Vespa-Ciao.NL
:: Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thom-Ciao
    Bijdrager

ik had net me eerste brommertje en het motorblokje na 4 uur in elkaar zitten.
      ik erondergehangen, alles aangesloten en begon te rennen.
      even later vraag ik aan me papa hoort er geen kabeltje te gaan naar die blauwe bobine?:P
      ja zecht papa en ik die aan het zoeken en aan het zoeken, zat hij onder het vliegwielkapje geklemd:P

DAAR HEB IK 2 UUR OP GEZOCHT:P

SpeedDemon
      Bijdrager

8km verder over een viaduct rijden en schrikken van de herrie die van de betonnenrand terugkomt… demper vergeten op mijn proma te proppen.

joostie
        Bijdrager

Lekke band met mijn vespa gehad. Dus 2 nieuwe binnenbanden gehaalt.
          Had nog een nieuwe buitenband liggen dus binnen en buitenband van achterwiel gehaalt.
          nieuwe buitenband en binnenband gefixed op me wiel, op pompen en even laten staan, kijken of die hard blijft.
          Even later band nog hard, dus ik achterwiel erin zetten, alles vast maken. Even een stukje rijden en dan lopend terug komen vanwege een lekke band.
          Wiel eraf gehaalt, binnenband eruit gepeutert, 4 gaten op een rij.
          Andere nieuwe binnenband gepakt, erin gepeutert, op pompen en weer even wachten.
          ondertussen me ouwe band geplakt.
          Me wiel weer gevoelt en band nog steeds hard. Weer op me vespa gemonteerd en weer stukje rijden.
          Weer terug lopend ivm lekke band.
          Einde van de dag weer me ouwe binnen en buitenband erop gezet en die blijven wel heel.

Moraal van het verhaal:
          kijk uit met katten (eerste nieuwe binnenband) en kijk altijd eerst aan de binnenkant van een buitenband alvorens op het wiel te zetten.

ritze
          Bijdrager

lekker aan mijn uitlaatje flexen met de 2kw flex…. hele raam onder de metaal spetters, en die gaan er dus ook niet meer uit. hehe me moeder had dag gelede de ramen gepoetst, en ze flipte niet eens hahaha

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Vincent Vario
            Bijdrager

Had een klein gaatje in de citypower, ff lekker dichtbakken met het lasapparaat d8 ik. De uitlaat laat ik lekker op de citta zitten.

Dus ik leg de citta op z`n zijde en begin te lassen. Heel slim van me dat de benzinekraan niet uit stond. Toen stond ineens m`n halve citta in de brand.

Wous was erbij, wij naar binnenrennen. Wouter stond daar bij de kraan een lege cola fles te vullen met water, ik pakte gewoon nieuwe cola. Hiermee was het brandje nog steeds niet geblust. Toen bedacht ik: Hee heb ook een brandblusser in huis. Jammergenoeg werkte die voor geen meter.

Uiteindelijk brande alleen m`n luchtfilter nog, die er afgesloopt en m`n citta was gered.

Na t monteren van een nieuwe benzine slang reed de citta weer. Ook de uitlaat lekte niet meer 😀

sjaak trekhaak

lagerplaat van het achterwiel verkeerd om erin gezet dus na een paar km begon me achterwiel van links na rechts te zwabbere ,kon zo de remtrommel inkijke:con en met reviseren van het blokje carters warm gestookt krukas erin ,boute weer vastdraaien en dan erahter komen dat ik de carterpakking was vergeten.

Spiendaah

Heel cliché, maar ik ben door mijn grote carterhelft heen geveild.
                  Moet altijd even fout gaan om er van te leren (zo zit ik nou eenmaal in elkaar:P)

Steven
                  Donateur

door de vorige eigenaar is de carter pakking niet bijgesneden bij de voetpakking. vervolgens een alu voetpakking erover en rijden maar.
                    voortdurend lekkage van benzine, en onmogelijk goed af te stellen. nu dat hele blok maar overhalen.
                    ik ben zelf geen genie ofzo maar dit soort acties erger ik me dood aan!

ook zo’n domme actie van die vorige eigenaar van mn citta; de ring tussen het vliegwiel en de koppeling met de opstaande rand ín het vliegwiel gemonteerd ( past lekker zal ie gedacht hebben). na een km of honderd weinig puf meer in de brommer dus ik de koppeling eraf om te checken.
                    met geen mogelijkheid die koppeling eraf te krijgen. met grof geweld ( peppy bedankt!) en zes uur later dat klote ding eraf.
                    gevolg: krukas naar de klote, subframe deels verbogen en koppeling behoorlijk op elkaar ingesleten. en een boel werk om weer een rijdend blok te fixen.

ritze
                    Bijdrager

@spinder dat sucks pik…

@steven , lol dat is wel leip haha mofos:D

citta_ian
                      Bijdrager

rollen vervangen, je vario niet vastdraaien, lekker starten paar keer gasgeven… en jawhoor daar vliegen je rollen
                        (net nieuwe:boos) en daarna 3 straten verder terugvinden xd.

of je koelkapje vergeten, ook dom, benzine kraantjes zijn er niet voor niets heur!

speedbuxy
                        Bijdrager

Nieuwe achter remschoen erin zetten en dan na alles in elkaar zetten er achter komen dat je het borg clipje voor de achter remschoen vergeten bent:D

just1991
                          Bijdrager

hele brommer uitelkaar en dan alles opknapen en vervolgens denken: SHIT hoe moest ie ookal weer in elkaar ?! vooral het achterwiel joepie word binnenkort 500meter rijden en dan ligt het achterwiel er ondervandaan of staat scheef ofzo

Carphunter
                            Bijdrager

Aanrennen met een zuigerstop erin :haha

Met Scooter :

niet echt een sleutelblooper, maargoed. Ik had dus m’n broertje weggebracht, Ik daar een poosje staan praten, wil ik naar huis gaan, probeer ik m’n scooter te starten.. Lukte niet. Dus ging ik maar lopen naar de benzinepomp, want de benzine was al aardig op toen ik wegging, dus ik dacht dat het dat wel zou wezen. Bijna aangekomen bij de benzinepomp, voelde ik eens in mijn jaszak. En wat zat daar ? Juist, m’n killswitch Snap niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn trouwens…

ritze
                              Bijdrager

IK FLIP UIT…

vandaag op het werk stond een cv ketel die een temperatuurmeter had met externe capullair (met kebeltje)
                                en die ik misschien wil gebruiken voor vloeistof gekoelde DR EVO.
                                zo kan ik goed zien of het blok warm is of zelfs te heet word.
                                dus ik meteen thuis 1mm plaatstaal gepakt, en een flex.
                                mooi vierkantje gemaakt waar het metertje perfect in valt.
                                ben ik in totaal 45 min mee bezig geweest.
                                was bijna klaar, alleen nog gaatje boren en ff blauw spuiten.

EN NU BEN IK EM KWIJT :boos

nja morgen weer nieuwe maken

Martijnvanheerde
                                Donateur

Hoe kan je hem kwijt raken dan?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.