Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Domste sleutelfout
- Dit onderwerp bevat 338 reacties, 176 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 3 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 mei 2011 om 12:53 #31800
MHR :
Vergeten rollen in je vario te doen en je afvragen waarom die zoveel toeren loopt en niet vooruit gaat…Carb schoonmaken en vergeten dat er ook een sproeier in hoort…
carb. zonder sproeier onder je blok, en maar lopen en lopen en het raar vinden dat uitlaat benzine lekt…
17 mei 2011 om 15:31 #31801voor de eerste keer bezig met kruklagers vervangen etc.
voor ik de kruk in het carter kan doen uiteraart de lagers er op;
kruk in de koelkast, lagers in een pannetje met olie 🙂eerste ging goed 🙂
2e (aan de kant van t klein carter) shit…. vergeten shimring ertussen te doen!!!
uit eindelijk de kruk met lagers en al in de vriezer vervolgens alleen de lager in een pan met olie in de hoop…
en JA het werkte =) het lager viel in de olie en ik had de kruk nog vast :D:D
iig… toen ging ik zoeken naar waar ik dan het shimringetje had….. nergens te bekennen :'(kon ik alsnog een ringetje bestellen 😛 terwijl ik juist al die moeite deed om al het materiaal zo goed te houden dat ik niks meer hoefde te bestellen XD
nou ja 😛 ik zal iig nooit meer die ringetjes vergeten ^^
17 mei 2011 om 15:58 #31802had dat ook gehad. Had ik net mun nieuwe lager erop gezet (helemaal goed die bij het kleincarter) ik helemaal happy, kijk ik ernaast ligt die schimring daar… Ik stresse om die erweer deraf te krijgen 2e derop gedaan en toen kapot geslagen xD kon ik weer opnieuw beginnen
5 juni 2011 om 20:14 #31913heel oude en kappote ciao gemaakt, krijgt hij green druk in de cilinder, ik naar de pa van mn vriend, hij zig een kwartier lang kappot lachen en daarna vertellen dat er tussen je cilinder en cilinderkop geen rondel hoort te zitten maar een dichtingsring…. was toen 11 jaar
6 juni 2011 om 07:12 #31921whaaahaha die is echt super leuk 😛 dat ga ik ook eens doen
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 juni 2011 om 15:18 #31964laten we het er maar ophouden dat tv afstandsbedieningen niet tegen vallende DR-evo’s kunnen…
13 juni 2011 om 17:01 #31965en toetsenborden niet tegen bromnaven…
13 juni 2011 om 20:12 #31966Ik reed met m’n Ciao naar de Nieuwdonk (soort van strand in het binnenland bij ons), en ik heb geen slot aan m’n Vespa hangen, dus als anti-diefstal zet ik de Ciao goed in m’n zicht en haal ik de bougiekabel los en hang ik die naast de bougie zodat hij niet start.
Wil ik weggaan, loop ik een kwartier te lopen met m’n Ciao om dan tot de conclusie te komen dat ik de bougiekabel er nog niet op had gestoken 😀13 juni 2011 om 20:36 #31967ik had eens mijn blokje flink gepoetst en gereviseerd , onder de mop gehangen.
duweduweduweduweduwe en niet aan
krijgt benzine , dat was goed .
krijgt vonk ,niet goed.
heb ik er een nieuwe bougie ingezet , toen werkte hij nog niet.
toen dacht ik condensator misschien kapot?
die vervangen, weer eronder gelegt
duwe duwe duwe , niet aan .
blokje eronder uit , raad eens
contactpuntjes vergeten!!!:boos17 juli 2011 om 13:15 #32057Gisteren dacht ik eens een Malossi RV blokje onder een van mijn Ciao’s te schroeven. Was leuk onderweg totdat ik de koppeling wou monteren en zag dat natuurlijk het Pinasco vliegwieltje op het frame aanloopt. Ik had geen zin om weer een ander vliegwieltje te monteren dus dan maar het Creco blokje er onder geschroefd.
17 juli 2011 om 14:52 #32058paar weken terug een elek spoel om het leven gebracht.
ik had het gelijkrichtertje erin gedaan maar blijkbaar heb ik het verkeerd aangesloten waardoor er kortsluiting ontstond.
uit de spoel (kleine) komt geen spanning meer
en de gelijk richter was ook gaan koken en dat stonk als een gek:lolDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 augustus 2011 om 15:13 #32089Heerlijk, eindelijk vario gemonteerd, totaal geen ervaring mee, maar autowheelies geen probleem blijkt maar weer:
Ik had eindelijk alles gemonteerd, motorisch betreft dan, en wilde het natuurlijk proberen. Dus ik aanlopen, ging heel zwaar en om dat m’n decompressiekabel naar de klote is had ik dus ook niks aan de decompressie indrukken. Dus die achterband wilde niet mee, ik met m’n hele gewicht op de achterkant leunen, gaat ie ineens aan.. 😮 Gas stond bijna helemaal open, citta maakt dikke wheely, laat mij achter en pleurt om. Was een kwestie van centimeters of hij had een auto geraakt, waar ik dan wel weer blij om was. Paar schaafwondjes bij mij en bij m’n citta was alles ;p
Voortaan dus eerst decompressiekabel goed monteren (:
15 augustus 2011 om 01:20 #32114Ik pak vaak de verkeerde sleutel om mijn voordeur open te maken:p
15 augustus 2011 om 09:39 #32116kleinere poeli monteren en denken huh waarom moet mijn blok zo ver naar voren?
dus ga je rijden met de snaar een beetje op spanning, huh waarom slipt mijn snaar?
zie je ineens piaggio op die snaar staan… KUT de verkeerde gemonteerd…:con
dus de andere snaar willen monteren, is die weer te kort :boos15 augustus 2011 om 15:12 #32105geen vonk krijgen uit blok,na denken snaar los halen wil blok eruit halen maar denk nog x kijken of die echt niet vonkt dus mooi de snaar vergeten,en maar lopen en maar lopen 😛 snaar erop doen en onwijse schok kijken toen die vonkte 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.