen.
Achter de oren komt dat bolletje van de decompressie.
5 september 2017 om 09:46 #500044Oke ik heb de bougie eruit gedraaid en die is nattig. Dus lijkt mij een teken dat hij wel mengsel krijgt. Hij start en geeft ook gas maar op het moment dat de choke eraf springt valt hij uit. Dan trekt hij dus ergens valse lucht maar alles zit goed vast en aangesloten…
De decompressie zal het niet zijn want die werkt dus gewoon..<3 Javad
Dondersteen Citta5 september 2017 om 12:43 #500045Wacht nog even met die conclusie te trekken, zit je gas kabel helemaal probleemloos?
en staat je sationairschroef goed afgesteld?
en staat je decompresie kabel niet te strak?
Zitten er twee gaasjes in je luchtfilter?
en wat is je sproeier maat?5 september 2017 om 13:06 #500046zevenenergie :
Wacht nog even met die conclusie te trekken, zit je gas kabel helemaal probleemloos?
en staat je sationairschroef goed afgesteld?
en staat je decompresie kabel niet te strak?
Zitten er twee gaasjes in je luchtfilter?
en wat is je sproeier maat?Nee die kabels moeten eigenlijk allemaal vervangen worden maar alles reageert wel gewoon. Gas loopt nu ook gewoon terug.
Ik heb een nieuwe luchtfilter gekocht waar 1 gaasje in zit en zo’n plastic dingetje met gaatjes erin.
Sproeier 35 zoals eerder gezegd.Toen ik hem pas kreeg zaten er 3 proppen in.
Nu ik 3 proppen in de luchtfilter heb zitten bleef hij lopen. Liep 1 km lekker en gaf het toen weer op..Ik begin langzaam ook een beetje op te geven
Had niet verwacht dat alles het in 1 x zou doen maar had totaal niet verwacht dat ik nu weer met precies hetzelfde probleem zit als vóór de revisie…
Ik ken ook niemand die in de buurt woont en er een beetje verstand van heeft.
<3 Javad
Dondersteen Citta5 september 2017 om 13:51 #500047Nu even niet door zetten.
en je zelf vooral niet ver mannen, er zijn hier al genoeg mannen op het forum.
Gewoon een ijsje eten.
en fons even bellen of hij een biertje komt halen.Het enige wat er aan de hand is dat je sproeier te klein is.;) bestel anders even een paar maatjes er bij.
Dan doet hij zo weer plof plof.:bier5 september 2017 om 13:58 #500048zevenenergie :
Nu even niet door zetten.
en je zelf vooral niet ver mannen, er zijn hier al genoeg mannen op het forum.
Gewoon een ijsje eten.
en fons even bellen of hij een biertje komt halen.Het enige wat er aan de hand is dat je sproeier te klein is.;) bestel anders even een paar maatjes er bij.
Dan doet hij zo weer plof plof.:bierOndertussen ben ik al gestopt met doorzetten. Nadat hij na die 1km lekker tuffen opgaf in ieder geval..
Weet je dit zeker? Ik wil namelijk niet nog meer geld uitgeven voor iets dat niet nodig blijkt te zijn…
De sproeier kan ik gelukkig ook zelf vervangen :p
Anders zit er denk ik niets anders op dan Fons vragen in ruil voor een paar biertjes 😂<3 Javad
Dondersteen Citta5 september 2017 om 14:07 #500049Een sproeier heeft dezelfde prijs als een ijsje en een tomos brommer heeft dezelfde sproeiers, dus goede kans dat een brommerboer ze in huis heeft.
Is er bij jouw in de buurt niet ergens een ijssalon met een brommerzaak er naast :?:p
Het is te hopen dat fons binnen ijs smelt afstand woont, dan kan die er eentje mee nemen voor je, want je kan wel wat troost gebruiken =)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.